MySat Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 Wat doe ik fout ? Gisteren een nieuwe LNB geplaatst voor 5W. De eerste initiele scan geeft alleen de zenders France 2, 3, 4 en O. Het beeld blokt (FTA) dus naar buiten en de LNB geoptimalizeerd. Terug zie ik dat het blok probleem opgelost is en ik heb goed signaal. Tijd voor een rescan op de 5W. Sindsdien heb ik geen beeld meer en krijg ik de melding PAT not found. Ok nog een keertje opnieuw en bij de rescan aangegeven "clear all". Maar ook dat werkt niet, want nog steeds geen beeld. Signaal blijft goed en ik heb enkele franse TVshops die ik kan zien. Natuurlijk doe ik iets fout, maar ik weet niet wat.... 5W is nieuw toegevoegd en zat nooit in de kanalenlijst. Dus mijn scan heeft deze toegevoegd. Gebruik de OpenPli versie 4 voor de vu solo. Elke tip is welkom Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Eduard07 Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 (aangepast) Voer eens handmatig transponders in m.b.t. kingofsat.net. 17 juli 2016 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
-verwijderd- Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 Schotel beter afstellen. Dat je even ontvangst had op France 2, 3, 4, Ô is omdat de transponder waarop deze zenders zitteneen heel sterk signaal geeft en daarom gemakkelijk te ontvangen is. (5.0°W 11591 V 20000 2/3 DVB-S/QPSK) Hoe is jouw opstelling; gebruik je meerdere lnb's op de schotel?
Tonskidutch Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 een manuele scan op de satellietpositie 5 west netwerk zoeken ja vooraf wissen ja in openpli waarschuwingen onderdrukken < Openpli manuall betreffende systeem instellingen Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
MySat Geplaatst: 17 juli 2016 Auteur Geplaatst: 17 juli 2016 een manuele scan op de satellietpositie 5 west netwerk zoeken ja vooraf wissen ja in openpli waarschuwingen onderdrukken < Openpli manuall betreffende systeem instellingen Dat geeft geen verbetering.... Wat betekent eigenlijk vooraf wissen? Oude scan resultaten blijven in mijn lijst staan ( tegen mijn verwachting in). Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
MySat Geplaatst: 17 juli 2016 Auteur Geplaatst: 17 juli 2016 Voer eens handmatig transponders in m.b.t. kingofsat.net. Dat geeft bij mij weer beeld. Snap alleen niet waarom dit wel werkt een een volledige satelliet scan niet.... Doe ik iets fout of is er iets anders wat ik nog niet weet. Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
-verwijderd- Geplaatst: 17 juli 2016 Geplaatst: 17 juli 2016 (aangepast) Dat komt omdat er op deze sat, een transponder zit met dezelfde Franse zenders (France 2, 3, 4, Ô) zonder beeld. (SID not found in PAT) Bij een satellietscan, schrijft deze transponder de transpondergegevens over van degene die wel beeld geeft. Oplossing is om deze frequentie (5°W 11480 H 3215 3/4 DVB-S2 8PSK) uit de satellites.xml te halen. Of na een satellietscan, een handmatige transponderscan doen op (5°W 11591 V 20000 2/3 DVB-S QPSK) 17 juli 2016 aangepast door satmaat
MySat Geplaatst: 18 juli 2016 Auteur Geplaatst: 18 juli 2016 Dat komt omdat er op deze sat, een transponder zit met dezelfde Franse zenders (France 2, 3, 4, Ô) zonder beeld. (SID not found in PAT) Bij een satellietscan, schrijft deze transponder de transpondergegevens over van degene die wel beeld geeft. Oplossing is om deze frequentie (5°W 11480 H 3215 3/4 DVB-S2 8PSK) uit de satellites.xml te halen. Of na een satellietscan, een handmatige transponderscan doen op (5°W 11591 V 20000 2/3 DVB-S QPSK) Weer wat geleerd Dank allemaal ! Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen