Ga naar inhoud


Ademnood! Houtvuur in je tuin?


rolandroland

Aanbevolen berichten


@rolandroland,

 

 

Leven en laten leven ............

 

Heerlijk, een lekkere peuk, vuurkorf ( BBQ vooraf is nog beter ) en een pilsje een lekker muziekje er bij ......... , mijn avond kan niet meer stuk.

 

Die allesbranders in huizen waar maar van alles en nog wat in wordt gedumpt valt wat voor te zeggen.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk: lange avonden lekker buiten. Warme dagen betekent ook dat we allemaal massaal de vuurkorf opstoken. Maar je wordt ziek van de lucht die je inademt. Voor niemand is het gezond: mensen met een longziekte merken het als eerste.

Hou jij rekening met je buren?

Werk jij bij GroenigLinks?

Die houden wel van een hypeje op z'n tijd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is wel dat erg veel mensen het benauwd krijgen als de temperatuur stijgt.  Daar kan ik over meepraten.

Gaan mensen dan nog rustig vuurtje stoken met veel rookontwikkeling, dan krijgen nog meer mensen het moeilijk.

Aan de andere kant is het wel weer zo dat mensen die meer moeite met ademen hebben als het warm is, toch wel binnenblijven, omdat het anders niet vol te houden is...  dat doe ik ook.   en dat heeft niets met politiek te maken.... maar met respect voor elkaar. Al is dat respect in Nederland vaak erg ver te zoeken... helaas.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart verbrand vlees van de BQ kan slechter voor je zijn.

Bedankt voor de centjes. :)  Waar ze blijven weet ik niet. :(

 

Vuurkorven, ik zie de lol er niet van in.

Maar heb je er last van kan een gesprek met de vuurtje stoker wel eens helpen.

Of niet, en dan kan je het vuurtje stoken alleen maar accepteren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na diesels, brommers, kolencentrales, bbq's en vele andere dingen lijkt me dit inderdaad een probleem. 

 

Ik snap best dat je hier last van kan hebben maar als je in een stad woont en buren hebt zal je dit soort dingen voor een deel moeten verdragen. En anders zou ik eens naar de vuurkorfstokers stappen en uitleggen dat als de wind zo en zo staat het je overlast veroorzaakt. Lijkt me sterk dat die mensen hun vuurkorf belangrijker vinden dan jouw longen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bent kennelijk al erg lang geleden vertrokken uit Nederland?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurtje stoken vind ik nog niet zo'n probleem gewoon een beetje rekening houden met de wind en een schoorsteentje om de rook direct hoger de lucht in te krijgen. Alleen als ze dat vuurtje aanmaken met aanmaakblokjes, spiritus en andere chemische spullen en de gehele buurt naar dat spul stinkt dat is dan toch flink minder.

Ik verras de buren regelmatig terug met heerlijke BBQ geurtjes van mijn elektrische BBQ of als er meer bezoekers zijn van de gas BBQ.

Nee bij mij geen verbrand vlees want daar krijg ik zelf ook buikpijn van maar wel heerlijk mals vlees waar het meeste vet uit gebakken is en vaak ook nog gezonder is dan in vet gebakken vlees.

Eigenlijk is het BBQen wat we meestal doen helemaal geen BBQen want 9 van de 10 hebben geen gesloten ruimte waar het vlees in gaart, maar grillen gewoon boven een hittebron.

Maar ja als je zegt dat je gaat grillen dan staan weer 9 van de 10 je aan te kijken van euuuhhhh ....... is dat wel lekker dan?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekening houden met elkaar begint uniek te worden in NL.

Steeds meer mensen hebben last van elkaar.

De 1 zit vis te roken in de tuin naast het wasgoed van de buren wat er 3 meter naast hangt.

De 1 ergert zich aan die geur in de lakens,de ander ruikt het niet eens.

 

Idem voor bbq if vuurkorf.

 

Tegenwoordig heeft iedereen overal altijd hinder van.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal dicht bijeen kruipen met enkele flessen wijn en alles is opelost

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dat van de bbq is dan is dat super.Weet genoeg dat ik een paar jaar geleden met een grote bbq stond op de camping in Diekirch en vele kruiden gebruikte dat alle nederlanders kwamen vragen of ze mochten meedoen.Hebben allen samen lekker gebakken en gegeten.Rook genoeg en later waren we allemaal gerookt (dronken) en hadden dubbel plezier.Zelfs al verloor toen Nederland van Belgie :) omdat ik toen een TV had aan het chalet en we ook meteen keken en lachten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...