Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ik snap bejjejt zijn uitleg wel hoor.

Je moet in PM van een picon die je mist de reference naar het klembord kopieren. Dan ga je met verkenner naar de folder waar je je picons hebt staan. Als je de picon hebt gevonden en de naam klopt niet klik je op die picon van je keuze en klik je met rechts op de picon en kies je voor rename. Selecteer de hele naam (dus alles voor de extensie .png) en druk op control-v. De naam wordt nu gewijzigd in wat je op het klembord hebt staan, de reference.

Stel dat je voor NPO1 de picon mist. Dan ga je in pm naar npo1 en zet je de reference op je klembord. Vervolgens kijk je in je lokale picon folder naar een picon die daar bij hoort. Stel dat die blabla.png heet. Rechtsklikken op die file en voor rename kiezen en blabla selecteren en dan op control-v (plakken) kiezen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Als jullie er niet uitgeraken zet ik hieronder mijn gezipte picons.Wil wel opmerken dat het grootste deel niet mijn werk is maar van de ontwerpers.Ik heb enkel nieuwe picons toegevoegd en referenties aangepast.

Dit zijn degene die ik gebruik in mijn boeketten.De golden voor EPG en de LCD4 voor het schermpje.Zijn in formaat 100 x 60 .

Degene die ik niet gebruik kunnen nog verkeerde reference hebben.Soms staan er ook nog dubbele in.Dat is een werkje voor tijdens het verlof om die te zuiveren.Sommige moeten ook echt dubbel als ze bij verschillende sats of transponders horen.

Met dank aan de ontwerpers voor de originelen .

picon.zip

LCD4picon.zip

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

HET begint te dagen...

PM staat voor Picon Manager, het programma dat Picons beheert en het staat niet voor PM private message

maar heel helder en eenvoudig is dat allemaal niet

bellejt plaatst net nog een bericht dat ik niet mee gewogen heb

excuus

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

ik had in een van de antwoorden vermeld :  (dacht ik : YEP #10)

PM : piconmanager

DBE : dreambox edit

;)

Blij dat jullie het begrijpen want is makkelijk als je picons kan vinden en zelf aanpassen.Zo krijg je een box naar je behoeften met wat extra erbij

aangepast door bellejt

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

En ook bij mij is de stuiver inmiddels gevallen Bellejt en alle anderen die mij geholpen hebben bedankt.

1 vraagje nog ik heb een  map met 5200 picon bestanden hoe kan ik nou het snelste  de desbetreffende picon die ik moet aanpassen zoeken???

Greetz en nogmaals bedankt

Geplaatst:

kan je het beste als volgt doen : op je PC hou je een map testpicons.Zet daar al je picons in zodat je ze allemaal bewaard.

Copieer ook de gewone dir vanop je box naar de PC onder picon.

Vervolgens verwijder je die directory op je box.Nu kan je via DBE ook aanduiden dat de gebruikte picons naar de box moeten gestuurd worden.Dan stuurt hij enkel de benodigde mee met de ftp van de kanaallijst (in DBE) .Zo voorkom je dat er teveel picons op je box staan.

Verder is het een kwestie van eens een dagje eraan te spenderen en dubbele picons of degene die je toch niet gaat gebruiken te verwijderen.

ik heb dus enkel het aantal staan van de gebruikte kanalen.Moet ik er eentje aanpassen doe ik het zoals beschreven.En soms is het ff zoeken naar de juiste in verkenner maar copieer die dan meteen naar een zelfgekozen directory waar je dan de reference kan aanpassen.

PS : er zijn ook lijsten te verkrijgen per sat hoor : golden : http://www.tunisia-dreambox.info/vuplus/Picon-Golden-Nugget-by-Licher/

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...