Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Luitjes.

Ik heb maar een vraag, ik wordt gek van Canal Digital, wij wonen in Duitsland.

Nu is alles van SD op HD tv gezet, heb ik duurdere Tv met Ci module maar heb bijna geen nederlandse zenders.

Contact gehad met Canal Digital in Nederland, nieuwe kastje, nieuwe kop en nieuwe schotel.

Alles geregeld met veel telefoontjes, werkt het kastje niet want Astra 23,5 is niet makkelijk te vinden.

Kastje M7 teruggestuurd naar Canal Digital, maar die hebben ze tot op heden niet ontvangen. Fijn is dat...

Nieuwe lijst binnen gehaald, dus nu zenders op 19.2 en 23.5

Nu verdwijnen bijna alle zenders en hebben wij niks meer (nog SBS6, NPO1, NPO2 en RTL4), maar betalen er wel voor.

Heeft iemand ervaring met de Xtrend ET 7000..

Zal dit funtioneren voor HD tv met Nederlandse Kaart ?

• Moderator
Geplaatst:

Beste maledocus, welkom op dit forum.

In principe werkt elke ontvanger, echter je moet wel ontvangst hebben op Astra 1 en Astra 3, resp. 19 en 23,5 graden oost.

Zonder goede ontvangst werkt geen enkele ontvanger.

Je zal je eerst moeten concentreren op het goed uitrichten van de schotel.

Je zegt het zelf al in je bericht:

Hallo Luitjes.

....werkt het kastje niet want Astra 23,5 is niet makkelijk te vinden.

Geen enkel kastje zal werken wanneer er onvoldoende signaal is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank jullie wel voor de tips... Wij hebben een eigen schotel met dubbele kop en 4 aansluitingen.

Ik heb de schotel opnieuw gericht en hij gaat nu ook over naar 23,5, dus in principe moet het dan goed komen.

Dan kan ik met een gerust hard een HD ontvanger gaan kopen en gaan proberen, ik hoop dat het dan allemaal wel werkt.

Geplaatst:

Heeft iemand nog een goede tip voor een goede ontvanger die een beetje betaalbaar is.

Ik wilde de Xtrend kopen, maar als iemand goede ervaringen heeft met een andere ?

Geplaatst:

Vu+ Duo 2 of Vu+ Solo 4K, niet de goedkoopste, maar superieur aan de geleverde CD ontvangers.

http://vuplus.com/sub/sub0104.php

http://vuplus.com/sub/sub0113.php

Heel veel mogelijkheden met o.a. HBB TV, http://www.hbbtv.org/

snelle processoren, et cetera.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

ik woon ook in Duitsland en heb al jaren de Technisat DigiCorder HD S2 Plus (met harde schijf). Werkt perfect met de CD kaart, nooit problemen gehad. Bijkomend voordeel: je kunt hiermee opnemen: het Technisat TS formaat kun je vervolgens eenvoudig op de PC bewerken.Dit model wordt weliswaar niet meer geproduceerd, maar wordt vaak voor een zacht prijsje op een bekende Duitse veilingsite aangeboden.

aangepast door greydutch
Geplaatst:

Ik heb dezelfde receiver, greydutch... Het is inderdaad een supergoede receiver, prachtig beeld, gebruiksvriendelijk etc etc...

Ik heb geen nederlandse cd kaart erin, maar gebruik hem voor de FTA Duitse zenders, en ik heb een zweedse Canaldigital kaart in de interne reader, en een ORF kaart in een alphacrypt module.  Alles werkt altijd prima.

Technisat heeft intussen weer een aantal nieuwere receivers op de markt...  welke precies een 'goede' vervanger is, is me nog steeds niet echt duidelijk... het probleem is dat ze blijkbaar besparen op CI schachten...  ik zie er nu vaak slechts 1 ipv 2, en dat is te weinig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Vu+ heeft voor meerdere modellen dus wel twee gleuven, zowel voor kaartje als CI modules en je kunt er ook mee opnemen,

met interne of anders externe HDD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ja... maar de vu+ en overigens alle gelijkaardige Linux toestellen zijn niet zo gebruiksvriendelijk als ik de verhalen en de problemen op dit en andere forums zo lees.

Ikzelf twijfel soms wel eens of de volgende misschien toch een vu+ of gigablue zou worden, maar ik heb geen zin in de hele tijd dingen te moeten installeren en te moeten updaten...  de receiver is om tv te kunnen kijken, en uiteraard is het prettig als die zo veel mogelijk op het scherm tovert...  maar als ik de problemen lees en de oplossingen van hulpvaardige leden lijkt het me toch niet echt eenvoudig allemaal.

Wat dat betreft is een Technisat echt een verademing. Alles is netjes in orde...

maar goed wat mijn overdenkingen betreft open ik wel ergens een nieuw draadje met die vragen als het zover is... voorlopig ben ik nog helemaal tevreden met de receiver, die overigens nog niet zo lang heb... ik kocht hem in 2009, dus ik denk voorlopig nog helemaal niet aan vervanging.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...