Ga naar inhoud


Advies Dream Box


OpZoekNaarINFO

Aanbevolen berichten


op de nieuwe dream 4K zul je langer moeten wachten

 

gezien de historie van hun modellen en het uitleveren

 

en een dikke zak geld meenemen

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik verwacht eerder een faillisement van Dream dan dat er nieuwe modellen komen. De naam zijn de bijna kwijt, kwaliteit is net zo beroerd als wat er meer uit China komt en ze proberen nog steeds vast te houden aan hun 'trendsetter' prijzen. Zelfs in de Heimat hoor je nog bar weinig over de helige Dreambox. Closed Source dus geen (of nauwelijks) third party support of plugins. Waarschijnlijk alleen een paar time-bombed plugins van Gutemine :) Zelfs DrDish geeft nu meer op met merken als GigaBlue en VU+ i.c.m. Ligato hardware gadgets....

Link naar reactie
Delen op andere sites

zag op een duitse verkoopsite dat ze alle dreamboxen aan de helft van de prijs verkochten,

willen ze buiten zeker of nieuwe modellen in aantocht.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nee, men is inmiddels wijzer geworden en er is zelfs geen gek meer die €369 gaat betalen voor een 400Mhz SoC en een single tuner. Het argument "maar dan heb je een originele Dreambox" wordt als dijenkletser afgedaan. Die dingen zijn aan de straatstenen niet meer te slijten. Een XP-1000 kost €129,- en draait op 751Mhz en heeft DDR3 geheugen. Die oude voorraad proberen ze uit alle macht te slijten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het liefst over kabel. Dus welke raden jullie mij aan.

We kunnen je alles aanraden, maar daar schiet jij niets mee op. Een juiste keuze van een ontvanger, hangt helemaal af van jouw wensen en gebruik.

Wat wil je doen met de kabelontvanger ?

Kijken en tegelijker tijd opnemen ?

Ben je een beetje thuis met computers / linux en netwerken ?

Of ben je een type, dat de ontvanger het gewoon moet doen, zonder eventuele ge-hobby er aan ?

 

Bedenk wat jouw wensen en gebruik zal gaan worden, en wil je een juist advies, zet het hier neer.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen om het kijken gaat en programma's wilt opnemen, dan zou ik je een 800HD serie adviseren. Wil je de ene programma opnemen en de andere kijken, dan een 7020HD serie. En hoger als je meerdere programma's wilt opnemen. Ik heb zelf al jaren de 8000 serie en deze beviel me zo goed dat ik voor boven een tweede heb gekocht. En nu jij nog ;-)

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let hierbij op, als je voor de kabel, een losse kaart kan gebruiken, of je verplicht bent een ci+ module te gebruiken.

Vele dreamboxen ondersteunen geen ci+, en als je kabelprovider zo'n module vereist, zal je enkel (als ze aanwezig zijn) FTA zenders zien.

Wil je echt linux, en ben je verplicht ci+ te gebruiken, kijk dan ook even verder dan dreambox, er zijn andere linuxen die ci+ ondersteunen, al of niet officieel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook een 8000 HD en een 7080 HD deze met ci+ ondersteuning

 

 

geweldig goed voor gewoon tv kijken zonde poespas  wel duur

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...