Ga naar inhoud


SBS pakt uit met nieuwe zender ‘Zes’ in Vlaanderen


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten

  • Moderator

CD betaalt een doorgifte vergoeding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan wordt de NPO zo te lezen anders behandeld dan onze regionale zenders.

Want die laatste moeten betalen voor de transponder las ik eerder op dit forum.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dat bij de satelliet?

Betalen de commerciëlen om daar op te mogen of is het omgekeerd?

Vergis ik mij dat de NPO er alleen op zit omdat CD daarvoor betaald?

 

De commerciëlen betaalden vroeger om op de satelliet uit te zenden om zo de kopstations van de diverse kabelmaatschappijen te bereiken, daarbij betaalden ze ook om op de kabel te mogen uitzenden. Al een tijdje is dat precies omgekeerd, met dat verschil dat alles via glasvezel aan de veel beperktere kopstations geleverd wordt.

 

Canaldigitaal is dus eigenlijk overbodig geworden, vooral door de alles in 1 abonnementen haken steeds meer mensen van de CDS af, maar kijken wel veel naar de vrij te ontvangen buitenlandse zenders, daarnaast heb je ook het gratis te ontvangen BVN, dat een combinatie tussen Nederland en Vlaanderen is, naast veel nieuws en goed bekeken programma's, zenden ze ook goed bekeken Nederlandse series en soms zelf een film uit. BVN kent geen reclame, dat is het voordeel van BVN, het nadeel is dat het meestal later wordt uitgezonden dan het op de reguliere NPO1, 2, 3 en de Vlaamse omroep is.

 

De NPO betaalde voorheen een bedrag dat denk ik lager ligt aan CDS, want het was alleen om de schotelbezitters te bereiken, echter is het hoofddoel van de publieke omroepen uit te zender via de ether op het land, daar er al uitgezonden werd en nu al een tijdje via DVB-T gratis te ontvangen is. De volgende stap voor de publieke omroepen is overstappen naar DVB-T2 en wat nu al bezig is voor radio, DAB+.

 

 

Dan wordt de NPO zo te lezen anders behandeld dan onze regionale zenders.

Want die laatste moeten betalen voor de transponder las ik eerder op dit forum.

 

De regionale omroepen moeten inderdaad betalen, dat vermoedelijk CDS de regionale omroepen gelokt heeft, is een ander verhaal, op het moment dat ze de volle mep moesten betalen, zijn er heel wat van de satelliet af gestapt. Regionaal is voor regionaal bedoeld, niet voor heel Europa.

 

 

Ik las echter dat het hier om België (Vlaanderen) gaat, hoe het daar geregeld is, ik heb geen idee.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar betaald de provider voor een zender toe te voegen in hun aanbod...

 

In dit geval dus tv vlaanderen

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...