Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goedemorgen,

Vandaag heb ik mijn Dm opnieuw voorzien van een nieuwe pli image, nu valt mijn op dat ik bij mijn user interface 2 opties mis

Namelijk om de power button optie met lang en/ of kort indrukken waarmee de stand-by mode of gelijk uitschakelen functie kan instellen. 

Ik heb voor de zekerheid ook nogmaals de nieuwe image geplaats maar nog steeds krijg ik deze optie niet terug.

Is er een mogelijkheid dat ik deze functie bijvoorbeeld zelf toe kan voegen?

Of kan ik dit stukje ergens uit een oude image terug halen bijvoorbeeld van 3 of 4 maanden geleden?

Alvast bedankt

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Deze wordt tegenwoordig via de Hotkey functie gedefinieerd...

Geplaatst:

Deze wordt tegenwoordig via de Hotkey functie gedefinieerd...

Hotkey heeft de volgende mogelijkheden, zeer beperkt:

Rood lang

Groen lang

Geel lang

Blauw lang

F1, F2 en F3 (kort of lang) Deze zitten niet op een Dreambox afstandsbediening, wel op mijn Xtrend ET8500'

De volgende functies kan je kiezen in het powermenu:

Standby, Herstarten, Herstart Enigma en Volledig uitschakelen van de decoder.

Grts.

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie, ik had tot vandaag altijd deze functie, de vorige image (ook een 4.0) was van februari 2016 en ook daar zat deze functie nog gewoon in.

ik heb nog nooit de een hotkey functie daarvoor gehad, de hotkeys gebruik ik voor opnemen en eventueel afspelen van films die ik op de nas staan. Moet ik deze functie als een plugin installeren?

het power menu waar kan ik deze vinden?

ik heb een dm 800 hd se

Geplaatst:

De Hotkey optie, waar ik het over heb, zit standaard al in de firmware OpenPLi 4.0.

klik op de Menu toets en vervolgens kies: -> Instellingen -> Systeem -> Hotkey 

Kies een toets b.v. Rood (Lang), druk op enter en ga naar het powermenu......

Succes.

Grts.

Geplaatst:

Hotkey heeft de volgende mogelijkheden, zeer beperkt:

Rood lang

Groen lang

Geel lang

Blauw lang

F1, F2 en F3 (kort of lang) Deze zitten niet op een Dreambox afstandsbediening, wel op mijn Xtrend ET8500'

De volgende functies kan je kiezen in het powermenu:

Standby, Herstarten, Herstart Enigma en Volledig uitschakelen van de decoder.

Grts.

In het Hotkey menu op de groene knop drukken (Activeer extra), dan verschijnen bijna alle andere knoppen om in te stellen..

Geplaatst: (aangepast)

In het Hotkey menu op de groene knop drukken (Activeer extra), dan verschijnen bijna alle andere knoppen om in te stellen..

Aha, dat had ik nog niet gezien, de toetsen Power en Power lang zitten ook in dat lijstje.

Power kort indrukken werkt standaard al en zet de decoder op standby

Power lang indrukken krijg je standaard het powermenu, (is al geprogrammeerd) die optie moet je weghalen en dan kiezen voor b.v. Volledig uitschakelen.

Deze nieuwe gegevens opslaan met de groene toets, wat krijg je dan:

Power toets kort indrukken, de decoder gaan in standby

Power toets lang indrukken, de decoder schakelt volledig uit.

Grts

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Heren bedankt.

Het werkt (weer), blijf het vreemd vinden dat ik het voorheen nog steeds in het user interface menu kon instellen.

Misschien dat het te maken had met de backup die ik maakte van de bouquets. dit is namelijk de enige die ik voor de image update, ook een nieuwe update heb gegeven.

Had namelijk wat extra kanalen toegevoegd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...