streamtype Geplaatst: 14 oktober 2002 Geplaatst: 14 oktober 2002 Sinds kort ben ik aan het programeren geslagen onder linux met de dvb-s kaart van Hauppauge. Om een of andere reden kan ik niet betrouwbaar data lezen van een bepaalde PID. Als ik nu met het programma dvbtune gebruik, door anderen geschreven, dan valt me op dat ook dit programma last heeft van het zelfde euvel. Als ik probeer inzichtelijk te maken waneer deze problemen ontstaan dan lijkt het alleen te onstaan als het signaal sterk is. Groter dan 130 (getal wat de linux API terug geeft) Ik gebruik een 110 cm schotel in combinatie met de hauppauge kaart. Mijn vraag is nu of er meer mensen problemen hebben met een signaal wat te hard is en als dat zo is wat ze daar dan aan gedaan hebben om dit euvel te verhelpen? Kan ik er ongestraft een verzwakker tussen zetten? Is de Hauppauge kaart gevoeliger voor een hard signaal dan een normale ontvanger? Hans
Gast Geplaatst: 19 oktober 2002 Geplaatst: 19 oktober 2002 hoi de CVS-versie van linuxdvb bevat nu de zgn NEWSTRUCT driver. Probeer deze eens. MPlayer vereist wel een aantal kleine handmatige aanpassingen maar dit is goed te doen. Je kunt er altijd nog ongestraft een relais/switchbox tussen zetten.. kun je gelijk nog een tuner erbij aansluiten of een 2de dvbkaart.
streamtype Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Geplaatst: 10 november 2002 Bedankt Ronnie voor je reactie. De laatste dagen/weken ben ik aan het spelen geweest met verschillende versies van de drivers. Helaas ook met de newstruct driver bleven de problemen bestaan. Totdat in de linux-dvb mailinglist op 1 november jl. zag dat er meer mensen met een soortgelijk probleem te maken hebben. Allen die hebben de problemen die ik zie in combinatie met VDR. Ik heb de problemen die hier op lijken met een zelf geschreven programma. Een gebruiker daar wist te vertellen dat het aanroepen van czap het probleem voor hem op heeft gelost. Die oplossing heb ik voorlopig maar over genomen. Maar men is nog steeds op zoek naar een bug in de driver. Kortom bedankt dat je me op het goede pad hebt gezet anders had ik deze oplossing zeker niet gevonden. Het wachten is nu op een versie van de driver die het probleem definitief oplost. Hans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen