Ga naar inhoud


Probleem met ontvangst Astra3


Jalica

Aanbevolen berichten

Hallo, hoewel mijn probleem is opgelost wil ik toch graag melding maken over mijn problemen met de ontvangst van Astra3, al was het alleen maar om anderen te helpen.

Zowel vorig jaar op vakantie in Zuid-Frankrijk (Drome) als dit jaar in Zwitserland (Brig) heb ik problemen ondervonden met een defecte LNB (de welbekende DUO LNB van Canal Digitaal).

In beide gevallen met een M7 SAT801 ontvanger.

In Frankrijk viel enkele uren na het eerste maal opstellen spontaan Astra3 volledig weg.

Met behulp van een medecampeerder gecheckt of de ontvanger (aangesloten op zijn schotel) nog ok was.

Dat bleek gelukkig het geval.

Via een Frans bedrijfje (met een Nederlandse eigenaar) heb ik toen binnen twee dagen een nieuwe LNB kunnen kopen. Probleem opgelost.

Het blijkt inmiddels dat Canal Digitaal ook apparatuur opstuurt naar Frankrijk.

 

Dit jaar (in het vakantiehuis van mijn schoonouders) exact hetzelfde probleem.

Een paar uurtjes naar Astra 3 zenders kunnen kijken en daarna einde verhaal.

Dus weer op zoek naar een nieuwe LNB.

Canal Digitaal gebeld : zij leveren niet naar Zwitserland !

Via een plaatselijk bedrijf (Alpiq InTec West AG) toch een nieuwe LNB kunnen kopen.

Is nu een LNB van Inverto.tv .

 

De ontvangst is nu weer uitstekend (87%).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb vandaag ook een duo lnb van Canaldigitaal vervangen welke het slechts enkele weken heeft uitgehouden.

 

Geen verticale ontvangst meer op Astra 3, en de horizontale ontvangst ongevoelig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze  week duo-lnb van tv.vlaanderen defect, ontving geen zenders "horizontaal" meer van astra 3, "vertikaal" geen problemen. Ik heb die maar vervangen door een enkele lnb die ik nog liggen had.  De duo-lnb was zo oud als de HD-uitzendingen op astra3. 

aangepast door reynaertdevos
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

Bedankt voor je welkom.

Leuk om te zien.

Ik zag al meer reacties van je.

 

Op de kabel die hier in Brig (CH) gebruikt wordt, heeft als opdruk:

"CEAM CAVI SPECIALI SAT ME 105 ALS 75 OHM".

 

Ik kan niet op de andere kabel kijken omdat die in de caravan ligt die op stal staat.

Ik heb die kabel gekocht bij een goede zaak.

 

Even voor de duidelijkheid : het gaat om twee compleet verschillende installaties.

Beide vertoonden echter hetzelfde probleem. Na een paar jaar probleemloos functioneren vielen ze beide uit na weer een paar uurtjes gebruikt te zijn.

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de ingebouwde Diseqc switch van de DUO LNB van Canal Digitaal niet goed is en snel defect raakt.

 

 

Ben benieuwd naar je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn duo lnb's van CanalDigitaal met 1, 2 of 4 aansluitingen. (Alleen met 4 aansluitingen worden nu nog geleverd)

 

Ben je in het bezit van een Duo lnb met 1 aansluiting kan je hem weggooien.

Heb je echter een Duo Lnb met twee of meer aansluitingen kan je de kabel aansluiten op een ongebruikte aansluiting.

De Duo lnb met twee aansluitingen heeft twee switches dus als er een defect raakt is de ander nog zo goed als nieuw.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45

 

Bedankt voor je suggestie.

Ik had al geprobeerd of ik een ander resultaat had op de andere (van de 4) aansluitingen, maar dat was helaas niet zo :-( .

 

Off topic :

Heb je trouwens al resultaat met je bloempotjes :-) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

ik heb inmiddels bij diverse buren wonen in zuid Frankrijk meerdere dubbele lnb's  vervangen soms zelfs al 2 keer.

Blijkbaar zijn deze erg kwetsbaar.

Ik zelf werk met een multi lnb houder op een triax schotel en losse switch.

Werkt goed en stabiel en voordeel alle onderdelen zijn eenvoudig en goedkoop te koop in Z France

Link naar reactie
Delen op andere sites

Losse lnb's passen alleen maar op een wat grotere schotel of je moet van die smalle lnb's nemen maar die hebben ook weer hun nadelen. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je op vakantie gaat, je geen grote schotel wilt meenemen en dan ook geen losse lnb's wilt hebben met ook nog een diseqc-switch.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...