Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

twijfelachtig waar te vragen, en ik vrees wel op mijn dak te krijgen, maar ik riskeer het toch.

Iedereen, die hier al een tijdje actief bezig is, en met de hobby bezig is, heeft wel al één of meerdere keren gelezen, dat pay tv aanbieders, gesloten systemen (onder hobbyisten ook rommelbakken genoemd) gebruikt, of degene die het nog niet doen, er ook naartoe gaan.

Wat ik me dan niet echt begrijp, is hoe dat het komt, dat diverse fabrikanten, zoals vu,gigableu,xtrend, dream multimedia, en vele anderen, nog kosten en moeite doen, om ontvangers te maken, en op de markt te brengen? Vooral ontvangers, waarvan die nu nog onlangs op de markt gekomen zijn, met zelfs één kaartlezer. of anderen, met één kaartlezer en een ci slot, zelfs geen ci+ ondersteuning.

Wie ben ik, maar ik zou denken, als iedere pay tv aanbieder hun eigen gesloten systeem zal gebruiken, wie zal er dan nog een ontvanger kopen, waarmee hij zijn of haar favoriete betaalzenders niet mee kan ontvangen? In de Benelux, ben je nog een beetje vrij, hoe je hun zenders decodeert, maar als je bvb de betaalzenders van sky UK, TNT sat wil ontvangen, dan ben je weinig of niks met bovenstaande ontvangers. Ik begrijp, dat sky DE dan wel een ci+ heeft, alsook hd+, maar dan heb je niet alle diensten, en ben je beperkt qua opnemen en kijken. ik heb het nu niet direct over de + beperkingen, maar eerder over de ci zelf, dat je geen 2 zenders kan decoderen, van verschillende transponders.
Als je dan mag geloven, hoe ze meer en meer internet of zijnde IPTV gaan integreren, bij hun pakketten, dan ben je pakweg nog weinig met een vu, dreamox, gigableu e.a., als ze hun belangrijke zaken via het net aanbieden. Ik weet zelfs niet, of je met bovenstaande, betaalzenders kan decoderen in pakweg de uk,Italië, Spanje, Griekenland etc.
En wie gaat er een peperdure ontvanger kopen, om enkel FTA te zien, en laat staan, hoeveel mensen kijken enkel FTA? In de Benelux, heb je in ons land, één enkele gedeelde zender, die begrijpbaar is, de andere zitten achter een codering.

Ik begrijp niet, waarom fabrikanten nog geld nog moeite steken, in nieuwe toestellen, als je het mag geloven,dat elke pay tv aanbieder naar hun eigen gesloten systemen (rommelbakken) gaat.
Het is wel goed mogelijk, dat ik zaken over het hoofd zie, en ik heb ooit nog artikels gelezen, dat ze in Europa wilden, dat je met zo weinig mogelijk kosten, zou kunnen omschakelen, maar daar heb ik nog maar weinig van gemerkt (integendeel).En om velen te slim af te zijn, geven ze de reden, van hun gesloten systemen, dat dit moet, omdat 1. de content aanbieders het willen, en 2. om het zwartkijken tegen te gaan.
Maar misschien zal ik hier diverse redenen lezen, waarom fabrikanten het wel nog doen, terwijl het voor mij nu onduidelijk is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Een hele lap tekst, maar waarom vraag je het die fabrikanten zelf niet, waarom ze de satboxen nog fabriceren?

Een tip, misschien is er nog genoeg vraag naar?

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

Ik heb het al eens eerder gezegd, ik denk dat sat tv op de ouderwetse manier ten einde loopt.

en waarom in godsnaam online.nl overnemen door Cd?

En dat er op dit moment nog wereldwijd "gewoon" een sat box word verkocht heeft natuurlijk ook te maken met de snelheden lokaal van internet want met internet snelheden van weinig tot 10 Mb moet men wel heel wat kwaliteit in leveren

en zomaar stoppen met verkopen en ontwikkelen door deze makers doen ze zichzelf toch ook de das om!

Geplaatst:

al eens gedacht dat vele commercielen van engeland en duitsland weggaan achter het gesloten platform omdat de reklame inkomsten drastisch terug liepen.Dan heb je die linuxboxen nodig om ze te ontvangen.Dit zal meer en meer een tendens worden omdat velen het beu zijn steeds meer te betalen voor minder door die maffia aanbieders die er enkel op uit zijn geld op te halen en de klant verder in de wind laten staan.Ze houden zich momenteel ook niet aan de europese wetgeving en dat zal niet eeuwig kunnen duren.Het enige wat kan is zoals engeland een narrow beam van de sat geven zodat het slechts beperkt ontvangen kan worden.Maar daar hebben we gelukkig in belgie (en NL) geen last van momenteel.De international markt is in europa amper een peulschiml vergeleken met de internationale markt.Is net zoals bepaalde router voor internet.Die worden ook voor wereldwijd ontworpen en zeker niet voor europa alleen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Kan zijn belletj, maar de commerciëlen in België en Nederland zie ik niet zo snel overschakelen naar FTA.

Zeker niet met de Vlaamse mentaliteit die hier heerst.

maar misschien weten de linux makers van de 4K boxen meer dan wij, of dat geweten mag zijn.

Wie weet, komt er ooit een Europese regelgeving, dat iedere pay tv aanbieder gedwongen wordt, dat hun zenders via een ci(+) moet kunnen worden gedecodeerd, en dat we op iedere Europees land kunnen abonneren. Dan is de aankoop en het ontwerpen van een (U)HD linux ontvanger en andere compatibele ci(+) ontvangers nuttig.

En met de komende brexit, zullen deze al niet dwarsliggen, om eventueel zo'n maatregel te verhinderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

De Benelux is maar een piepklein gebied... dus daar moet je uiteraard niet alleen naar kijken.

De Duitstalige markt is erg groot... en daar zijn de belangrijkste zenders gewoon FTA, en de bataalzenders van bv ORF/SRF en de betaalpaketten van HD+ en Austriasat, kan je gewoon met een normale, vrije CI+ receiver bekijken. Dat is da ook iets wat erg veel gebeurt...

In UK zijn er ook erg veel mensen tevreden met FTA, en ja, wil je Sky, moet je hun receiver nemen... maar zo slecht is die nu ook weer niet zag ik de afgelopen week.  

Lang niet iedereen wil 'hobby'en' zodat ze een Linux receiver willen hebben...   Gerenommeerde merken als Technisat hebben nog steeds behoorlijk wat afzet...  Ook daarmee kan je gewoon Zweedse conax kaarten gebruiken, er is immers embedded conax aanwezig, waardoor je gewoon 1 zender kan kijken en de andere opnemen.

Ik zie dus helemaal geen einde komen aan sat tv, met normale vrije hardware... In de meeste landen is Sat tv de meest gebruikte manier om tv te kijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

de europese wetgeving bepaald al dat elk pakket van de unie in elk land moet kunnen worden aangeboden.Uitzendrechetn betaald in één land gelden voor de ganse unie.Providers leggen dit tot nu toe bijna allen naast zich neer.Zelfde als telenet de kabel afschermd voor andere gebruikers terwijl dit al minstens 10 jaar vrij zou moeten zijn.Processen zijn nog gaande en we zien wel in de toekomst.Tot zolang die europese unie alleen een duur parlement is zal het wel zo blijven.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

bellejt, dat zou mooi zijn he... gewoon bv een ORF kaartje bestellen als je dat wil... Ik blijf hopen dat dit ooit eens komt... toen ik met satelliet tv begon in 1986, waren er al artikelsin Infosat dat je grenzenloos tv zou moeten kunnen kijken, omdat je dmv je abonnement gewoon voor de rechten betaalt, en er in principe geen discussie mogelijk is over het aantal kijkers...  maar goed, we wachten rustig af, en hopen maar dat we lang genoeg leven om dat te mogen beleven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

wat je met zo'n vraag aan moet ?

het is niet eens in de rubriek algemene vragen verdedigbaar, omdat het een en al stellingen en aannames betreft.

als het een discussie moet uitlokken over al meer dan bekende tendensen is het hier verkeerd geplaatst.

waarom vliegen we met zijn allen naar spanje, terwijl we weten hoe slecht het voor ons milieu is

waarom is een koe blind onder haar borstbeen

waarom hebben we gesloten systemen EN WAAROM FTA?

smul maar

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:
waarom vliegen we met zijn allen naar spanje, terwijl we weten hoe slecht het voor ons milieu is

Jij je zin! Volgende keer ga ik te voet. Moet alleen nog even uitrekenen hoeveel CO2 ik daarbij uitstoot bij het ademhalen.... ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen