Ga naar inhoud


LG55EG920V ik krijg het beeld niet goed scherp


Aanbevolen berichten

Goedenavond ik heb sinds 3 maanden een LG55EG920 , maar ik krijg het beeld maar niet scherp.

Vooral het zwarte gedeelte als er s avonds een film op is met donkere gedeelte (zwart) is dan niet zwart en er lijken allemaal zwarte vegen en geblokte gedeelte in hoofdzakelijk het zwarte gedeelte.

Ik heb al een paar keer LG gebeld , en die adviseerden maak er maar een filmpje van en dan kijken wij of er een reparatie nood zakelijk is. Op dat filmpje gemaakt vanaf mijn iPhone 6 Kun je het gewoon niet duidelijk zien.

En ze zeggen bij LG , speel maar wat met je instellingen misschien krijg je dan een beter beeld.

Ik heb zelfs al iemand gebeld om het beeld te caliberen , dat kost 200,00 euro maar hij kon niet garanderen dat het beeld dan beter is . Weet iemand wat ik kan doen ? Of heeft iemand ook een LG55EG920V die mij misschien de juiste instellingen kan toe sturen?

B.V.D.

rain1952.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe verkrijg je TV zenders op jouw TV scherm ?

 

Via kabel decoder ?

Via interne kabeltuner in de TV ?

Via een satelietschotel en met welke ontvanger ?

Via digitenne ?

 

Zijn de films , die je via bleu-ray af laat spelen wel goed ?

 

Dus meer info zou welkom zijn, om een goed advies te kunnen geven.

 

En inderdaad een beetje "spelen" met instellingen kun je zelf proberen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een satelliet schotel:

Ontvanger is een VUDUO HD.

Ik heb geen bleu ray speler.

Heeft U ook een LG 55 EG 920V ( oled )?

En als het zwart bij U ook echt zwart is zou U dan A.U.B. alle waardes door te willen mailen , zodat ik U instellingen kan controleren met die van mijn LG , de het liefst alle instellingen ,zoals scherpte / kleur / tint / helderheid kortomgezegd , alle instellingen zoals U die heeft staan ,ik neem aan dat U wel een scherp beeld hebt.

Ik weet dat het enige tijd kost om het op te zoeken op de LG , en naar mij door te mailen ,Maar wilt U dat A.U.B. doen zodat ik weet of ik ver van U instellingen afzit of er dicht bij ,als U de instellingen door wilt mailen dan weet ik waar ik aan toe ben .

Zodat ik alles op U instellingen kan instellen.

Bij LG kom ik ook niet verder ,want die zeggen het is geen reparatie , dus zolang U de LG niet defect aanmeld doen ze niets ,ik heb ook aan LG gevraagd om de instellingen met mij door te nemen maar dat wilden ze ook niet , ik hoop dat U ongeacht wat eraan U LG hangt of ziggo / UPC / digitenne of wat anders ik hoop dat U toch de moeite wilt nemen om U instellingen naar mij door te mailen B.V.D.

rain1952.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch zou een foto die je klachten weergeeft hulpzaam zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus een berg artefact's ?

Heb je dat ook ook wanneer je een 4K demofilmpje van Youtube op je scherm toont?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een satelliet schotel:

Ontvanger is een VUDUO HD.

Ik heb geen bleu ray speler.

Heeft U ook een LG 55 EG 920V ( oled )?

En als het zwart bij U ook echt zwart is zou U dan A.U.B. alle waardes door te willen mailen , zodat ik U instellingen kan controleren met die van mijn LG , de het liefst alle instellingen ,zoals scherpte / kleur / tint / helderheid kortomgezegd , alle instellingen zoals U die heeft staan ,ik neem aan dat U wel een scherp beeld hebt.

Ik weet dat het enige tijd kost om het op te zoeken op de LG , en naar mij door te mailen ,Maar wilt U dat A.U.B. doen zodat ik weet of ik ver van U instellingen afzit of er dicht bij ,als U de instellingen door wilt mailen dan weet ik waar ik aan toe ben .

Zodat ik alles op U instellingen kan instellen.

Bij LG kom ik ook niet verder ,want die zeggen het is geen reparatie , dus zolang U de LG niet defect aanmeld doen ze niets ,ik heb ook aan LG gevraagd om de instellingen met mij door te nemen maar dat wilden ze ook niet , ik hoop dat U ongeacht wat eraan U LG hangt of ziggo / UPC / digitenne of wat anders ik hoop dat U toch de moeite wilt nemen om U instellingen naar mij door te mailen B.V.D.

rain1952.

Nee, ik heb geen LG tv. Ik zelfs geen 4k TV. Begin eerst maar om alle beeldverbeteraars op je LG tv uit te zetten.

Daarbij heb je wel een 4k TV. Maar de VU+ is geen 4 k ontvanger. En er zijn geen 4k TV uitzendingen. Kortom je hebt een "mercedes" TV met een middenklasser sateliet ontvanger. Een HD beeld is geen 4k beeld.....

Wil je een goed vergelijk hebben, dan zou ik een blue ray speler aanschaffen en hierbij een goed bleu ray kwaliteit DVD aanschaffen ( 4K waardig DVD dus ). Dan kun je de instellingen naar je eigen wens instellen.

Je kunt van een middelmatig aangeboden kwaliteit ( met name de commerciele zenders RTL etc ), d.m.v. een goede TV, geen topkwaliteit beeld verkrijgen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zat 4K demo uitzendingen via satelliet te ontvangen, allemaal free to air en ook nog uitzendingen van zenders als 'fashion-tv' die 4k en geheel vrij zijn te ontvangen.

Dus knoop je satelliet rechtstreeks aan de tv en ga eens kijken hoe dat plaatje is.

..bezitters van een dergelijke setup kunnen dit beamen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...