Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

Italie (Rome)

Schotel bijgesteld op Astra 3b (23.5gr) met 80% ontvangst.(schotel 80 cm)

Decoder C.I. .

alle zenders uitgewist en opnieuw met "Symbel-Rate" weer ontvangen.

Smartcard ( Mediaguard 3) paar maal heractiveerd.

Nu onder in beeld wel de specificatie programma's met datum en uur.

Maar er is geen beeld.

Wie kan ons helpen?.

een groet van verbena

• Moderator
Geplaatst:

Beste verbena, welkom,

Kan je aangeven welke ontvanger je gebruikt?

Heb je een schotel met een kop of met een duo kop/meerdere koppen?

Zijn er zenders die wel beeld geven? zo ja welke zenders geven beeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ontvanger Tele System TS 4501CI +HD

alleen  beeld van "Fryslan omrop" maar alleen als ik de decoder uit en weer aan zet..

en TV Looks (Pools?) Freq. 12168V 27500

kop Dual Feed ( astra 19,2+astra 23,5). 

gr.

• Moderator
Geplaatst:

Ontvangst van omroep Friesland betekent dat je ontvangst op Astra 3 werkt, en dat je ongecodeerde zenders kan ontvangen.

Door het veranderen van de Symbol Rate kan je de andere zenders niet meer ontvangen.

Je zal moeten kijken of je in het menu van de ontvanger de waarden van de transponders kan veranderen, of transponders kunt toevoegen met de juiste symbol rate.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mijn zoon heeft  de zenders  uitgewist en  de nieuwe zenders met Symbel Rate gezocht. (29.900)

bv. nu SBS6 op de freq. 11739 V 29900 S.R.

.

Geplaatst:

Helaas hebben we het probleem nog niet opgelost.

Meld nog even dat we wel  beeld hebben met Astra 1 (19.2) met de volgende zenders.

NPO1.2.3.SBS6, RTL4,RTL5. in SD en SR22000.

Waarom hebben we toch geen beeld  met Astra 3B van deze zenders in HD met SR 29.900?

Alle zenders van het BasispakketHD gevonden met de nieuwe transponders.

(LyngSat) 

gr.

• Moderator
Geplaatst:

Er zijn meer specificaties die je bij een transponder kunt specificeren, dit verschilt per merk.

11739.00 V 66 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Voor de transponder van SBS6 HD zijn dit de gegevens, misschien kan je in het satelliet transponder menu de waarden ingeven.

Frequentie      11739

DVB-               S2

Modulatie:       8PSK

Symbool rate: 299000

FEC:               2/3

Geplaatst:

@verbana and son:

Als ik het goed begrijp heb je dus op de HD-frekwenties op 23oost WEL voldoende signaalkwaliteit, maar dus geen beeld, met de vermelding ".. not entitled to watch..."?

Als je voldoende signaalkwaliteit hebt, dan is het GEEN schotelprobleem.

Als je nog niet eerder HD-ontvangst met het CanalDigitaalkaartje hebt gehad, kan het zijn dat je nog een oud kaartje hebt. Welke kleur heeft je kaartje? Dat kan dan inderdaad via CanalDigitaal worden opgelost.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:

hallo allemaal,

Nu onder in beeld wel de specificatie programma's met datum en uur.

Maar er is geen beeld.

Dus wel EPG en wel de juiste kaart.

Lijkt mij dat er toch een parameter niet goed staat.

Geplaatst:

Oeps; daar had ik dus overheen gelezen.

Het juiste kaartje heeft hij dus al.

Blijft over de oplossing van @ceesv. :)

PS De engelstalige post van de zoon van @verbana is kennelijk gewist.

Tip voor @verbana: Haal zo'n engelse tekst door google translate, en post 'm dan pas. Qua taalpurisme is sat4all een beetje streng. Een beetje lastig, maar ook weer wel begrijpelijk...

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst: (aangepast)
Hallo, het is verbena's zoon weer.

Sorry, ik wist niet over de taal regel van dit forum en mijn Nederlands is niet zo goed, dus ik heb dit laten vertalen met Google.

Ik denk niet dat ons probleem komt van de verkeerde transponders instellingen.

Ik schrapte alle kanalen op de CI-ontvanger en ik maakte een nieuwe zoekopdracht op Astra 3B het gebruik van de nieuwe instellingen te vinden op LyngSat en ik vond opnieuw de Basis HD-kanalen.

Het signaal is ongeveer 80% en de EPG werkt maar ze blijven versleuteld.

Aan de andere kant kunnen we nog kijken naar een paar van hen in SD op Astra 1L.

De gratis regionale zenders (Omrop Fryslan etc.) hebben ook een probleem.

Om ze te zien hebben we de receiver uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen.

Maar dit gebeurde nog voor de nieuwe symbol rate .

Ik heb net gelezen op dit forum dat een andere persoon heeft ons hetzelfde probleem en dat C.D. heeft geadviseerd om de dubbele LNB positie te wisselen, maar ik denk niet dat dit de oplossing is.

Voor mij is er iets mis is met de smartcard en het nieuwe symbol rate.

aangepast door verbena
  • Moderator
Geplaatst:

Nee, ik denk dat je zelf het antwoord hebt gegeven.

Je hebt de geprogrammeerde zenders gewist, en daarna weer een nieuwe zoekopdracht gegeven.

Maar de transponderlijst in de ontvanger is ongewijzigd gebleven.

Je zal toch echt in het menu op zoek moeten gaan naar de transponderlijst en daar de juiste gegevens moeten invoeren.

Er is nog een kleine mogelijkheid dat je ontvanger (voorde Italiaanse markt) niet voorziet in de symboor late wijziging.

In dat geval zaleen software update, mocht die beschikbaar komen, de oplossing zijn.

Kan je in het satelliet instel menu de transponder lijst vinden en daar een nieuwetransponder toevoegen met de juiste transponder gegevens zoals ik die hierboven heb opgegeven?

Geplaatst: (aangepast)

Maar Cees, CanalDigitaal had toch al transponders met een SR van 29900. Dan had hij al langere tijd flink wat zenders van CanalDigitaal moeten missen als 29900 niet in te stellen zou zijn.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Heb goed nieuws !!!!!

Het is zojuist opgelost!

Mijn zoon heeft de CI module (van 2010) laten updating met het menu van de receiver.

Dit had hij al eerder geprobeerd met een van de nieuwe zenders HD die wij niet konden zien.

En dat lukte toen niet. Nu heeft hij het weer geprobeerd via SBS6 (astra 1L) wat wij wel zien en toen werkte het wel.

We zien nu alle zenders HD en ook de regiozenders zijn ok nu.

(dus de transponders gegevens  waren juist) 

We willen jullie heel erg bedanken voor jullie advies.

Geplaatst:

Fijn dat het is opgelost. :)

Update nodig van de CI-module: dat heb ik eerder gezien bij zo'n probleem.

Zal proberen dat te onthouden, voor een volgende keer.....

groet,

A33

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...