james-cook Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Beste heren, Wij zitten momenteel op een vaartuig in yamal rusland. We gebruiken hier een seatel system om sat tv te krijgen. Ik track momenteel de 90E zonder probleem AGC 1850 Maar daar we iets meer engelse zenders willen probeer ik de abn 2 75E te pakken te krijgen. Nu denk ik hem te hebben AGC 1800 iets laag ik weet het maar ik krijg geen signaal van de sat. Nu denk ik hem goed te tracken. Maar nog altijd niets. Zijn er hier mensen die ervaring en kennis hebben met dit systeem om ons even te helpen. Mvg crew james cook
Big fellow Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Zet je tracking frequentie op de frequentie van de transponder die je wilt ontvangen. Wat is je agc als je de schotel net naast de satelliet richt? Ik heb de satelliet footprint niet opgezocht dus ik vraag mij af of je een lineaire transponder zit te bekijken? Zo ja, staat je skew (pol angle) optimaal? Ik heb veel ervaring met seatel systemen maar het is moeilijk om vanaf hier te zeggen wat "de" oplossing is... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator ceesv Geplaatst: 20 juli 2016 Moderator Geplaatst: 20 juli 2016 Das ver weg. En we hebben beeld. http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:297592/zoom:8 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
james-cook Geplaatst: 20 juli 2016 Auteur Geplaatst: 20 juli 2016 Beste big Fellow, Thx voor je snel antwoord. Mijn Agc naast de sat is 1640 dus met mijn 1800 denk ik hem te hebben. Lineaire transponder?????????? Skew heb ik auto ingesteld, kan via skew calculator die eens manueel instellen. NID heb ik ook auto ingesteld. En ik kom aan een tracking freq van 1925 uit voor deze sat. Maar krijg er geen leven uit. Ik vind zo weinig informatie over de seatel en info over sat tracking settings.
james-cook Geplaatst: 20 juli 2016 Auteur Geplaatst: 20 juli 2016 Beste ceesv , Is inderdaad ver en moeilijk free to air channels te vinden die niet in het russisch zijn. Daarom zou ik graag die 75E willen pakken.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 juli 2016 Moderator Geplaatst: 20 juli 2016 Dish Setup Data Latitude: 72.0000° Longitude: 73.0000° Name: 74.9E ABS-2 Distance: 40649km Elevation: 9.4° Azimuth (true): 178.0° Azimuth (magn.): 148.8° LNB Skew [?]: -0.6° De elevatie zit 9 graden boven de horizon, wanneer de schoorsteen niet in de weg zit zou je zicht moeten hebben op de satelliet. De vraag is of de footprint je locatie dekt. http://www.lyngsat-maps.com/ABS-2.html Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Big fellow Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Wat is je rel hoek? Welke tac/dac gebruik je? Heb je een unlimited azimuth opstelling of krijg je regelmatig de unwrap indicatie? Indien unlimited azimuth, weet je zeker dat je trim goed staan? (Land je precies op de satelliet als je een target doet, of moet je bij stellen?) Ik ben op dit moment niet bij mijn computer maar als je even de antwoorden geeft dan reageer ik later wel even met meer info. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
james-cook Geplaatst: 20 juli 2016 Auteur Geplaatst: 20 juli 2016 Big fellow and ceesv thx guys, Die is aan de praat ik ontvang de 75E , heb de tracking aangepast op 74.9E en voila hebbes AGC 1840 perfect pic. Maar ik verwachte natuurlijk alle engelstalige zender van Asia maar die krijg ik niet, alleen die in het noordelijk deel van de footprint Russia. Dus alle zenders zijn terug russisch , had de fillipijnse crew dit graag gegund maar mag niet zijn. Kennen jullie nog mss een sat die ik kan pakken hier met engelstalige zenders? Nieuws....enz. Maar toch al bedankt had ik deze forum maar eerder gevonden........aja ceesv skew inderdaad -6. Mvg crew james cook
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen