Ga naar inhoud


kleine waarschuwing TF compoort


Gast Berry1

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Een paar dagen geleden heb ik een bericht geplaatst over de compoort van mijn Topfield.

Hoogst waarschijnlijk is er dit aan de hand en tergelijke tijd een waarschuwing:

De compoort is defect gegaan doordat ik de nulmodem aan de TF hebt gehangen terwijl de computer aanstond.

 

Dit is een berichtje die ik kreeg op een andere forum.

 

 

Maar juist als je hem continu aan je pc verbonden hebt, dan is de kans daarop het kleinst.

Als je hem aan een al ingeschakelde pc hangt, die bovendien niet correct geaard is, dat heb je je compoort er zo uitgeblazen.

Overigens is de kans dat er slechts een zekeringetje dood is heel erg klein.

Waarschijnlijk is er in je TF ergens een max232 of max202 ic te vinden.

En dat ding is dus de meest waarschijnlijke dode component, want is er voor signaal-aanpassing tussen computer en TF.

Maar dat weet je reparateur ook wel hoor, dus die heeft m in een mum weer aan t lopen.

 

Tevens wil ik een link plaatsen waar je goede settingslijsten kunt downloaden.

Het is wel een duitse site (de duitsers zijn helemaal gek op de TF) maar met wat kleine aanpassingen met topbox heb je een mooie lijst.

Stefan's Sat-DX Page

 

Berry

Link naar reactie
Delen op andere sites


De lijst voor een topfield met twee schotels: (schotel met monoblok en schotel met motor) zag er prachtig uit. Echter begon mijn oude ellende weer opnieuw.

Alle schotelposities gingen weer de mist in en zet je ze opnieuw vast dan verdwijnen andere posities weer :-(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Da's niet zo mooi.

 

Ik kan helaas al een week niet meer testen omdat ik op een onderdeel(ic 232 smd uitvoering) zit te wachten die kapot is gegaan.

Ik kan dus de compoort niet meer gebruiken (baal ook als een stekker) maar als het goed is komt het onderdeeltje zaterdag binnen en moet het weer gaan werken en ga ik ook weer verder met testen.

 

Berry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...