Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo  ik ben op zoek naar de cable xlm voor enigma 1 dreambox 500 c

nu heb ik wel voor enigma 2  is deze om te zetten naar enigma 1 zo ja hoe zag namelijk in het file staan

modulation  ect .. cables.xml plaatsen in /etc/tuxbox daarna herstarten , dit werkt niet als je een enigma 1 hebt vermoed  meer var/ etc maar weet niet zeker en hoe kan je dat veranderen  in een xlm file ?

iemand ervaring of een idee hier over ?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat heeft heel weinig zin. Gewoon scannen gaat sneller... Neem aan dat het voor Ziggo/Delta is... Die paar zenders zijn zo gevonden en deels regio gebonden... En dan nog: uitsluitend SD dus best een aflopende zaak...

Geplaatst: (aangepast)

hoe bedoel je handmatig ?  weet niet waar het id in moet zetten  kijk nu nog analoog is sd altijd beter en analoog is er ook nog steeds is voor rotterdam trouwens

aangepast door deree44
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Rotterdam is oud UPc gebied.. Zo komen we ergens..

Inscan frequentie is:

164Mhz

QAM 64

6900 Symbolrate

NetwerkID kun je uit onderstaande lijst overnemen

Flevoland: 43138

Friesland: 43140

Gelderland: 43142

Noord-Brabant: 43144

Noord Holland: 43136

Zuid-Holland: 43146

Geplaatst:

oke dank je zal deze gegevens aanpassen in een bestand zenderlijst in dreamset kijken of me dan lukt

met handscan heb ik wel aardig wat zenders gevonden maar niet de bekend zoal nop 1 npo2 ect.

• 2 maanden later...

hallo  ik ben op zoek naar de cable xlm voor enigma 1 dreambox 500 c

nu heb ik wel voor enigma 2  is deze om te zetten naar enigma 1 zo ja hoe zag namelijk in het file staan

modulation  ect .. cables.xml plaatsen in /etc/tuxbox daarna herstarten , dit werkt niet als je een enigma 1 hebt vermoed  meer var/ etc maar weet niet zeker en hoe kan je dat veranderen  in een xlm file ?

iemand ervaring of een idee hier over ?

In de cables.xml die je hier vindt staan alle actuele frequenties van o.a. Ziggo en Delta.

Ik heb geen Enigma1 ontvanger en hoor al vaker dat sommige Enigma1-ontvangers geen cables.xml in /etc/tuxbox/ hebben staan?

Of heb je heel die map niet?

Ook zouden er ontvangers zijn die alleen met satellites.xml kunnen werken. Ook al is het een kabelontvanger.

Dus zoek eens waar op je ontvanger het bestand satellites.xml staat en zet eerst de cables.xml erbij en dan, na een reboot, eens kijken bij Tunerinstellingen of je een provider kan kiezen.

Zo niet, dan satellites.xml vervangen door het cables.xml bestand wat je hernoemd hebt naar satellites.xml.

Ik zou graag willen weten hoe het nu precies zit en wat wel of niet werkt.

Als je kan scannen zoals Mimisiku zegt (zet dan wel Netwerk doorzoeken op 'ja') dan is dat natuurlijk nog het beste.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Enigma1 kent geen kabelscan zoals wij die kennen en wat erger is werkt ook niet met de lamedb... Ik heb al jaaaaaaaren geen Enigma 1 meer dus kan er ook geen meer genereren...

de dreambox dm7020 mijn laatste dream had wel degelijk een cable.xml

tenminste in de gemini images { < het image bepaalde ook waar die cable.xml moest staan }

en principieel werkt dat bij alle andere images ook

eentje aanmaken voor een specifieke regio doe ik onder linux met mijn standaard editor Kwrite

er zijn xml editors en ook daar mee heb ik onder windows XP gewerkt (of die nog steeds gratis voor windows 10 bestaan weet ik niet)

maar ook DCC werkt

aangepast door Tonskidutch

Is It Real

Oliver Koletzki, Balou

Geplaatst:

Was ook image afhankelijk. Mijn laatste OpenPli voor de DM600 had ook nog een cables.xml

Geplaatst:

zie je... :grin:

ik meen me te herinneren (het was lang geleden) dat je ook via dreamboxedit een settingslijst kunt aanpassen van oud naar nieuw en omgekeerd (enigma wise dan)

dat moet beslist te vinden zijn op sat4all

Is It Real

Oliver Koletzki, Balou

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...