Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Er zijn maar erg weinig voordelen aan de EU... de enige voordelen die er zijn, zijn die van de EEG/EWR. En dat zijn de handelsverdragen die er zijn. Zoals al eerder gesteld door anderen, had het daar moeten ophouden. Landen die zich verenigen om makkelijker handel te drijven met elkaar, zonder te veel belemmeringen... maar wel binnen de wetten en regels van de individuele landen.

Het telefoneren... hahaha... we zitten nu bijna weer op het internationale prijsniveau van toen ik mijn eerste mobieltje kocht, en vanuit buitenlanden ook voordelig kon bellen. Je moest toen gewoon even opzoeken welke roamingspartner voor jouw de beste/voordeligste was... daarna kwamen de landenblokken, met torenhoge prijzen, dat wordt nu weer afgebroken.  Maar laat ons wel wezen... van die 9 euro per maand kan je makkelijk de eventueel duurdere telefoongesprekken betalen hoor.

 

Echte voordelen zie ik zelf niet echt... mensen hebben altijd kunnen reizen, en studeren en handelen met het buitenland. Er was geen enkel probleem om in een ander land te gaan wonen... overigens, er zijn meer landen buiten de EU dan er in, en daar kan je uiteraard ook naartoe reizen.... en daarvoor heb je lang niet altijd een visum nodig. Dat hangt van het verdrag dat er afgesloten is tussen de 2 landen...

 

Dat het nu een beetje chaotisch is in de UK, is begrijpelijk...  in veel landen rommelt het... zonder dat ze zich proberen te bevrijden uit een verstikkende alliantie. Er zijn tientallen landen waar regeringen wat kibbelen over leiderschap. In Zweden is dat ook niet de hele tijd zo vlekkeloos... in Duitsland ook niet, OOstenrijk  en ga zo maar door... of er in NL gekibbeld wordt weet ik niet, het is al weken geleden dat ik nog een NL journaal zag.... Dat de perikelen in de UK nu zo duidelijk zichtbaar zijn, is omdat iedereen er nu met een vergrootglas bovenop zit. Ja, dan krijg je iets mee van de nationale dingen in de regering....  

 

De voordelen als je UIT de EU bent, is dat je weer je eigen wetten en regels kan implementeren.

Wetten en regels van de eigen regering zijn altijd belangrijker dan een dictaat uit Brussel.

Ben je UIT de EU mag je je eigen grenzen weer bewaken, en mensen doorlaten waarvan jij het goed vindt dat ze naar binnen mogen.

Dat wil niet zeggen dat je geen buitenlanders meer binnen wil hebben... Je houdt tegen wie je wil, en je moet ook geen voorrang meer geven aan EU burgers, maar mag mensen vanuit de hele wereld toelaten als je dat wil.

Ben je UIT de EU kan je zelf bepalen als je bepaalde takken van de economie wil steunen door staatssteun, omdat je vindt dat die tak het waard is. In de EU mag dat niet.

Ben je UIT de EU bepaal je zelf je BTW heffingen, en niet zoals nu, in de EU, dat je verplicht bent om op bepaalde diensten toch een heffing te hebben (vb postdiensten).

Ben je UIT de EU kan je zelf bepalen als land wat je met die miljoenen aan contributie wil gaan doen... dan komt iedere Euro, Kroon, Pond of wat dan ook toe aan je EIGEN land, en kost het je geen geld zoals nu, in de EU.

en er is uiteraard nog zo veel meer....

Maar vertel mij maar eens wat er dan zo 'belangrijk' is om te houden?   wie weet kan dat ook wel gewoon buiten de EU...

 

Dat ik het graag voordelig heb, mag duidelijk zijn Eduard...  maar ik hoop niet dat je beledigend gaat worden over dat onderwerp. Ik heb verantwoording af te leggen tegenover mezelf. Een Kroon, Euro, Pond of Frank of wat dan ook kan je slechts 1x uitgeven. Dus het is zaak daar zo zorgvuldig als mogelijk mee om te gaan. Het gaat erom een bepaald doel te bereiken, met mijn beschikbare inkomen. En daar moet je dan iets voor doen. Lees, een strak regime voeren. Anders kan dat niet. Ieder stelt prioriteiten in zijn leven, en dat recht heb ik ook.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat ik dan een voordeel noemen.

Ik zou niet willen missen dat ik in de auto kan stappen en op snelheidscontroles na zonder controle kan doorrijden tot Stockholm.

 

 

dat kan je niet.... en gelukkig maar. Je hebt controle aan de duits-deense grens, en aan de zweedse grens.

Door die controles zijn er al erg veel ongewenste personen uitgehaald. Dat waren anders mensen die in je land gekomen waren, die kwaad in de zin hadden.

 

Ik zie geen enkel probleem om even een paspoortcontrole aan de grens te hebben...  het grootste deel van mijn leven heb ik dat gehad, en een kleiner aantal jaar was dat niet het geval....   daardoor wordt je leven niet slechter, in tegendeel. je hebt het gevoel dat het veiliger is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De voordelen als je UIT de EU bent, is dat je weer je eigen wetten en regels kan implementeren.

Wetten en regels van de eigen regering zijn altijd belangrijker dan een dictaat uit Brussel.

Ben je UIT de EU mag je je eigen grenzen weer bewaken, en mensen doorlaten waarvan jij het goed vindt dat ze naar binnen mogen.

Dat wil niet zeggen dat je geen buitenlanders meer binnen wil hebben... Je houdt tegen wie je wil, en je moet ook geen voorrang meer geven aan EU burgers, maar mag mensen vanuit de hele wereld toelaten als je dat wil.

Ben je UIT de EU kan je zelf bepalen als je bepaalde takken van de economie wil steunen door staatssteun, omdat je vindt dat die tak het waard is. In de EU mag dat niet.

Ben je UIT de EU bepaal je zelf je BTW heffingen, en niet zoals nu, in de EU, dat je verplicht bent om op bepaalde diensten toch een heffing te hebben (vb postdiensten).

Ben je UIT de EU kan je zelf bepalen als land wat je met die miljoenen aan contributie wil gaan doen... dan komt iedere Euro, Kroon, Pond of wat dan ook toe aan je EIGEN land, en kost het je geen geld zoals nu, in de EU.

en er is uiteraard nog zo veel meer....

Maar vertel mij maar eens wat er dan zo 'belangrijk' is om te houden?   wie weet kan dat ook wel gewoon buiten de EU...

 

 

 

De vrijheden die jij hierboven opsomt, zijn schijnvrijheden. De praktijk is dat landen in de wereld samenhangen en op elkaar reageren. Hoe meer samenwerking, hoe voordeliger. Samen sterk. Waarom denk je dat er in de detailhandel zoveel franchising is? En waarom hebben zzp-ers het meestal moeilijk? Mutatis, mutandis! De wereld is veranderd. Vroeger was alles anders, inderdaad. Vroeger. De vlucht naar het verleden heeft nog nooit iets opgelost. 

 

(En: zolang we inhoudelijk en respectvol met elkaar communiceren, mag ik me natuurlijk niet beledigd voelen.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan is op dit forum vooral taalkundig en met diplomatieke spelletjes bezig. Hij kiest persoonlijk een willekeurige stelling en verdedigd die het liefst niet met inhoudelijke argumenten maar met listigheden.

 

Onzin.

De stelling is niet willekeurig, de argumenten zijn willekeurig.

Wat de één een voordeel vind die hij/zij niet wil missen kan ook nadelen hebben voor een ander.

 

Bovenstaand kan je lezen over vrij verkeer en vrije grensen.

Dat is een voordeel, het nadeel is dat er geen controle en overzicht meer is wie er binnen komt.

Laat jij je voordeur open staan en verkoop je het slot omdat het overbodig zou zijn.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een voordeel, het nadeel is dat er geen controle en overzicht meer is wie er binnen komt.

Dat is wel de bedoeling.

Europa zou een stevige buitengrens moeten hebben.

En ook intern wordt er nog genoeg gecontroleerd.

 

Maar je kunt ook kiezen voor een politiestaat. Die hadden we ooit in de vorige eeuw, en die wilden we niet weer, toch?

Zeker niet als het gaat om de zo aanbeden privacy.

 

Wat dit punt betreft, vind ik de eerste signalen over buitenlanderhaat in het VK de afgelopen week niet echt een pleidooi voor een exit uit de EU. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

schijnvrijheden..... nou, als burger van een land is het voor mij belangrijk dat mijn eigen regering de beslissingen neemt. Daar heb je in principe wel wat invloed op doordat er verkiezingen gehouden worden in je land. Je kan als beleidsmakers van een bepaald land inspelen op de behoeften van je land.

Ga ja dat op grote schaal uitvoeren loopt het mis. Europese verkiezingen bestaan... maar een deel van de bobo's daar in Brussel wordt niet door het volk verkozen... en jouw stem bij het deel wat je wel kan kiezen, is erg weinig ward, doordat jouw land slechts een klein deeltje van het geheel is. m.a.w. je wordt overstemd in jouw noden door mensen die andere voorkeuren en belangen hebben.

 

Samen sterker... ja, vandaar dat het op moet houden bij een economische gemeenschap. Daar is niets op tegen... dat wil de UK toch ook? Handel drijven met bevriende naties?  

 

(wat mij betreft hoeft niemand zich beledigd te voelen...  ik ben voor open en respectvolle communicatie)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je UIT de EU bepaal je zelf je BTW heffingen, en niet zoals nu, in de EU, dat je verplicht bent om op bepaalde diensten toch een heffing te hebben (vb postdiensten).

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/vrijstellingen/vrijstelling_voor_postdiensten

 

De minimale BTW afspraken zijn nodig zodat er geen oneerlijke concurrentie kan optreden tussen de landen onderling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen binnen en geen buitengrens die bewaakt wordt.

Dat is de realiteit, Nederlandse fregatten die de veiligheid voor Nederland moeten bewaken worden nu ingezet als veerpont om vluchtelingen van Afrika naar Europa te brengen.

Dromen is leuk, maar als je wakker wordt zal je het moeten doen met de realiteit.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dromen is leuk, maar als je wakker wordt zal je het moeten doen met de realiteit.

 

Dat moet je tegen de Britten zeggen die OUT gestemd hebben!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Euro en vrij handels verkeer zouden er voor zorgen dat de prijsverschillen tussen de EU staten kleiner werden en zouden verdwijnen.

 

Het tegendeel is gebleken, er is nog nooit zoveel door de prijsverschillen in de buurlanden gewinkeld als de laatste jaren het geval is.

Rij je van noord Europa naar zuid Europa of omgekeerd moet je goed opletten welke route het goedkoopst is aan brandstof.

De onderlinge prijs verschillen liegen er niet om.

 

Een goed geregelde grens overgang hoeft niet tot veel oponthoud te lijden, je verhoogd er wel de veiligheid mee.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/vrijstellingen/vrijstelling_voor_postdiensten

 

De minimale BTW afspraken zijn nodig zodat er geen oneerlijke concurrentie kan optreden tussen de landen onderling.

dus men maakt dingen duurder omwille van het voorkomen van concurrentie die in de praktijk nooit kan optreden.

in Nederland zal nooit de Zweedse postbode zijn ronde doen, mag  je geen Zweedse postzegels op je brief plakken, of wat dan ook... Die postdiensten concurreren niet met elkaar.... Aan de grenzen uiteraard wel,maar heeft daar niets mee te maken. Ik post ook mijn brieven net over de grens in Duitsland als ik in Nederland ben, en een brief of pakje naar Zweden moet sturen.  Maar dat heeft niets met de EU te maken, dat kon altijd al.

 

mijn stelling was dus dat je beter UIT de EU was, omdat de staat dan zijn eigen BTW hoogte of vrijstelling kan bepalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je tegen de Britten zeggen die OUT gestemd hebben!

 

Deel citaat/woord spelletjes maar geen argumenten die e.e.a. weerleggen.

DE Britten gaan dezelfde weg als Zwitserland en Noorwegen. Dat zijn geen verkeerde wegen.

 

Europa verarmd door het uittreden van de Britten, een grote netto betaler zijn we kwijt.

Daar gaan de noordelijke EU landen aan meebetalen.

Als Brussel de aanmatigende toon eens gaat temperen is het mogelijk om schade voor Nederland te beperken.

Nederland exporteert veel meer naar Engeland dan omgekeerd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo erg is het blijkbaar niet... men heeft begrip!  en dat is logisch. Controles zijn goed voor iedereen.

 

 

 

Transport en Logistiek Nederland zegt begrip te hebben voor de extra controles. De brancheorganisatie zegt weinig signalen van leden te krijgen dat ze in de problemen komen door de vertraging.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...