Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Je moet niet ieder flut artikel aanhalen om je gelijk proberen te halen. Gewoon een paar zielige verhalen van gasten die helemaal niets te klagen hebben.

Heb je wel goed gelezen of begrepen?

Ik denk eerder dat de oudere generatie in het VK zielig doet, want de meesten hebben de buit allang binnen. Wat willen die nog bereiken met die Brexit in hun laatste levensjaren? 

Ik betwijfel sterk of ze wel gedacht hebben aan de toekomst van hun kinderen buiten hun onderbuikgevoelens.

Vorige week ruim 40.000 jongeren in Londen die protesteerden tegen die Brexit amputatie. Niks zielige verhalen.

Die zielige verhalen kwamen van die Engelsen op het platteland die de Polen overal de schuld van geven. 

 

Terwijl Londen, de grote smeltkroes van het VK - waar pas echt alle nationaliteiten rondlopen - duidelijk anti Brexit heeft gestemd.

Het is maar net hoe breed je horizon is.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou Johan ik zou eens wat meer aan je talen gaan werken want het is een artikel over 3 verschillende hoog opgeleide jonge mensen waarvan twee er niet eens geboren zijn in Engeland maar er wel wonen en werken.

Alle drie geven ze aan dat ze met hun hoogopgeleide partners het Brexit Engeland gaan verlaten.

Dit zijn nu juist de mensen die een land graag aan boord houdt. Dat is de generatie die de groeiende grijze massa plezierig naar hun einde kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook niet waar dat gejammer over de toekomst van de arme jeugd over gaat. Als er banen tekort zijn straks dan is eerder de 50 plusser de pineut. En daar geven we echt geen buitenlander de schuld van maar het is natuurlijk wel een rare situatie als er banen bezet zijn door buitenlanders als een groot deel van de inlanders uit zijn/haar neus loopt te peuteren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige sectoren is er werk zat maar is er een gebrek aan bekwaam lokaal personeel.

Iets dichter bij huis: er zijn bij de afdeling waar ik werk 4 full time vacatures open maar het vinden van de benodigde bekwame collega's is zeer moeizaam.

Zou het niet zo kunnen zijn dat de 50+ er niet geschoold zijn voor de inmiddels veranderde lokale arbeidsmarkt?

Dan kun je wel wachten op een baantje in de productie maar het merendeel van die vactures zijn inmiddels verplaatst naar lage loonlanden.

 

https://www.hoevindikeenbaan.com/actueel/10-tips-om-zeker-werkloos-te-blijven-als-50-plusser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn net verwende kinderen, dat ze hoogopgeleid zijn maakt het des te schrijnender.

Geen stemrecht en maar klagen over het gastland als het ze even niet goed uitkomt. De zekerheid waarvan ze dachten er recht op te hebben is onzekerder geworden en dit terwijl er nog niets bekend is hoe zich de Brexit zal ontwikkelen.

Er wordt wel eens gesteld dat Nederlanders klagers zijn maar dit artikel toont aan dat klagen internationaal in gebruik is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen stemrecht en maar klagen over het gastland als het ze even niet goed uitkomt. De zekerheid waarvan ze dachten er recht op te hebben is onzekerder geworden en dit terwijl er nog niets bekend is hoe zich de Brexit zal ontwikkelen.

Er wordt wel eens gesteld dat Nederlanders klagers zijn maar dit artikel toont aan dat klagen internationaal in gebruik is.

 

En de 50+ garde ziet toe en wacht maar af... de jeugd wacht dit echt niet af die vertrekt en die ben je dus kwijt.... maar wie gaat hun werkzaamheden overnemen? Of denk je dat kennis aan de lokale boom groeit.

Er is een reden dat ze daar terecht zijn gekomen! Dat was mogelijk door gunstige voorwaarden die de EU gecreëerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak mij meer zorgen om mijn eigen pensioen.

Afgelopen week hebben we de pensioen potten onder EU richtlijn van Brussel geplaatst.

 

En terecht, het graaien in de pensioenpot is niet nieuw.

Er zal nog voor miljarden euro's naar Italië gaan om de banken daar overeind te houden.

De belasting betaler mag er niet meer voor opdraaien, de aandeelhouder moet ontzien worden, dat zijn de stemmers.

Dus een nieuw potje met geld waar in gegraaid kan worden is meer dan welkom.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig kunnen ze geen kant op, de banen zijn niet verhuist maar zitten ze al wel in zak en as.

Ze huilen al voordat ze gebeten zijn.

 

Denk je nu echt dat de jongeren net als de 50+ ers gaan lopen afwachten op things to come?

 

Ze zitten niet in zak en as en gebeten worden ze ook niet. Ze trekken gewoon hun plan en zoeken een ander land van keuze.

De baan verhuist gewoon met ze mee. Werkgevers afhankelijk van deze talenten gaan er met hangende pootjes achteraan.

 

Dat is nu tegenwoordig het mooie als je een goede opleiding en werkervaring hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn net verwende kinderen, dat ze hoogopgeleid zijn maakt het des te schrijnender.

 

Waarom mogen zij hun stem niet laten horen en zeurende Engelse senioren en luie Engelsen wel?

 

Of het land van herkomst had ze niet genoeg te bieden.

Nu even klagen en dan maar hopen dat het tij keert.

Voorlopig kunnen ze geen kant op, de banen zijn niet verhuist maar zitten ze al wel in zak en as.

Ze huilen al voordat ze gebeten zijn.

Ze zien hun plannen in duigen vallen. De jeugd zou de toekomst moeten hebben, weet je nog? Maar die toekomst wordt hen door een krappe,  bejaarde, bekrompen Engelse meerderheid afgepakt.Die wil de laatste levensjaren nog even retro. 

 

En terecht, het graaien in de pensioenpot is niet nieuw.

Er zal nog voor miljarden euro's naar Italië gaan om de banken daar overeind te houden.

En wat deed "onze" Lubbers ooit met onze pensioenpot? Dat laat nog steeds zijn sporen na. Niks EU toentertijd.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het wel enigzins beaamen dat er heel veel jongeren zijn "die moven"

en als oudere jongere ben ik ook aan de move gegaan... er was immer geen werk meer

 

Maar het komt er niet enkel op neer om grote aanpassingen van Uzelf maar ook op acceptatie van de inboorlingen waar die missionarissen hun missie werk doen...

Een smeltkroes van allerlei en pluriform of zo een "Google gated community" of "facebook gated community" ?

 

de jeugd ziet dat heel relaxed...

Max Dendermonde schreef er over

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste jongeren vinden het heel normaal vrij te kunnen reizen.

Vliegtuig en rugzak en weg. Goedkoper nog dan met de trein reizen.

Auto en weg, zonder grenscontroles of andere belemmeringen.

 

Heeft weinig met opleiding te maken. Hun wereldbeeld is gebaseerd op het grensoverschrijdende internet. 

Populaire reisprogramma's op tv (BNN) bevestigen dit. De horizon is global.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...