lelystedeling Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Beste satters Ik heb hulp nodig!! Ik heb 3 weken terug een nieuwe schotel gekocht. Dit betreft een Triax 88cm. Hierbij heb ik 4 losse LNB`s en een switch ontvangen. Nu is de situatie: ik ontvang volledig signaal op Astra 1 (alle signaal blokken groen) Zodra de switch ertussen komt is het volledige signaal weg ongeacht of de Disecq instelling op de ontvanger nu op A, B, C of D staat. Haal ik de switch eruit? Dan heb ik weer volledig signaal op Astra 1. Ik heb de switch al vervangen, ik heb andere kabels geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Kan iemand me uit de brand helpen? de instelling van de switch was: Line 1 was A / Astra 1 Line 2 was B / Astra 3 Line 3 was C / Astra 2 Line 4 was D / HOTBIRD Diegene met het verlossende antwoord krijgt een appel van me
Sprietje Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 (aangepast) Heb je de diseqc-switch vervangen door hetzelfde type of een ander merk?Welke coaxkabel gebruik je precies? 20 juni 2016 aangepast door Sprietje
lelystedeling Geplaatst: 20 juni 2016 Auteur Geplaatst: 20 juni 2016 door dezelfde, ik dacht nl dat de switch niet goed was dus heb deze laten vervangen door dezelfde
Sprietje Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 (aangepast) Soms werkt een bepaalde switch niet in combinatie met een bepaalde ontvanger.Welke coaxkabel gebruik je precies en hoe lang is die ongeveer? 20 juni 2016 aangepast door Sprietje
lelystedeling Geplaatst: 20 juni 2016 Auteur Geplaatst: 20 juni 2016 Ik heb als ontvanger de Phillips 7141 maar ben onlangs overgestapt op een CI+ maar die geeft hetzelfde probleem Ik gebruik de meegeleverde coax van ***geen-reclame*** tussen schotel en ontvanger is net 7 meter wat ik nodig had Er staat op de kabel: 750HM RG6CCS COAXIAL DROP CABLE 100DB
Sprietje Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 (aangepast) Tja, het is al meteen duidelijk. Coaxkabel met een middenader van IJzerdraad.RG6 CCS. CCS staat voor Copper Clad Steel oftewel verkopert ijzerdraad.Ik zou eerst maar een een stuk echte coax nemen met een koperen kern. 20 juni 2016 aangepast door Sprietje
lelystedeling Geplaatst: 20 juni 2016 Auteur Geplaatst: 20 juni 2016 nadat ik me oude coax weer had gebruik had ik tijdens het uitrichten van astra 1 wel snel signaal gevonden, met die nieuwe meegeleverde kreeg ik helemaal niks. maar nu heb ik nog steeds signaal op astra 1 en met switch heb ik helemaal niks
Gast Mimisiku Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 2 x eenzelfde switch defect lijkt me erg onwaarschijnlijk.. Weet je zeker dat je de kabel op de switch goed hebt aangesloten? Dus de kabel naar je DSR-7141 naar de OUT connectie van de switch? Meestal de middelste pin. Astra1 op '1', Astra3 op '2', Astra2 op '3' en HotBird op '4'? Bovenstaande vraag met 'Ja' beantwoord? Settings nalopen op je DSR-7141 en nogmaals opslaan.. Boxje opnieuw laten starten...
Gast Mimisiku Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 En uiteraard sluit je alleen kabels aan als de ontvanger geheel stroomloos is!
a33 Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 Is het kabeltje tussen switch en LNB ook in orde? Hoe zit het met de andere LNB's: heb je daar ook ontvangst mee? En hetzelfde probleem met de switch ertussen? Hoeveel steken de midden-aders van de F-stekkers uit? Zou kunnen dat die bij de switch geen goed contact maken. Leuk spelletje, "Raden maar...." Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
lelystedeling Geplaatst: 21 juni 2016 Auteur Geplaatst: 21 juni 2016 2 x eenzelfde switch defect lijkt me erg onwaarschijnlijk.. Weet je zeker dat je de kabel op de switch goed hebt aangesloten? Dus de kabel naar je DSR-7141 naar de OUT connectie van de switch? Meestal de middelste pin. Astra1 op '1', Astra3 op '2', Astra2 op '3' en HotBird op '4'? Bovenstaande vraag met 'Ja' beantwoord? Settings nalopen op je DSR-7141 en nogmaals opslaan.. Boxje opnieuw laten starten... Ik heb op alle lnb`s individueel signaal. En voor de zekerheid gechecked met switch is alle signaal verdwenen. Ook na het opnieuw instellen van de ontvanger. Ook is alles aangesloten en heraansloten zonder stroom op de ontvanger. wat betreft de instellingen staan ze precies zo als aangegeven en natuurlijk het out signaal naar de ontvanger.
bellejt Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 en heb je ook beeld als de switch er niet tussen staat ? Kwestie van zeker te zijn dat je op de juiste sat staat .Ook met je disecq instellingen. 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
lelystedeling Geplaatst: 21 juni 2016 Auteur Geplaatst: 21 juni 2016 en heb je ook beeld als de switch er niet tussen staat ? Kwestie van zeker te zijn dat je op de juiste sat staat .Ook met je disecq instellingen. Juist zonder switch is er signaal en perfect beeld, echter met switch is alles weg maakt niet uit hoe de instellingen op de ontvanger staan
Sprietje Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 (aangepast) Welke diseqc-switch zou lelystedeling toch hebben dat hij daar zo geheimzinnig over doet. Als dat net zo'n shit kwaliteit is als die coax met een ijzeren kern, dan snap ik het. 21 juni 2016 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen