Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Mijn reactie was puur een reactie op Sverige's vergelijking van een referendum met een Millionenquiz.

(Welke vergelijking in alle opzichten mank gaat.)

ik denk niet dat de vergelijking mank gaat.

Mijn punt was dat het volk in die quiz eigenlijk altijd het juiste antwoord weet op de gestelde vraag....  dit als reactie op een stelling dat je het volk geen belangrijke vragen zou mogen stellen omdat ze "te dom" zouden zijn voor dit soort dingen....  dat is dus niet zo, het volk in zijn geheel is niet "dom"... door de massa, komt het goede antwoord boven drijven, en dat is niet alleen in een quiz, die slechts als voorbeeld aangehaald werd...  maar uiteindelijk is alles in het leven als een quiz waarin je vragen moet beantwoorden, en beslissingen moet nemen die dan het verdere verloop van je leven bepalen... als je even nadenkt zie je dat er weinig verschil is wat dat betreft.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk niet dat de vergelijking mank gaat.

Mijn punt was dat het volk in die quiz eigenlijk altijd het juiste antwoord weet op de gestelde vraag....  

 

Dat is zeer kort door de bocht.

Een simpele vraag over parate kennis in een quiz is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de vraag  of je uit de EU wilt als je alle consequenties overziet.

 

En daarin gaat jouw vergelijking natuurlijk zeer mank! 

Die consequenties weet namelijk niemand. En ik heb altijd geleerd (Gelukkig!) consequenties op een rij te zetten voor ik een besluit neem. En anders het besluit niet te nemen.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ben je dan zo pro-Rusland?

Omdat daar parlementen en gerechtshoven en/of  individuen "buiten werking worden gesteld" zodra die iets doen wat de machthebbers niet bevalt?

 

Je spreekt jezelf daarmee namelijk tegen.

Als er ergens macht corrumpeert, dan is het wel in Rusland.

Ik denk dat het in Rusland allemaal zo slecht niet gaat. "Vroeger", ten tijde van de USSR, was het uiteraard "beter"...  maar alles bij elkaar vind ik dat Putin het zo slecht niet doet.  Hij heeft zijn volk stabiliteit gebracht, en als je vergelijkt met de marionetten in veel westerse landen, inclusief Zweden, Nederland en Duitsland, die alleen maar ja knikken als de USA iets dicteert, heb ik veel meer respect voor iemand die zijn eigen koers vaart, tegen de USA dictatuur in....

De vijand van mijn vijand is mijn vriend, wordt wel eens gezegd.....   en ja... zo zou je het ook kunnen zien.

Ik denk wel dat je je vergist over het "zomaar buiten werking stellen van parlementen, gerechtshoven en individuen"....  dat gebeurt daar niet "meer" dan hier....  Hier handelt de regering ook alleen maar uit eigenbelang, het volk stemt "A", maar de regering vindt "B" beter.... dan negeren we het volk en drukken "B" er toch gewoon door... hoppa... klaar.  Dat zie je in veel gevallen.

 

Macht corrumpeert altijd... maar of dat in Rusland "meer" is als elders???   ik denk het niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het in Rusland allemaal zo slecht niet gaat.

Ik wel.

En als het in Rusland "niet erger is dan hier" (Volgens jouw gevoel, want jij bent over Rusland duidelijk bevooroordeeld) , dan blijft het feit dat het daar minstens net zo erg is als hier (Volgens jou!) en zou jij - als je consequent was - geen Rusland-fan moeten zijn. En dat ben je overduidelijk wel.

 

En dan hebben we het nog niet over "doordrukken".  Poetin heeft in Rusland alleenheerschappij met een parlement met ja-knikkers, want nee-schudders zijn er amper. En dat is niet doordat hij zo integer is.

 

Hier kunnen we een regering wegstemmen. Probeer dat eens in jouw favoriete Rusland!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeer kort door de bocht.

Een simpele vraag over parate kennis in een quiz is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de vraag  of je uit de EU wilt als je alle consequenties overziet.

 

En daarin gaat jouw vergelijking natuurlijk zeer mank! 

Die consequenties weet namelijk niemand. En ik heb altijd geleerd (Gelukkig!) consequenties op een rij te zetten voor ik een besluit neem. En anders het besluit niet te nemen.   

Maar ken jij dan alle consequenties? ook de consequenties van IN de EU blijven??  Als volgens de mensen die in dit "regime" leven, het "beter" is om de club te verlaten, dan is het toch gewoon zo?  Je kan nooit "ALLE" consequenties overzien, dat is zo, maar ook niet deze als je blijft.  Als je de situatie goed bekijkt, is het alleen maar de foute kant opgegaan met de EU. Aanvankelijk was de gedachte goed, een handelsorganisatie... gezamelijk bepaalde verdragen verhandelen met anderen, om betere voorwaarden te krijgen... De oorsprong was niet verkeerd, maar dan kwam er steeds meer bij kijken.  Nu doe je als land niets meer zonder dat "Brussel" een vinger in de pap heeft. Dat kan toch niet??  Een land mag zelf niet beslissen hoeveel of welke "vluchtelingen" hij opneemt... Welke belastingen hij wel of niet wil heffen, en hoe hoog die dan zijn... etc etc... er zijn honderden dingen die gedicteerd worden door een stelletje mensen die niet weten waarover ze het hebben.... en dat stelletje in "Brussel" vraagt jaarlijks bakken met geld als "contributie"!... er wordt gedreigd en afgeperst als een land zich niet volgens de eenzijdig afgekondigde regels gedraagt....  

Ik na goed begrijpen dat een volk vindt dat het genoeg geweest is....  van de oorspronkelijke doelstellingen is vrijwel niets meer over.... er wordt zelfs over een europees leger gepraat.... mensen, mensen....   nog even de de individuele landen mogen niets meer zelfstandig gaan doen, wat goed voor hun land is...... want wees eerlijk, er is een verschil tussen Griekenland en Zweden, en tussen Ierland en Bulgarije en Hongarije zitten ook behoorlijk wat verschillen...  Ik begrijp goed dat mensen weer de controle willen terugkrijgen.  Dat is de enige goede weg..... alternatief zou zijn dat de EU terug naar de oorsprong gaat.... maar of de machtsgeile bokken in Brussel dat toestaan???

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ken jij dan alle consequenties? ook de consequenties van IN de EU blijven?? 

Ja! En die kent iedereen.

Je weet wat je hebt, en wat je mogelijkheden ermee zijn.

Niet wat je krijgt in een totaal onbekende situatie. Nog los van het feit dat je niet eens weet hoe je die nieuwe situatie realiseert.

 

Kom op, Sverige. Als we het nu zouden hebben over Rusland i.p.v het VK. , had je elk besluit van Rusland verdedigd, ook een "nee"-votum.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier kunnen we een regering wegstemmen. Probeer dat eens in jouw favoriete Rusland!

Hahahaha..... dat is een goede.

In een democratie waar bepaalde partijen blijkbaar niet eens een eerlijke kans krijgen om te regeren vind ik dat een gewaagde uitspraak. Vooraf wordt al gezegd dat bepaalde partijen gewoon niet in aanmerking komen om mee te regeren, ondanks dat meer dan 1/3 van de bevolking op die partijen gestemd heeft....   wat een democratie!

En dat is niet alleen in NL hoor... ik zie exact hetzelfde in D en SE..... Democratie is blijkbaar alleen interessant als het een persoonlijk doel dient, maar druist het in tegen de "norm"... tja, dan is het wat anders...

 

 

 

En als het in Rusland "niet erger is dan hier" (Volgens jouw gevoel, want jij bent over Rusland duidelijk bevooroordeeld) , dan blijft het feit dat het daar minstens net zo erg is als hier (Volgens jou!) en zou jij - als je consequent was - geen Rusland-fan moeten zijn. En dat ben je overduidelijk wel.

Blijft over dat Rusland wel zelfstandig kan opereren, zelf beslist wat ze wel of niet doen...  Hier zijn het allemaal ja-knikkers tegenover de grote boef, genaamd USA.  Als die iets niet goed vinden gebeurt het niet...   deze vreemde macht heeft hier meer macht dan je zou denken...   militair, economisch....   niet te onderschatten hoor.

Rusland wordt standaard weggezet als "vijand"... dat sentiment is gevoed door de Amerikanen...  men mag niet afwijken van dat standpunt, want dan wordt er ook weer gedreigd met sancties etc etc....   dat is echt iets voor in de peuterspeelzaal.... "mijn vader heeft een grote hond, en die zal je bijten.... "dus hou je stil en doe wat ik zeg"

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! En die kent iedereen.

Je weet wat je hebt, en wat je mogelijkheden ermee zijn.

Niet wat je krijgt in een totaal onbekende situatie. Nog los van het feit dat je niet eens weet hoe je die nieuwe situatie realiseert.

 

Kom op, Sverige. Als we het nu zouden hebben over Rusland i.p.v het VK. , had je elk besluit van Rusland verdedigd, ook een "nee"-votum.

Je weet inderdaad wat he hebt....  en als je daar ontevreden mee bent, moet je iets wijzigen.

De "nieuwe" situatie, is de "oude" situatie....   de situatie die eeuwenlang gold. De EU-loze tijd duurde langer dan de EU-tijd.  Vergeet dat niet!

 

Of ik Rusland verdedigd zou hebben, hangt af waarover het gaat.  nu vraag je een antwoord op een heel open referendum, waarvan het onderwerp onbekend is.....   

Ik kan de bal terugkaatsen en vragen of jij ieder besluit van de EU blind zou verdedigen..... zou je dat?   of misschien is het toch ook afhankelijk van wat ze precies zouden doen?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan de bal terugkaatsen en vragen

dat is precies wat je gedurende de lengte van het topic qua reacties en commentaren doet

zelfverheerlijking door compleet irrelevante uitspraken in mitrailleur staccato die allemaal OFF topic zijn

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je dat tegen ons beiden hebt.....

off topic...... "allemaal"... ???   dan heb je niet goed gelezen denk ik ;)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Feit is, dat het volk in Engeland gestemd heeft en de uitslag bepaald heeft dat er een Brexit komt.

Het besluit niet ten uitvoer brengen is een schending van de democratie, en zal het vertrouwen in het systeem steeds verder aantasten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfverheerlijking door compleet irrelevante uitspraken in mitrailleur staccato die allemaal OFF topic zijn

 

Dan lees je mij verkeerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is, dat het volk in Engeland gestemd heeft en de uitslag bepaald heeft dat er een Brexit komt.

Het besluit niet ten uitvoer brengen is een schending van de democratie, en zal het vertrouwen in het systeem steeds verder aantasten.

De uitslag van het referendum was op het scherpst van de snede voor (en dan ook nog regionaal beperkt)

 

Als het parlement op het scherpst van de snede tegen zou zijn, is dat nog steeds niet ondemocratisch. 

 

De uitslag van het referendum was immers nagenoeg 50/50. En populisme heeft een doorslaggevende rol gespeeld.

 

Ik vind dat Cameron dit had moeten zien aankomen, en had moeten besluiten tot geen referendum, omdat een referendum het land wel eens kon gaan verscheuren. We zullen zien hoe hij de geschiedenisboekjes ingaat, maar de eerste analyses hierover zijn al niet al te positief.

 

Om maar te zwijgen over de consequenties voor het eiland Ierland dat net een beetje tot rust kwam na eeuwenlange burgeroorlog.

 

En dan hebben we het nog niet eens over het feit, dat huidige roergangers - May en Johnson - op het laatst een onverklaarbare draai hebben gemaakt in standpunten die ze daarvoor behoorlijk lang hebben verdedigd.

 

En nu weten ze het even niet meer. Want "in control" zijn ze nog nooit zo weinig geweest.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...