Ga naar inhoud


Nieuw bij tvv, set gekocht en krijg het niet aan de praat.


Geuens

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb mij gisteren een set gekocht van tv vlaanderen met recorder voor bij de stacaravan in de ardennen te zetten.

Nu wou ik deze alvorens mee naar ginds te nemen en daar te installeren thuis al eens testen.

Heb zelf geen ervaring met schotel tv dus pakketje tv vlaanderen met recorder gekocht.

Schotel in elkaar gestoken, recorder aan tv gemaakt.

de kabels van de ontvangkop naar de recorder aan gesloten (op ontvanger bij positie 1&2 en dan de 2 andere einde in de recorder.

tv en recorder opgezet kreeg ik meteen de installatie. nederlands gekozen, en bij volgende stap liep al meteen fout. bij DISEqC instellingen vin hij geen poorten, alle 4 de poorten ongebruikt, met de poorten bedoelen ze toch de aangesloten coax kabels neem ik aan.

Iemand die me verder kan helpen?

Alvast bedankt!

MVG

S.Geuens

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Met een twin-receiver heb je een duo-LNB nodig met tenminste 2 uitgangen. Deze duo-LNB heeft een ingebouwde 1:2 switch. Poort 1 Astra1 en poort 2 Astra3. In je ontvanger stel je poort A of 1 op Astra1 en poort B of 2 op Astra3. Dan uiteraard goed uitrichten. In de Ardennen is het handig om de schotel op de Astra3 uit te richten. Dus de 23,5° kop (Astra3) in de flens van de schotelarm. De hellingshoek van de LNB is ongeveer 11 graden. Omdat de kop van Astra3 in de houder zit moet de Astra1 kant 11° omhoog. (Normaal gaat de Astra3 kop 11° naar beneden)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zouden moeten verbieden om sat-installaties te verkopen aan personen die er niets van kennen. Denkt men nu écht dat dit zó eenvoudig is ?

ik geef de topicstarter veel geduld en goede moed, maar wees gerust als je het niet werkend krijgt dan is het uw eigen schuld want de apparatuur die je gekregen hebt zal wel in orde zijn.

ok, was sarkastisch bedoeld, maar een schotel afregelen is milimeterwerk en vraagt bloed, zweet en tranen. Het bloed is er al, nu nog het zweet en de tranen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Heb het geprobeert zoals in het boekje stond, ook zoals mimisiku, en nog veel klooien en proberen maar niets echt gelukt.

Het ging om een pakket met een MP-201 had recorder en een duo-LNB kop.

 Krijg elke keer dat hij niet kan afstemmen.

 

Jean-Claude: Ik moet je gelijk geven hoor, krijg er niets van gemaakt. Alleen volgens tv vlaanderen en verdeler was dit makkenlijk zelf te doen. Nja blijkt van niet dus...

 

De reden dat ik dit nu thuis uitteste was dan ook om te weten of het makkenlijk te doen was of niet, als het hier niet lukt zal het bij de caravan in de ardennen zeker niet lukken. valt me idd beetje tegen die "makkelijke installatie".

post-102223-0-93738900-1467564375_thumb.jpg

post-102223-0-88425200-1467564381_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet waarom ze op die krengen, niet eerst een zenderlijst inladen, dat zou al een hoop miserie schelen voor de mensen, bij het installeren.

Daar komt dan nog eens bij dat de diseqc instelling al juist moet staan om de astra 23.5 lnb in de klem te zetten.

Voor ons een detail, maar niet voor wie er een eerste keer mee in aanraking komen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp moet ik nu proberen schotel perfect af te stellen (mss een satellietfinder aanschaffen, of is dat toch niet de moeite voor aanschaf?)

Dus dan zou ik wel kunnen afstemmen met de satellieten als deze de instellingen staan zoals vorige foto, en de schotel goed is uitgericht?

 

Wand zie bij filmpjes van sommige ontvangers dat je ook via daar naar ontvangststerkte kunt kijken daar vind ik bij deze niets van terug enkel vorige foto's en dan zenders zoeken, maar dan moet ik eerste stap al in orde hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp moet ik nu proberen schotel perfect af te stellen (mss een satellietfinder aanschaffen, of is dat toch niet de moeite voor aanschaf?)

Dus dan zou ik wel kunnen afstemmen met de satellieten als deze de instellingen staan zoals vorige foto, en de schotel goed is uitgericht?

 

Wand zie bij filmpjes van sommige ontvangers dat je ook via daar naar ontvangststerkte kunt kijken daar vind ik bij deze niets van terug enkel vorige foto's en dan zenders zoeken, maar dan moet ik eerste stap al in orde hebben.

ik zou in elk geval beginnen met een satfinder, dan kun je de schotel toch al min-of-meer op een 'maximaal' signaal richten. Blijft dan de vraag op welke satelliet je uitgericht staat, iets wat je met die krengen van m7 ontvangers ook een onmogelijke opdracht is. Als je dan toch te weten komt op welke satelliet je uitgericht staat, dan kan je voorzichtig de schotel bijdraaien in de juiste richting, op zoek naar het volgende 'maximuum', en zo verder tot wanneer je de juiste satelliet gevonden hebt. Dan is het nog kwestie van fijnafregeling en de 2e lnb op zijn maximuum te zette.

na een paar keer leer je wel de nodige truuken, maar de eerste keer is niet gemakkelijk, nee

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eventjes via "Dishpointer.com", geef jouw locatie in en selecteer Astra 3B @23.5°, inzoomen - Zorg dat de schotel-elevatie klopt (met beugel perfect vertikaal) en richt dan "langzaam" de schotel naar een referentie punt (groene lijn) - Zo heb je meer succes ....

 

ps: kies vooraf voor "standaard" Diseqc instelling - NIET auto Diseqc !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voornaamste probleem zal zijn dat deze ontvangers in de fabrieksinstelling staan en eerst automatisch gaan zoeken naar astra 1of 3 en daar geraak je niet voorbij. Ze verwachten dat u reeds een goed uitgerichte schotel ter beschikking hebt. Dus een goede raad, laat uw ontvanger even zoeken bij iemand die een bestaande installatie heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies: Menu -> Installatie -> Diseqc-instelling -> Standaard en daardoor staan A1 en A3 goed ingesteld dan kiezen voor Signaalkwaliteit -> ENKELE Scan -> Astra 23.5E en volg nadien mijn instructies vermeld in bericht #12

 

Succes !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...