Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een Kathrein CAS 80 is een schotel van 75cm. Daar kun je de Badr niet mee ontvangen. Daarvoor heb je een schotel nodig van zeker 1 meter breed.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Een Kathrein CAS 80 is een schotel van 75cm. Daar kun je de Badr niet mee ontvangen. Daarvoor heb je een schotel nodig van zeker 1 meter breed.

Ok. Dank u wel.

Kunt u mij een goede schotel aanbevelen? Het liefst van aluminium.

Denk dat 120cm iets te groot is voor mijn balkon. Is de schwaiger 100 wat? Welke LNB is het beste?

Bedankt :)

aangepast door ps4gamer
Geplaatst:

De Schwaiger SPI1000 is hetzelfde is als een Gibertini OP 100 X, een schotel van 97x104cm en een spiegelmaat van 94x101cm.
Kijk welke je het goedkoopste kunt kopen.
De schotelmaat is aan de krappe kant.
Vraag het gebruikers van de Badr 26.
Ik zou een Inverto Black Ultra lnb nemen.

Geplaatst:

Mijn Fuba DAA 110 van 1 meter een Inverto BU ontvangt Badr 4 prima.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

post-41772-0-92537200-1466146244_thumb.png

Ik ontvang alleen 12698H, 12149H niet en 12182H nauwelijks momenteel met een Fuba 85cm.

Of dat door de schotelgrootte of door een lokaal probleem komt ( kozijndoorvoerkabeltje ) weet ik niet.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

De Fuba is ongeveer 3cm groter dus dat is te verwaarlozen.

Een Gibertini OP 100 X zie ik in Duitsland staan voor €86,90

Een Schwaiger SPI1000 zie ik in Duitsland staan voor €109,64

aangepast door Sprietje

Dank voor de informatie. Ik ga het in ieder geval proberen met de schwaiger schotel. Deze is makkelijk te verkrijgen in NL. Mocht het niet lukken, dan ben ik tevreden met hotbird.

Ik zie ook dat er een swchwaiger SPI1000 4 voudig multifeed op de markt is, die van 8 graad west tot 28 oost gaat. Vraag me af of dat in de praktijk wel mogelijk is, bijv. een astra 1, 2, hotbird en badr4 op een meter breed.

aangepast door ps4gamer
Geplaatst:

Dat is de Schwaiger UHA104041 Multifeed-Halterung (4-fach) silber . Dezelfde als de Gibertini. Tja alles is gewoon hetzelfde want het komt van Gibertini.

De rail kan dan wel lang genoeg zijn om de lnb's te kunnen plaatsen van de 8 west tot 28 oost maar dan hou je geen signaal meer over op de buitenste lnb's.
Sowieso kun je de 26e en de 28,2e niet op de rail kwijt omdat die maar 2,2 graden van elkaar staan.

Er zit wel een enorm prijsverschil tussen de Schwaiger schotel en de Gibertini. Geen wonder want Schwaiger wil er ook aan verdienen.

post-60869-0-28796700-1466183225.jpg

Geplaatst:

Liever dus iets groter dan TE klein , want bij slecht weer ....

Ikzelf heb een gibertini 125 , zeer tevrede van :)

Wat ook kan , en niet duur , SAB 115 = 104x114 , deze is ook dik ok voor BADR 4 :)

Die heb ikzelf ook nog & gebruikt , binnenkort misschien hier voor C-band :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Dat is de Schwaiger UHA104041 Multifeed-Halterung (4-fach) silber . Dezelfde als de Gibertini. Tja alles is gewoon hetzelfde want het komt van Gibertini.

De rail kan dan wel lang genoeg zijn om de lnb's te kunnen plaatsen van de 8 west tot 28 oost maar dan hou je geen signaal meer over op de buitenste lnb's.

Sowieso kun je de 26e en de 28,2e niet op de rail kwijt omdat die maar 2,2 graden van elkaar staan.

Er zit wel een enorm prijsverschil tussen de Schwaiger schotel en de Gibertini. Geen wonder want Schwaiger wil er ook aan verdienen.

Dat is 'm inderdaad!. Ok bedankt. Ben geen dief van mijn eigen portemonnee dan.

Dus hotbird en badr op 1 schotel gaat hem niet worden...?

Geplaatst:

Liever dus iets groter dan TE klein , want bij slecht weer ....

Ikzelf heb een gibertini 125 , zeer tevrede van :)

Wat ook kan , en niet duur , SAB 115 = 104x114 , deze is ook dik ok voor BADR 4 :)

Die heb ikzelf ook nog & gebruikt , binnenkort misschien hier voor C-band :)

Klinkt goed :) moet eerst even wat meten op het balkon. Die paar centimeters zijn het dus waard.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...