Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello.

Ik overweeg om over te stappen naar de VU+ uno 4k.

Momenteel heb ik een gigablue quad + schotel en 4 twin LNB's gericht naar 13, 19.2, 23.5 en 28.2 + 2 disecq switches.

2 coax kabels komende van de 2 switches gaan naar de 2 tuners in de gigablue.

Nu is mijn vraag : moet ik de 4 twin LNB's vervangen door 4 unicable LNB's elk gericht op bovenstaande satellieten en is dit de enige verandering die ik moet doen om de VU+ 4k te laten werken met de 2 FBC tuners en 4 satellieten.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst: (aangepast)

Met Unicable II met vier satellieten kun je tot maximaal 32 transponders ontvangen, zie: http://www.inverto.tv/guide/?p=25
Bovendien is het de vraag of je de benodigde apparatuur al kunt kopen en is zeker niet goedkoop.
Is het niet handiger om lnb's met vier aansluitingen te nemen en er nog twee diseqc-switches er bij te zetten?

Wel twee extra kabels aanleggen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

mis ik hier iets ? Die ontvangers zijn toch maar twin ontvangers ? Waarom zijn er dan quad lnb's nodig ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

die heb ik nu, 4 x twin, waarom zou ik deze ook gebruiken voor de VU+ 4K als ik kan genieten van méér opnames op meerdere transponders met de Unicable LNB's.  Waarom dan 4k ontvanger aanschaffen ?

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

antwoordde eigenlijk omdat sprietje zegt Quad lnb's terwijl je box maar 2 tuneringangen heeft.Aangaande unicable zal ik mij eens moeten verdiepen of wachten op uitleg :)

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

mss eerst eens duidelijkheid maken over het effektief aantal beschikbare tuners.De quad heeft er volgens mij maar 2 en de vu ook.Wat heeft het dan voor nut quad lnb's te gebruiken ?

Geplaatst:

als je die Tabel vertaald wilt hebben dan verstaa je ook geen CIJFERS zeker?

links in de kolom aantal Tuners

boven in de rij het aantal LNB's

en wat zal ik zeggen 10 transponders VON eine Satebene - VON zwei Satebenen - VON Vier Satebenen (quadranten)

maar goed

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...