Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jarenlang met veel plezier een Duo gehad tot deze het begaf dus maar een Solo 4 K aangeschaft. Eerste keer opgestart met de originele firmware, daarna een keer VTI (nooit eerder gebruikt) erop gezet. Deze liep op een gegeven moment tijdens instellen van basis zaken zo vast dat ik m opnieuw moest flashen. Toen maar gelijk weer het vertrouwde Openpli erop gezet.

Tijdens de installatie hiervan wordt gevraagd of je een softcam wilt downloaden. Bij ja wordt dan automatisch Oscam geïnstalleerd. Deze werkt vervolgens niet in één keer.

Gek genoeg zie ik als ik in de lijst van applicaties kijk wel diverse softcams staan om de downloaden, maar Oscam staat er niet bij. Weet dus niet eens welke versie het is die er nu opstaat. Weet iemand waarom ik Oscam niet bij de softcams zie staan?

Bij de VTI image kon je via de applicaties Oscam butler installeren waar je dan bepaalde instellingen moet selecteren (die had ik al ergens gevonden) maar liep dus later vast voor ik het kon proberen.

Bij Openpli zie ik bij de applicaties geen Oscam butler staan. Moet je dan via internet je box benaderen en daar dan de softcam opzoeken en veranderen of kan het eenvoudiger?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Geplaatst: (aangepast)

die cam zit er waarschijnlijk al in verwerkt

druk eens op de  blauwe toets en dan naar softcam

en kijk of je cam daar is geactiveerd  links of rechtse pijltoets

anders effe activeren en softcam terug herstarten 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik weet het niet echt 100% zeker, maar volgens mij is OscamButler alleen in VTi beschikbaar. In OpenPli worden kant en klare configs geladen zodra je Oscam installeert. Deze configs staan in /etc/tuxbox/config/oscam. Het kan zijn dat er maar één van je kaartlezers aktief is. Stop de kaart anders even in het andere kaartslot. Weet niet of het nu puur met de Solo 4K misgaat, maar lees hier (en andere fora) dat juist dit model veel misgaat terwijl er percentueel nog niet zoveel van in gebruik zijn. Ook kun je na installatie van OpenPli via de Oscan WebIF proberen je instellingen aan te passen. Geloof dat de standaard poort 83, of 8081 of 8083 is... Gewoon even proberen...

Overigens zelf de trotse bezitter van de VU+ Solo SE V2. Stuk goedkoper en nog geen rare dingen softwarematig meegemaakt..

Ik zie bij "kies softcam" oscam staan dus dat is goed. Enige wat ik kan doen is softcam herstarten maar dat helpt niets. Onderste kaartsleuf helpt ook niet. Heb m nu weer in de bovenste met chip naar beneden. Voor de solo 4k gekozen met het oog op de toekomst. Idd nog niet veel gebruikers dus even lastig. Kon lezen en schrijven met de duo op openpli. Het is ook net of er minder applicaties zijn. Zoals gezegd bij applicaties en dan groene knop zie ik bij softcams niet eens oscam staan dus kan m niet opnieuw ophalen. Edit ook via het menu software update gedaan dus alle paketten vernieuwd maar helpt ook niet

aangepast door Endeavour

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Geplaatst:

en moet die met de chip naar beneden ...ps ik heb geen vu ....enz

zet dit anders eens in de oscam server en herstart de cam 

[reader]
label                         = Reader canaaldigitaal Boven
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
detect                        = cd
ident                         = 0100:00006a
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2

[reader]
label                         = Reader canaaldigitaal Onder
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci1
detect                        = cd
mhz                           = 500
ident                         = 0100:00006a
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2

• Like 1

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

Ik zal het proberen maar had toch gehoopt dat ik het aan de praat zou kunnen krijgen zonder via de pc in te moeten loggen op de vu en dan de oscam instellingen opzoeken en aanpassen.

neem effe de dcc tool 1.50

en verbind die met jou ontvanger ..ip adres effe invullen

dan ga je links onder naar FTP. ok drukken

dan ga je naar etc ..ok drukken 

dan ga je naar tuxbox..ok drukken

dan naar config enz

• Like 1

wat staat er anders nog bij jou douwnloads van softcams 

anders een oscam config douwnloaden indien het er tussen staat

welke staan er nog tussen ?maak anders een afbeelding daarvan indien mogelijk 

als je er scam 3.60 hebt tussen staan probeer die dan eens 

die moet het doen ..ook deze cam activeren natuurlijk 

desnoods herstart je de ontvanger terug 

oo op vb.. sbs6 hd laten staan tot hij gaat 

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb 2 stuks Solo 4K draaien op VTi, met oscam en ingericht met Butler, zonder enige hapering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

scam 3.60 staat er bij maar geeft een error opkg_install_cmd cannot install package. Dcc op de pc gezet en oscam server veranderd naar de genoemde instellingen. Hielp niet. Zal even zoeken naar een goede config en server. Heb dit jaren geleden eens gedaan met de amiko. Cccam werkte altijd direct en ook oscam op de duo werkte direct bij installeren via applicaties

• Moderator
Geplaatst:

De processor van een Solo 4k heeft een andere architectuur en kan niet met cccam werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja klopt, maar noemde ik omdat dat altijd werkte en oscam lijkt wat ingewikkelder. Ik heb trouwens nog een oranje CD kaart. Maar het begint weer een beetje te dagen. Via dcc en dan met notepad++ kan ik de waarden in oscam server aanpassen. Morgen maar even verder en misschien toch nog een keer VTI proberen te flashen. Met VTI leek het ook of ik in een split screen zat te werken (menu's niet beeldvullend maar links en letters soms over elkaar of half wegvallend) Iedereen thuis is openpli gewend dus dat is wel handiger

Probeer anders black hole in je ontvanger of probeer eens een ipk sh4 oscam erin te laten

Als Ceesv zijn configure files van oscam geeft, kan je ze overnemen.  Via Ftp of met de browser copy paste per file.

B.v.

IP adres veranderen in die van je zelf.

oscam.conf   >>>  http://192.168.0.251:8081/files.html?file=oscam.conf

oscam.user   >>> http://192.168.0.251:8081/files.html?file=oscam.user

oscam server >>>http://192.168.0.251:8081/files.html?file=oscam.server

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...