Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Emekli, helemaal met je eens.

Maar omgekeerd geldt ook.

Het beleid van gastvrijheid dat Nederland buitenlanders wil bieden, moet ook niet misbruikt worden door de nieuwe medelanders.

Dat roept weerstand op.

De liefde moet van beide kanten komen. We leven op dezelfde planeet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Emekli, helemaal met je eens.

Maar omgekeerd geldt ook.

Het beleid van gastvrijheid dat Nederland buitenlanders wil bieden, moet ook niet misbruikt worden door de nieuwe medelanders.

Dat roept weerstand op.

De liefde moet van beide kanten komen. We leven op dezelfde planeet.

 

 

Ben het ook met jou eens, maar er lopen ook genoeg autochtone criminelen rond.

Beide groeperingen moeten op gelijkwaardige manier aangepakt worden.

Wanneer het precies was weet ik niet meer, maar ooit werd een zwarte man zo hard aangepakt, soort van wurging, dat hij overleed.

Wat ik ook in het nieuws zie dat allochtonen veel harder worden aangepakt dan de rest, dus ook onder de politie zitten racisten.

 

Voor mij is iedere mens het zelfde, wat voor kleur dan ook, ik beoordeel hen op hoe dat ze zijn en bij elke kleur zitten foute mensen, dat heeft niets te maken met waar je vandaan komt.

 

Een paar jaar geleden moest ik bij een NL-er, hier in Turkije komen om zijn schotel beter uit te richten.

Ik had gelijk al in de gaten dat er iets niet aan hem klopte, een paar dagen erna moest ik een buur van hem helpen met zelfde probleem.

Deze buur was een Turkse Duitser met Duitse vrouw.

Toen alles klaar was vroeg de vrouw of ik de Nederlandse man en zijn vrouw er bij kon halen voor "Kaffee mit Kuchen".

 

Na tien minuten ging het al fout, de NL-ers begonnen erover dat Turkije een k*t land was, met vooral zeer domme Turken en dan ook nog dat lompe geloof.

Ik schaamde mij kapot en vroeg de Duitse vrouw of ze mee naar binnen kon komen, heb toen hun telefoonnummer gevraagd en haar later terug gebeld over het gedrag van die NL-ers.

Heb laatste gemaild en gevraagd waarom wonen jullie in Turkije, nou omdat de zon hier altijd schijnt en het "goedkoop" is, maar met de Turken hadden ze niet veel op.

Inmiddels zijn die NL-ers weer naar NL verhuisd, want zo maak je geen vrienden.

 

Waarom zitten bepaalde mensen toch zo dom in elkaar?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli, ik ben het grotendeels ook met je eens... maar het ene heeft weinig met het andere te maken.

 

Ongeveer 20 jaar geleden ben ik ook in Turkije geweest. En ik hou niet van dat touristische gedoe, dus ik ben de binnenlanden ingetrokken, in een gehuurde auto.

Niets dan lof over de inwoners. Het is uiteraard altijd geven en nemen... je krijgt de mensen terug zoals je voor hun bent, is altijd mijn devies geweest....  ik werd uitgenodigd om (appel)thee te drinken, werd geholpen op alle mogelijke manieren.... het was gewoon een fantastische tijd daar. Ik bekeek de "Turk" op een heel andere manier dan wat je er hier in europa vaak van zag...

Ik ben altijd heel erg positief tegenover (oost europese) buitenlanders geweest, en dat ben ik nog steeds. Door veel te reizen krijg je een andere kijk op wat er leeft onder diverse bevolkingsgroepen. Je leert mensen kennen, apprecieren...

Tot voor kort was ik altijd degene die tegenwerpingen maakte als het over vijandigheid tegen "vreemden" ging. 

MAAR.... en nu een duidelijke MAAR....   nu wordt europa geinvadeerd door vreemden uit met midden oosten... Syrien, Irak, en die landen...  op zich niets mis mee als het er een paar zouden zijn. Hele  treinwagons vol!! Grote hordes, die zich als wilden overal doorheen menen te moeten drukken.  Dat is een wezenlijk verschil.  Bovendien komt daar dan nog bij dat veel van die mensen menen dat WIJ ons moeten aanpassen aan hun.... en dat is dus helemaal niet waar.  Ga ik naar een bepaald land toe, dan hou ik me aan hun regels en gewoonten, omdat ik te gast ben in hun land. Ik ben de grens overgestoken, en kon de juiste papieren laten zien... en dan ben ik welkom.  Wat er nu gebeurt is iets helemaal anders. Ze vinden dat ze het recht hebben hier zomaar binnen te marcheren, en dat is niet waar...  onder voorwaarden mogen er mensen komen, maar niet op die manier.  De eigen inwoners moeten ook offers brengen om te kunnen leven, moeten diverse dingen kunnen betalen, of het feest gaat niet door...  de zogenaamde vluchteling denkt dat hij alles zomaar krijgt, en als dat even tegenvalt wordt hij grof en beledigend... en erger.  Ze gaan de mensen terroriserenin sommige gevallen... randen mensen aan, waarom? is het hun gewoonte?? ik weet het niet, maar feit is dat we zoiets hier niet tolereren...

Zelf moet je behoorlijk wat bijbetalen als je naar het ziekenhuis oid moet....  de zogenaamde vluchteling gaat gratis, en moppert als hij niet in het arabisch geholpen wordt, of te ver moet reizen.... moppert als een bekwame vrouwelijke arts hem wil helpen, omdat hij dat niet kan accepteren.... tja.....  ik ben erg tolerant, maar ik zie geen enkele reden waarom iemand die "te gast" is meer moet krijgen dan de eigen bevolking, en ik zie evenmin een reden waarom mensen die "te gast" zijn zich niet aan onze regels dienen te houden.  Dát maakt mij boos. Ontzettend boos, en dat maakt dat ik intussen instem met bepaalde politici die pleiten voor een totale immigratiestop. Ik wil niet ondergesneeuwd worden door vreemden een mijn eigen land. Als je in Bulgarije woont veracht ik veel Bulgaren, en daar is niets mee, want ik heb er zelf voor gekozen om dar te zijn.... maar als ik in Zweden, Nederland, Denemarken, Engeland ben, verwacht ik daar de normale inwoners, maar geen overmacht aan arabieren oid.  Dat is een heel verschil.  En op die manier verander je ieder mens in een "racist" of vreemdenhater... daarvoor hebben de relletjes al ruimschoots gezorgd.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend wel dat emekli maar leutert over racisme maar in feite niet weet wat de betekenis van dat woord is. Het is onderscheid op ras. Marokkanen of Turken zijn geen ras maar een volk.

 

Ook ken je de feiten niet. De eerste gastarbeiders waren geen Turken of Marokkanen maar Italianen en Spanjaarden. Mensen die een vak geleerd hadden en waarvan Nederland er na de oorlog te weinig van hadden. Niet netjes natuurlijk want die mensen waren in hun eigen land natuurlijk net zo hard nodig.

 

Mijn oud buurman kwam uit Spanje. Bijzonder fijne man, harde werker. Getrouwd met een Nederlandse vrouw en kinderen die foutloos Nederlands spreken. Integreren? Dat woord bestond niet eens maar deze mensen deden het gewoon.

 

Pas daarna ging het echt fout door goedkope arbeidskrachten hier naartoe te halen. Erger was dat de voordeur gewoon open bleef staan terwijl we zoveel arbeidskrachten niet nodig hadden. Ik weet dat er in Amsterdam ladingen van deze gastarbeiders rondlopen die sinds hun aankomst in Nederland nog geen dag gewerkt hebben.

 

En nu niet zeggen dat ze een wrok hebben en dat het onze schuld is. Er zijn genoeg Turken die hun kansen wel gepakt hebben en nu in Turkije in een half kasteel wonen.

 

Overigens heetten ze toen nog gastarbeider. Het was immers de bedoeling dat ze na een aantal jaar met voldoende geld weer terug zouden gaan naar land van herkomst. Maar ja, als je ze in de watten legt is er geen reden om weer terug te gaan. Andere landen hadden dat toen beter geregeld. Onder invloed van de linkse taliban is dat woord besmet geraakt want een gast gaat na verloop van tijd weer naar huis en arbeiden was ook niet echt noodzakelijk.

 

En de rest is geschiedenis.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen weer in de krant.

Allochtoon tuig terroriseert buurt in Hilversum. Burgemeester doet nog even niets.

Salafisten school in Rotterdam, overheid ziet geen mogelijkheid om dit tegen te houden.

 

Beide heeft helemaal niets met de EU, laat staan een Brexit, te maken.

Allemaal Off topic in een off topic topic.

 

....   nu wordt europa geinvadeerd door vreemden uit met midden oosten... Syrien, Irak, en die landen...  op zich niets mis mee als het er een paar zouden zijn. Hele  treinwagons vol!! Grote hordes, die zich als wilden overal doorheen menen te moeten drukken.  

 
aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach laat maar Prawo,

 

als je " treinwagons vol" leest en weet hoeveel dan is er gewoon een akelig spelletje van overdrijven en angst verspreiden aan de hand.

 

er is nog geen enkel Treinstel uit Syrie vol met vluchtelingen in Nederland aangekomen

 

het ging inderdaad om Amsterdam en haar kansen en niet over irrelevante meningen van een bittere medeburger (die overigens niet eens in Nederland woont)

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach laat maar Prawo,

 

als je " treinwagons vol" leest en weet hoeveel dan is er gewoon een akelig spelletje van overdrijven en angst verspreiden aan de hand.

 

er is nog geen enkel Treinstel uit Syrie vol met vluchtelingen in Nederland aangekomen

 

het ging inderdaad om Amsterdam en haar kansen en niet over irrelevante meningen van een bittere medeburger (die overigens niet eens in Nederland woont

 

 

Ja Tonski, ik neem aan dat je het over mij hebt.

Het ging om Londen>Amsterdam, maar dat is toch een voortvloeisel van de Brexit, die in gang is gezet door onderbuikgevoelens

van vele UK-ers?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend wel dat emekli maar leutert over racisme maar in feite niet weet wat de betekenis van dat woord is. Het is onderscheid op ras. Marokkanen of Turken zijn geen ras maar een volk.

 

Ook ken je de feiten niet. De eerste gastarbeiders waren geen Turken of Marokkanen maar Italianen en Spanjaarden. Mensen die een vak geleerd hadden en waarvan Nederland er na de oorlog te weinig van hadden. Niet netjes natuurlijk want die mensen waren in hun eigen land natuurlijk net zo hard nodig.

 

Mijn oud buurman kwam uit Spanje. Bijzonder fijne man, harde werker. Getrouwd met een Nederlandse vrouw en kinderen die foutloos Nederlands spreken. Integreren? Dat woord bestond niet eens maar deze mensen deden het gewoon.

 

Pas daarna ging het echt fout door goedkope arbeidskrachten hier naartoe te halen. Erger was dat de voordeur gewoon open bleef staan terwijl we zoveel arbeidskrachten niet nodig hadden. Ik weet dat er in Amsterdam ladingen van deze gastarbeiders rondlopen die sinds hun aankomst in Nederland nog geen dag gewerkt hebben.

 

En nu niet zeggen dat ze een wrok hebben en dat het onze schuld is. Er zijn genoeg Turken die hun kansen wel gepakt hebben en nu in Turkije in een half kasteel wonen.

 

Overigens heetten ze toen nog gastarbeider. Het was immers de bedoeling dat ze na een aantal jaar met voldoende geld weer terug zouden gaan naar land van herkomst. Maar ja, als je ze in de watten legt is er geen reden om weer terug te gaan. Andere landen hadden dat toen beter geregeld. Onder invloed van de linkse taliban is dat woord besmet geraakt want een gast gaat na verloop van tijd weer naar huis en arbeiden was ook niet echt noodzakelijk.

 

En de rest is geschiedenis.

 

 

Hier even de uitgebreide definitie van wat wij nu racisme noemen en dat is geen geleuter;

 

https://www.wikiwand.com/nl/Racisme

 

En dat de Italianen en Spanjaarden de Marokkanen en Turken voorgingen, weet ik ook wel.

Eerste zijn Europeanen en "dat kwam nog overeen" met NL-ers.

Laatste, zijn geen Europeanen, heel vreemde taal, ander geloof en daarom ben ik met hen als gastarbeiders begonnen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen beste niet over u 

 

Dat hoop ik toch, want ik ben niet bitter, alleen verbaast over hoe ver het zo is kunnen komen met de intolerantie van zovele  NL-ers.

 

Gun elkaar het licht, als je terug gaat, stammen we allemaal af van de eerste mensen die voorkwamen in Afrika.

 

Had ooit een buurman, gepensioneerd en goed inkomen, zat ook altijd te zeiken over allochtonen, terwijl er in onze wijk geen een te 

bespeuren was.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

brexit heeft niets met het off topic buitenlanders en vluchtelingen te maken

brexit heeft te maken met internationale regelgeving en financiele verplichtingen die men daar in the VK / UK naar eigen dunken wilt aanpassen

het feit dat ze allemaal in Off-shore belasting paradijzen aantoonbaar zijn betrapt spreekt toch boekdelen

en die gasten sturen de toch al ontevreden homies, daar waar je stemmen kunt afromen, van het platteland

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ellende is dat veel anti-EU-ers denken dat alles beter wordt, als je buiten de EU zit. Of als je terug gaat naar de tijd van voor de Euro.

Harde bewijzen daarvoor zijn tot dusver niet geleverd. Wel het tegenovergestelde. 

 

De mens gaat vaak pas iets echt op waarde schatten als ie het niet meer heeft. Helaas.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...