Ga naar inhoud


Alternatief voor TVV


WVtotdetweede

Aanbevolen berichten

Hey, ik ben gans nieuw op het forum hier. Heb net een oyster 85 cm op de caravan gezet. Ik kijk nu nog via een FTA receiver. In Vlaanderen is bij mijn weten enkel tv vlanderen die satelietprogrammas uitzend. Maar die hebben een hele slechte klantendienst en reageren niet op mails. Is er een alternatief. Nu heb ik eigenlijk enkel BNV als nederlandstalige zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, er is een alternatief.

Je kan als Belg een abonnement nemen op het Nederlandse Canaldigitaal.

Die hebben ook enkele Vlaamse zenders in hun pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom WVtotdetweede (een interessante nickname)

 

neen er is geen alternatief als ik ceesv mag tegenspreken want dat wat hij opgeeft is exact dezelfde club (uit Luxemburg M7 Group) en identieke kritische ervaringen zijn allengs bekend op sat4all.

 

Als caravan tourist (wereld burger) ben je beter af met een SkyDSL abo en InternetTV

Sollicitere

Janse Bagge Bend

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hey, ...

bij mijn weten enkel tv vlanderen die satelietprogrammas uitzend.

Maar die hebben een hele slechte klantendienst en reageren niet op mails.

Tonskidutch heeft gelijk met de mededeling dat beide firma's tot hetzelfde concern behoren.

Maar de Nederlandse versie reageert wel op mails en hebben een functionerende klantendienst.

 

Je kan als buitenlander tegenwoordig abonneren op de Nederlandse Canaldigitaal.

Er staan op dit forum berichten van medelanders die de procedure gevolgd hebben.

 

TV kijken via satelliet internet, zoals bij Sky DSL heeft het nadeel dat die je per maand een beperkte hoeveelheid data ter beschikking stellen.

Verder zijn er berichten, dat bij hogere data consumptie men na verloop van tijd je internet snelheid terug schroeft naar een minimum waarde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En besef hoe vaak je die klantenservice nu eigenlijk nodig hebt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja, er is een alternatief.

Je kan als Belg een abonnement nemen op het Nederlandse Canaldigitaal.

Die hebben ook enkele Vlaamse zenders in hun pakket.

 

 

Een, Canvas en Ketnet - maar die kan je ook gratis via dvb-t ontvangen.

 

FTA via de satelliet is er ook de zender BVN, die o.m. het VRT-nieuws uitzendt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Belg kan je niet emailen met CanalDigitaal.

Daar heb je een Mijn CanalDigitaal account voor nodig en dat is voor de Belgische  buren nog niet mogelijk.

Het Belgische adres wordt niet geaccepteerd, misschien komt dit ooit nog eens maar het lijkt weinig prioriteit te hebben.

Emaile naar CanalDigitaal is het eigenlijk ook niet via Mijn CanalDigitaal. Je kan een contact formulier invullen.

De antwoorden die je krijgt, als je al antwoord krijgt,  bestaan veelal uit standaard antwoorden die weinig of geen verband houden met je vraag.

Bellen met de service desk kan wel, maar de service standaard is vaak niet erg hoog.

 

De twee landen die je noemt, Noorwegen en Portugal  zijn overigens niet met standaard M7 (TVV & CanalDigitaal) apparatuur te ontvangen.

Noorwegen misschien alleen nog een zuidelijk gelegen gedeelte.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat er een 85 cm schotel op het dak van mijn caravan staat? :)

En omdat ik geen gedoe wil met de hoek van de LNB is het er een met autoskew.

Die moet je immers aanpassen in Portugal en Griekenland, nu dus niet meer.

Een dure schotel set enkel voor FTA is een beetje van het goede teveel

Dus het is niet omdat ik geen abo wil kopen, ik wil een degelijk abo en dat vind ik niet bij TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik natuurlijk kunnen weten, sorry hoor, even vergeten om in mijn glazen bol te kijken.

Daar staat inderdaad dat je een schotel van 85 cm op je rijdende home hebt staan.

Maar goed. Met Tvv is het hetzelfde als met CanalDigitaal, of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, gebeten wordt je toch.

 

CanalDigitaal geeft een beperkt aanbod Belgische zenders door dus een alternatief is er niet.

Zoek je Nederlandstalig dan kan je bij CanalDigitaal terecht. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eerst eens moeten bedenken welke zenders je wil ontvangen, dan is het makkelijker om een "alternatief" te vinden.

Een alternatief hoeft niet per definitie exact dezelfde zenders te omvatten als wat je tot nu toe had...  een alternatief kan zijn om alleen FTA te bekijken, Engels of Duits...  ook het Nederlandse CD zoals al aangehaald is... of de franse zenders (waar je ook een kaartje voor nodig hebt).

Wil je exact hetzelfde als wat je nu hebt, is er uiteraard geen alternatief via satelliet...  maar veel programma's worden door diverse zenders in meer landen uitgezonden....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat de topic starter het aanbod van Canaldigitaal zo slecht nog niet zal vinden.

En er zijn ondertussen enkele Belgen hem voorgegaan, die daarover met tevredenheid berichten.

Ervaringsberichten hierover zijn op het forum te vinden.

Zelfs zijn er berichten op het forum te vinden, waar de klantendienst van Canaldigitaal een workaround heeft gemaakt voor de toegang tot Mijn Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt...

 

Ik heb via de CDS webshop een kaart + abo (top HD - ter info) afgesloten, voor adres in België.

Kaart + CI werden met post opgestuurd; pakket ontvangen; contract ondertekend en ingescand doorgemaild en klaar.

 

Toegang tot het 'mijncanaldigitaal' werd door het webcare team in orde gebracht via een melding op het door hen ondersteunde forum.

Even een beetje over-en-weer gemail/gepost maar is uiteindelijk wel in orde gekomen.

 

Maar, zoals aangegeven, het valt ook onder de M7 vlag.

Dus, indien je qua Belgische zenders genoegen neemt met één, canvas, ketnet... Dan kan dat soelaas zijn.

Wil je ook Vier of Acht of de Waalse zenders, dan kan je bij hen niet terecht.

 

Of, je kijkt eens naar TéléSat. De Franstalige versie van TVV; en ook deel van M7. Zij hebben een optie 'Vlaams' waarin enkele Vlaamse kanalen zitten...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...