Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

De Euro en vrij handels verkeer zouden er voor zorgen dat de prijsverschillen tussen de EU staten kleiner werden en zouden verdwijnen.

 

Het tegendeel is gebleken, er is nog nooit zoveel door de prijsverschillen in de buurlanden gewinkeld als de laatste jaren het geval is.

 

De winkeltijden zijn in heel Europa verruimd.

Nieuwe winkelcentra zijn  als paddestoelen uit de grond geschoten aan beide kanten van interne grenzen.

Het gras bij de buren lijkt altijd groener.

 

Dat winkelen over en weer is overigens ook gemakkelijker en aantrekkelijker geworden dankzij de EU.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat kan je niet.... en gelukkig maar. Je hebt controle aan de duits-deense grens, en aan de zweedse grens.

Door die controles zijn er al erg veel ongewenste personen uitgehaald. Dat waren anders mensen die in je land gekomen waren, die kwaad in de zin hadden.

 

Ik zie geen enkel probleem om even een paspoortcontrole aan de grens te hebben...  het grootste deel van mijn leven heb ik dat gehad, en een kleiner aantal jaar was dat niet het geval....   daardoor wordt je leven niet slechter, in tegendeel. je hebt het gevoel dat het veiliger is.

 

Soms zijn er van die personencontroles, direct na grensoverschrijding. En dat mag, al ben ik ze nooit tegengekomen. Los van het feit dat het daarbij doorgaans om etnische geprofileerde controles gaat zijn er ook andere controles, met name van de douane waar je bij vrij personenverkeer binnen de EU van bent gevrijwaard.

 

Controle aan de grens opent al snel de weg naar een algemene legitimatieplicht in het binnenland, op elk willekeurig moment.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Winkel centra en straten staan voor grote gedeeltes leeg.

Daar wordt je als winkelend publiek ook al niet vrolijk van, die laat je zelfs links liggen wat de problematiek alleen nog maar verergerd.

 

En dat is niet alleen in Nederland.

Als je tenminste bereid bent om ook over de grens te kijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Transport en Logistiek Nederland zegt begrip te hebben voor de extra controles.

 

Begrip omdat het tijdelijk is van aard en gezien de omstandigheden.

Er werd hier beweert dat grenscontroles geen noemens waardige vertraging aan de grens oplevert en dat is *niet* waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn er van die personencontroles, direct na grensoverschrijding. En dat mag. Los van het feit dat het daarbij doorgaans om etnische geprofileerde controles gaat zijn er ook andere controles, met name van de douane waar je bij vrij personenverkeer binnen de EU van bent gevrijwaard.

 

Controle aan de grens opent al snel de weg naar een algemene legitimatieplicht in het binnenland, op elk willekeurig moment.

 

Dit wordt met de mond gepreekt, in werkelijkheid is er geen personeel om de controles uit te voeren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je tenminste bereid bent om ook over de grens te kijken.

Dat doe ik bijna wekelijks, maar jouw constatering heeft niks van doen met de EU, maar met de digitalisering.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt met de mond gepreekt, in werkelijkheid is er geen personeel om de controles uit te voeren.

 

Dat is een wel heel stellige constatering: GEEN personeel. Waar kan ik dit nalezen? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Controle aan de grens opent al snel de weg naar een algemene legitimatieplicht in het binnenland, op elk willekeurig moment.

Is dat dan fout?  ik dacht dat je nu al verplicht was steeds een legitimatie (paspoort, rijbewijs,...) bij je te hebben als je op straat bent.

In mijn ogen verhoogt het de veiligheid van de burger, als de overheid beter controleert wie er rondloopt over de straten.... en die veiligheid is nu heel erg ver te zoeken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik bijna wekelijks, maar jouw constatering heeft niks van doen met de EU, maar met de digitalisering.

 

Internet is vervuild.

Met kijken bedoel ik dat je het met eigen ogen aanschouwd.

Achter je pctje beleef je de wereld toch iets anders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met kijken bedoel ik dat je het met eigen ogen aanschouwd.

Achter je pctje beleef je de wereld toch iets anders.

 

Lees even weer wat ik zeg in #99.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet is vervuild.

Met kijken bedoel ik dat je het met eigen ogen aanschouwd.

Achter je pctje beleef je de wereld toch iets anders.

 

Wat er nu gebeurt is dat mensen in winkels de producten met eigen ogen aanschouwen om ze vervolgens bij de goedkoopste aanbieder op internet aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...