Ga naar inhoud


Fransat


Aanbevolen berichten

@satmaat, bedankt, maar ik had dat al geprobeerd. Maar mijn computer bleef maar zoeken, hij accepteerde de reader niet.

 

Indien je op de PC Windows 10 hebt, dan zou het zo wel eens kunnen dat de laatste grote update een en ander verziekt heeft.

Lees je hier maar even door.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hou maar op over Windows 10. Ik had de reader inderdaad in een computer met W10 gestoken.

Ben net tweeënhalve dag bezig geweest de nieuwe update (van deze week) voor een deel tegen te houden, toen geprobeerd enigszins in goede kanalen te leiden. Toen dat allemaal niet lukte, maar gewoon zijn gang laten en daarna puin wezen ruimen. Wat redelijk gelukt is. Maar dus ten koste van een heleboel (werk)tijd.

 

Ellende, ellende, ellende. Gewoon schofterig, zo niet crimineel, zoals Microsoft ons terroriseert met W10. Maar vanwege de door mij gebruikte software, heb ik geen keus...

Ik heb al meer meldingen over ellende met de nieuwe update gezien. Zelfs met blauwe schermen.

 

Maar goed, desondanks is het probleem waar het om ging, de blauwe smartreader, zo goed als opgelost.

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen ook op de Vu+ Duo2 e.e.a. geïnstalleerd en ook daar werkt de smartreader nu. Hoe het met een triple reader zou moeten, is de vraag. Ik neem aan dat die 3 USB-poorten maakt boven de drie al bestaande. Maar voorlopig heb ik die niet nodig.

 

Vraag: is de seriële aansluiting op de Vu+ ook geschikt voor een cardreader? Ik heb er nog een liggen van mijn Reelbox.

Dezelfde vraag geldt voor de seriële aansluiting op de Xtrend.

 

Volgende stap: wachten op een Fransatkaart. Over anderhalve week kan ik verder.

 

MM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kaart het maar in één van de receivers werkt ben je er al, dan kan je die natuurlijk koppelen aan de ander...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kaart gevonden en te verkrijgen voor 36 eurootjes inclus verzend.Als we nu ergens de oscam reader config kunnen vinden dan zou dat super zijn om die fransen er alsnog bij te hebben op een legale manier.

Denk dat alleen een reader toevoegen aan de al bestaande oscam.server voldoende moet zijn bij de nieuwe v6 kaart.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee, vrijwel gelijke, readers voor in oscam.server gevonden. Die vond ik trouwens als eerste op een Arabische site. Gelukkig stonden de scripts in normale tekst.

Ik heb ze nog niet kunnen testen, de Fransatkaart ga ik volgende week zelf in Frankrijk halen.

 

[reader]
label = Fransat
protocol = internal
device = /dev/sci0
pincode = 2468
caid = 0500
detect = cd
mhz = 450
cardmhz = 2700
ident = 0500:041950
aeskeys = 0500@041950:**************************************
group = 1

[reader]
label = omnikey5
protocol = pcsc
device = 4
pincode = 2468
services = fransat
caid = 0500
detect = cd
ident = 0500:041950
aeskeys = 0500@041950:***********************************
group = 5

 

Ik stuur je een PB..

Link naar reactie
Delen op andere sites

kaartje vandaag gehad.Oscam aangepast uit 2 verschillende gekregen configs en op 1 2 3 de fransen open.Leuk voor 44 euro.Mooi geleverd in een supergrote doos waar zo duizend kaartjes in kunnen :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen een ontvanger plus kaart opgehaald bij de grote super boven Lille. Ik had hem vooraf besteld en kon hem zo ophalen. Al was bij even zoek. Puinhoop daar, typisch Frans!

 

Ben nu in Parijs. Kom zondagavond thuis, kan dan pas proberen. Maar kennelijk moet dat dus een fluitje van een cent zijn.

 

Je zegt dat je een combinatie van 2 configs hebt gemaakt. Wat heb je dan precies aangepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de lezer moeten aanpassen.Had een config voor een kaartlezer en een interne.Gewoon 3 regeltjes aanpassen en ok.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Kun je je config laten zien? Bij mij draait het nog niet. Ik heb de kaart in de interne lezer van de et8500 gestoken (sci0). Hij wordt wel gezien en in het logbestand lijkt alles goed te gaan. Het statusscherm geeft CARDOK, maar "no entitlements".

 

Ik heb geprobeerd een aantal instellingen te wijzigen, maar dat maakte niets uit.

 

Heb je de lange of korte aeskeys gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen was er beeld. Ik heb mhz en cardmhz weggehaald. Wel blijft op het statusscherm "no entitlements" staan. Kennelijk zegt dit ook niet alles.

Voor de goede orde het huidige oscam.server bestand:

 

[reader]
label                         = Fransat_lower_card
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
pincode                       = 2468
caid                          = 0500
detect                        = cd
#mhz                          = 450
#cardmhz                      = 2700
deprecated                    = 1
ident                         = 0500:041950
group                         = 1
aeskeys = 0500@041950: **************************************************

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Bis pakket gaat met mijn fransat kaart open, terwijl ik daar geen abo op heb.

Is dit een storing? Nog iemand waarbij het bis pakket zonder abo opengaat ?

Ik had toen ik mijn kaart kreeg een proef periode op het bis pakket panorama, ocs zenders en de zender melody. Ik heb dat proef pakket wel moeten activeren op de site van fransat. Zonder \had ik die zenders niet. Ik heb nu nog steeds bis panorama ik bedaar 5 euro permaand voor. De ocs zenders heb ik nooit werkende gekregen in oscam alleen in de ci plus module. de rest werkte prima in oscam

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...