Jena Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Geplaatst: 1 juli 2016 Triax 1m schotel . 13. 19.2 23.5 en 28.2 zo zijn ze uitgericht. Ik zag op dit forum via lnb regenkap zoekfunctie foto's van zo.n enkele kapjes. Kan ik die niet eerst proberen? Weet iemand wat ik bedoel en waar kan je deze kopen?
Sprietje Geplaatst: 1 juli 2016 Geplaatst: 1 juli 2016 (aangepast) Voor een schotel van 1 meter heb je veel te weinig signaal.Weet je zeker dat het om een Triax gaat of is het misschien een SAB-schotel. Maak ook eens een foto van opzij zodat de bevestigingsbeugel zichtbaar is.De rail staat in ieder geval lang niet schuin genoeg.In welke plaats staat deze schotel zodat ik het uit kan rekenen. Geef de signaalkwaliteit eens aan van de vier satellieten met de naam van de zenders. 1 juli 2016 aangepast door Sprietje
Jena Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Geplaatst: 1 juli 2016 Ik zal vanavond alle gegevens hier neerzetten. Heb klein zoontje van 2 die nu ff verzorgt moet worden. Foto zijkant plaats ik zo
Jena Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Geplaatst: 1 juli 2016 Alvast hartelijk dank voor meedenken. Heb net mijn monteur nogmaals gebeld hij adviseerd die enkele regenkapjes.krijgt hij pas over 2 weken binnen. Is ook proberen waard misschien?
Erwinnaar Geplaatst: 1 juli 2016 Geplaatst: 1 juli 2016 Met normaal regenweer moet je voluit beeld hebben. Lnb inderdaad vervangen, althans, eerst 1. Kijken wat het oplevert. Jammer dat ik niet in de buurt woon....kon ik je helpen.
columbo Geplaatst: 1 juli 2016 Geplaatst: 1 juli 2016 (aangepast) zolas sprietje al zij de rail staat niet schuin genoeg ?,dus monteur heeft zijn werk niet goed gedaan ?ook dit is 1m schotel i onvangst.is uitstekend 1 juli 2016 aangepast door columbo
Oplossing Sprietje Geplaatst: 1 juli 2016 Oplossing Geplaatst: 1 juli 2016 Wat ik al dacht. Het is geen Triax maar een SAB 97 van 87cm breed en 97cm hoog, te vergelijken met een Triax 88 maar dan wel met een Triax-rail er op wat eigenlijk niet lekker past. Daar had een SAB-rail op gemoeten. Dan komen de lnb's een stuk hoger te staan.En ja, regenkapjes is het paard achter de wagen spannen. Het beste is gewone lnb's te nemenDe rail moet in Tegelen 10 graden schuin staat. Dat staat hij niet. Hij kan maximaal 6 graden schuin staan omdat het gat in het midden van de rail nu in de bovenste groef zit. De rail moet omgedraaid worden zodat het gat in de onderste groef komt te zitten. Zie de bijlage van 10graden. Even uitprinten en uitknippen. Dan kun je de rail 10 graden schuin zetten en dan pas de lnb's en de schotel afstellen.
Jena Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Geplaatst: 1 juli 2016 hopelijk kan ik jullie zo een beetje een idee geven van signaal. met die rail bedoelen jullie dus die arm waar de lnb's aanzitten ? misschien rare vraag maar ik heb daar totaal geen verstand van
Jena Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Geplaatst: 1 juli 2016 Wat ik al dacht. Het is geen Triax maar een SAB 97 van 87cm breed en 97cm hoog, te vergelijken met een Triax 88 maar dan wel met een Triax-rail er op wat eigenlijk niet lekker past. Daar had een SAB-rail op gemoeten. Dan komen de lnb's een stuk hoger te staan. En ja, regenkapjes is het paard achter de wagen spannen. Het beste is gewone lnb's te nemen De rail moet in Tegelen 10 graden schuin staat. Dat staat hij niet. Hij kan maximaal 6 graden schuin staan omdat het gat in het midden van de rail nu in de bovenste groef zit. De rail moet omgedraaid worden zodat het gat in de onderste groef komt te zitten. Zie de bijlage van 10graden. Even uitprinten en uitknippen. Dan kun je de rail 10 graden schuin zetten en dan pas de lnb's en de schotel afstellen. whoooohhhh wat een info ik ga het even rustig lezen en bestuderen met mijn man. thanks voor de info en uitleg. al is het snappen voor mij nog lastig als newbie. we hebben nu al 2x betaald voor uitrichten en de Turkse monteur blijft erbij dat perfect is...en erg jammer dat ik het zelf niet kan. cijferblind en van graden afmeten al helemaal geen kaas gegeten anders had ik het zelf gedaan.
Jena Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Geplaatst: 1 juli 2016 Deze foto kreeg ik van de schotel die hij gemaakt heeft in zijn winkel. De beugel zat bij die schotel. Alleen dat railsje waar de lnb's opzitten zijn van de triax 64cm schotel. De arm dus nieuw uit doos bij schotel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen