Ga naar inhoud


TV Drenthe voorlopig nog ongecodeerd via satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Regionale omroep TV Drenthe blijft voorlopig nog ongecodeerd via de Astra3-satelliet uitzenden. Dat heeft M7 Group aan Totaal TV bevestigd.

TV Drenthe is hierdoor de enige Nederlandse regionale tv-zender die ongecodeerd via de satelliet te bekijken is. Omroep Fryslan, TV Noord, TV Oost en Omroep Gelderland gaan vanaf 1 juli gecodeerd via de satelliet uitzenden. Deze zenders worden onderdeel van het basispakket van CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Samen met TV Drenthe zijn deze regionale zenders tot 1 juli ongecodeerd via de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost te bekijken. De overige regionale zenders die al gecodeerd via de satelliet uitzenden, blijven dit ongewijzigd in dezelfde abonnementconstructie na 1 juli doen.

Doorlopend contract TV Drenthe

De reden dat er in de satellietdistributie van TV Drenthe vanaf 1 juli niets wijzigt, is een doorlopende distrubutieovereenkomst tussen de regionale zender en M7 Group. Deze overeenkomst loopt voor het einde van dit jaar af. Dan pas wordt de toekomstige vorm van satellietverspreiding van deze regionale tv-zender bekend.


Dit betekent dus dat tot het eind van het jaar TV Drenthe de enigste zender van CanalDigitaal is die ongecodeerd op de Astra 23,5 te ontvangen is.
Daar moeten we voorlopig dan maar gelukkig mee zijn zodat mensen die problemen hebben met de ontvangst van de Astra 23,5 nog één zender ter beschikking hebben om de ontvangst te controleren. De paar overige buitenlandse zenders die wel te ontvangen zijn op de Astra 23,5, hebben een andere moeilijkheidsgraad om te ontvangen en zijn eigenlijk geen goede referentie of de Nederlandse gecodeerde zenders goed te ontvangen zijn.

Verder worden de regionale zenders nog tot 4 juli ongecodeerd uitgezonden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


maar naar een live stream op je computer kijken is toch niet hetzelfde als naar een normaal tv programma.

Allemaal erg leuk dat het kan, dat geef ik volmondig toe... er zijn zo veel streams uit diverse landen te bekijken. Leuk... maar het is helaas geen vervanging van "gewoon" tv kijken voor mij.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar naar een live stream op je computer kijken is toch niet hetzelfde als naar een normaal tv programma.

Allemaal erg leuk dat het kan, dat geef ik volmondig toe... er zijn zo veel streams uit diverse landen te bekijken. Leuk... maar het is helaas geen vervanging van "gewoon" tv kijken voor mij.

 

De streams van de regionale omroepen kan ik gewoon op mijn E2 ontvanger bekijken. Sommige zijn zelfs in HD.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satmaat, als dat dan weer makkelijk en in goede kwaliteit kan, is het uiteraard gewoon goed...  Mijn sat receiver heeft helaas geen internet mogelijkheden.  Dat is dus iets om te bekijken tegen de tijd dat er een nieuwe moet komen.

 

Even een vraagje wat dat internet stream kijken betreft.  Als ik zo een Mag254 box koop, kan ik dan diverse streams zoals de 2 waarvan jij een screenshot maakte, bekijken?  En ook andere, zoals SVTplay e.d.  of kan dat alleen maar met de linux sat receivers, zoals jij er een hebt?

 

Als dit zou werken, is het misschien wel leuk om dit er bij te hebben...   ik ben benieuwd.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV Drenthe ben ik even blij dat die nog ongecodeerd is, ik zou geen oog meer dicht doen als die gaat coderen. :mellow:

 

 

Ik denk dat mijn onderliggende gedachte niet echt over gekomen is Johan, wie kijkt er in hemelsnaam naar die hunebedden zender, ja de autochtonen misschien achter hun MG zender, maar toch niet via de satelliet.  :lol: Gauw achter de codering zetten en in het allerhoogste pakket zetten zodat niemand er naar moet/hoeft te kijken. :cry:

Typisch weer die - al eeuwenoude - houding van een westerling/Randstad-ter die nooit verder komt dan die 30 km file.  :P

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...