Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al een tijdje niet meer met m'n Vu+ Uno gespeeld maar moet nu zelf iemand helpen met z'n Zero.

Na een goeie 10 jaar heb ik vorige maand m'n Canal Digitaal abonnement opgezegd: ik kijk simpelweg niet meer via m'n schotel naar tv! (en dan te bedenken dat ik een Wavefrontier heb met 8 LNB's!) Het meeste kijk ik YouTube of via m'n tablet of telefoon via een app van m'n internet aanbieder. Wel grappig trouwens dat CD mij aanbood om over de abonnementsprijs te onderhandelen, het kan dus goedkoper als je echt wil. Maar goed, daar gaat deze vraag niet over.

Ik moet iemand helpen met z'n Vu+ Zero en CD kaartje op de camping. Het is dus zo'n abonnement die 's winters niet loopt. Ik heb daarom dus de kaart opnieuw geactiveerd maar krijg geen beeld. Dan maar thuis in mijn Uno gestoken, ook geen beeld. Voordat ik m'n abo opzegde, had ik op mijn eigen kaartje wel beeld via CCcam, maar nu  het is opgezegd kan ik ook met mijn kaart niet meer testen.

Dan maar m'n Dreambox 600 PNR na jaren uit de kast getrokken en verrek, ik heb direct beeld! Kaartje is dus toch goed geactiveerd.

Ik stop de kaart weer in m'n Uno en heb nog steeds beeld.Heh wat? Zap zap zap, alles werkt. Totdat ik op een kanaal kom die niet in het pakket zit, dan wordt het natuurlijk zwart. Maar terug naar een werkend kanaal blijft het beeld ook zwart. Ik kan zien dat waar eerst een S (SECA) groen is in m'n statusbalk, deze nu geel is, en blijft. Totdat ik CCcam opnieuw start, dan wordt het na een seconde of 10 weer groen. Is dit de normale manier waarop CCcam werkt (ik kani niet zien welke versie ik draai omdat het menu  "Common Interface taken" m'n Pli laat crashen) of heb ik gewoon een heel oude versie omdat ik m'n Uno al zo lang niet meer heb aangeraakt? En waarom had ik eerst geen beeld maar na de DB600 nu wel? En zal het op de camping ook weer werken (ja, schotel is goed uitgelijnd, krijg goede signaalwaarden).

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Geplaatst:

nieuwe cccam werkt hedentendage niet meer omdat ze verschillende codes meesturen.Ofwel gebruik je een oude versie van cccam maar nog beter is gewoon overstappen op oscam.Daar vind je voldoende voorbeelden van configs via google.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Bedankt!
Ik zie een draadje uit 2015 voorbij komen over Oscam en CD. Neem aan dat dat nog niet te verouderd is?

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Geplaatst: (aangepast)

neehoor. Denk dat er in pli zelfs een mogelijkheid is om de voorbereide oscam te downloaden vanuit het image

aangepast door bellejt

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

barchetta moet wel een beetje bij blijven (bijspijkeren)

alleen al je handtekening openpli 3.0 :huh:

op de zero is een VTI image beter voor iedereen

echt.

zoek maar wat het verschil is tussen Openpli 4.0 en VTI 9.03

die arme campingbuur mag niet opnemen met Openpli :blush:

True North

Rebekka Bakken

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat is met de plugin PAU dan weer snel verholpen vermits er een HDD of USB stick aan de Zero zit... De VU+ Zero is inderdaad 'beter' af met VTi 9.0.3 dan met OpenPli. Ook wat minder opsmuk... Maar dat is een persoonlijke overweging... CCcam mag men inmiddels een gepasseerd station noemen..

• Moderator
Geplaatst:

En had men voor dat specifieke probleem met het op zwart blijven van de zenders na het aanraken van een zender die niet in je pakket zat geen prio file als lapmiddel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

yep die staat hier ergens door mij opgezet of je maakt ze zelf

http://kos.hdsat.pl/menu-27.html (firefox gebruiken)

• 8 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...