Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aangezien ik in de "tropen" woon, graag een antwoord op het afstellen van de snelheid van de fan.

PWM value staat op 15 is dit genoeg als de temperatuur in de ontvanger meestal net onder de 50 graden is?.

Kwam ook het volgende tegen onder de gele toets lang indrukken;

Temp 49 graden, Fan 710 rpm.

Vooral boven de dual tuners wordt het wel erg warm.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

hier op 1500 in werkende toestand en temp 39 gr . Nul in stb toestand.Met HDD in de box.

Andere Duo2 staat op 1400 met 2.5 ich HDD en temp 37 gr

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Oké, bedankt jongens.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Gelukkig zit mijn voeding niet in de Vu zelf en heb ik gekozen voor een 2.5 inch harddisk.

Ook met zomerse temperaturen blijft deze box lekker koel.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Voeding uit de Duo2 gehaald?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Sorry ik was niet helemaal duidelijk ik bezit een Vu solo 4k, vaak is het de voeding en of de harddisk die voor extra hitte zorgen.

50 graden is trouwens ook nog niet iets om je zorgen over te maken maar iets minder is natuurlijk altijd beter.

Zoals hierboven al aangegeven iets meer toeren gaat er wel voor zorgen dat die temperatuur terugloopt maar mocht dat niet helpen zet je een fan in de buurt die voor wat extra koele lucht zorgt op hele warme dagen.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Ik zit nu ook op een temperatuur van ongeveer 40 graden, zal wel okay zijn.

Geplaatst:

Ik zou gewoon een 2.5 inch harddisk monteren. Bij mij blijft de DUO 2 hierdoor lekker koel, ook als de mussen uit de bomen vallen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

als je een 3.5 neemt hou het dan op een slow drive van 5400 toeren.Die zijn prima geschikt en geven niet meer warmte dan een 2.5 maar zijn nog wel een stuk goedkoper.Helaas zijn SSD nog wat te duur want dat zou de oplossing zijn.

In mijn 1ste duo2 zit een 3.5 inch 1 TB slow drive en in de 2de box een 2.5 inch 500 Gb.Temperatuur verschild echt niet hoor.De 2de heb ik de HDD 2.5 kunnen kopen via recupfirma en was dan niet duurder dan de 3.5 van zelfde formaat.

PS: 40 graden is prima hoor.Mag gerust tot 50 gaan zonder problemen.Moest het echt te warm worden zou ik er een kleine fan bij monteren zoals een Noiseblocker Black Silent.

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de box nog niet opengemaakt, maar als ik door de koel gaatjes kijk, denk ik dat het een 3.5'' is.

In het menu bij info staat ATA (Toshiba DT01 ACA 1), 1000.20GB, vind deze niet terug op internet.

Zoals eerder vermeld, de warmte zit eigenlijk bij de dual tuners.

Maar door de instellingen die ik gedaan heb is de warmte gezakt tot een vaste 39 graden. en dan staat ie al uren aan.

aangepast door Emekli

Geplaatst:

TOSHIBA DT01ACA100 1TB 7200 RPM 32MB Cache SATA 6.0Gb/s 3.5" Internal Hard Drive Bare Drive

Geplaatst:

ehm, effe over de tropen, en de zomerse hittegolven in 51,05164° N, 13,73682° E

daar draaien mijn disks met 47graden en een enkele keer 53 graden celcius des avonds als alle apparaten aan zijn.

kan geen kwaad

ja het is een aangenaam gevoel als het lager zou zijn maar dat is nu juist het subjectieve van een mens die zelf ook liever koel bleef

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Natuurlijk kan de airco aan, maar die gaat alleen op bij extreme hitte, ikzelf heb geen moeite met die warmte.

Dus de firma in Duitsland heeft er een 7200 rpm** ingezet.

De Duo 2 stond vermeld met 2X dual Tuner en 1TB HDD, er werd niet bij vermeld wat voor HDD. 

**: Het valt wel op dat ie extreem stil is en eigenlijk helemaal niet zo warm, het zijn vooral de tuners.

Nu vraag ik me nog wel af, waar staat die temperatuur voor, alleen de HDD of het geheel van de binnenkant van de ontvanger?, ik ga uit van het laatste.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...