Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja daar kan je inderdaad niet veel mee doen, maar voor degenen die wel voldoende hebben (4Mb) hebben is dit interessant. Heikel punt blijft dan nog de data beperking, krijg je zoals ik 300GB per maand, dan zal bij dagelijks tv kijken rap de grens bereikt zijn.

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

300? ik mag bijbetalen na 30 G. per maand

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Gaat CanalDigitaal zich beetje bij beetje omschakelen van een satelliet provider naar een internet provider?. Dan ben ik snel klaar met CanalDigitaal.

Geplaatst:

Benodigde bandbreedte voor 1080p via OpenVPN zie plaatjes.

Met overhead zou ik zeggen 15 Mbps.

Met 1,5 Mbps redt je net 240p.

post-62996-0-16413000-1469739044.jpg

post-62996-0-57220200-1469739044.jpg

Geplaatst:

Gaat CanalDigitaal zich beetje bij beetje omschakelen van een satelliet provider naar een internet provider?. Dan ben ik snel klaar met CanalDigitaal.

Ik zou de zaak nog niet direct te zwartgallig bekijken, volgens mij is het een proef met twee zenders die echt niet de grote kijker dichtheid hebben. Omdat ook meer en meer on line tv wordt bekeken via apps op smart phones  of tablets probeert CD hier ook een graantje mee te pikken. komt men echter tot de conclusie dat het geen succes wordt, dan zullen de plannen wel weer vlug afgevoerd worden. Ik zou zeggen wait and see en geniet van het aanbod dat je nu hebt.

Geplaatst:

Praat eens duidel8jk jongen

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Geplaatst:

Ik heb stellig de indruk dat jullie beide het niet snappen.

Waarom denk je dat ik in het buitenland voor satellietontvangst gekozen heb?

Om de Nederlandstalige zenders en zenders met Nederlandse ondertiteling in het buitenland te kunnen ontvangen. Ik heb dan niets aan een zender die via internet wordt uitgezonden en alleen in Nederland te bekijken is.

Met andere woorden, ik betaal via mijn abonnement wel voor die zender maar mag er niet naar kijken.

Helemaal met je eens, ik vind dit een onbeschofte werkwijze.

Als CD/TVV zo geilen op die manier van zenders verspreiden, moeten ze maar internetprovider worden.

Mochten die brakke boxen van hun nog iets voorstellen, zou ik nog overwegen er een te nemen, naast mijn geliefde Vu+ Duo 2.

Nu interesseren die RTL zenders mij helemaal niks, het gaat om het principe, betalen en het niet kunnen zien.

Kan die Dekker met zijn proefballonnetjes daar eens iets aan doen, zal wel weer niet, want aanhanger van de marktwerking.

Meerderen zeggen dan, iedereen heeft toch internet, ja dat heb ik met hooguit 6MB en kan daar wel HbbTV mee kijken.

Maar dan krijg je die blokkade nog, hier werkt, met VPN ook niks.

Als je zo'n plug-in download, is ie niet eens terug te vinden in de lijst van extensies, met dank aan de grote leider van dit land.

Nu kunnen we wel gaan zitten zeuren, het zal helaas wel steeds meer de realiteit worden bij CD/TVV, maar dan zeg ik toch echt mijn abo op.

Eerst was alles gratis, dus "iedereen" ging aan de schotel, toen die Luxcrypt decoder en zie waar we nu staan.

Gelukkig is er nog genoeg buitenlands te zien, voor mij BBC/ITV in belabberde kwaliteit via "filmon", maar beter dan niks.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Lekker trouwens die fec 9/10 voor Classica HD. Er zijn redelijk wat ontvangers die geen fec 9/10 aan kunnen zoals de bekende Denson DS1010 Road V2 HD en de Rebox RE-2020HD USB PVR enz.

Geplaatst:

Lekker trouwens die fec 9/10 voor Classica HD. Er zijn redelijk wat ontvangers die geen fec 9/10 aan kunnen zoals de bekende Denson DS1010 Road V2 HD en de Rebox RE-2020HD USB PVR enz.

Het is natuurlijk weer knudde, maar je kunt kijken, in ieder geval met een Vu+.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ik zou de zaak nog niet direct te zwartgallig bekijken, volgens mij is het een proef met twee zenders die echt niet de grote kijker dichtheid hebben. Omdat ook meer en meer on line tv wordt bekeken via apps op smart phones  of tablets probeert CD hier ook een graantje mee te pikken. komt men echter tot de conclusie dat het geen succes wordt, dan zullen de plannen wel weer vlug afgevoerd worden. Ik zou zeggen wait and see en geniet van het aanbod dat je nu hebt.

Jij bent een van de weinigen die nog in sprookjes gelooft.

Het zou beter zijn dat zij die niet zo'n brakke CD/TVV box hebben hun abo zouden opzeggen.

In NL zou je nog kunnen overwegen om een Digitenne abo te nemen, maar de meeste kijkers wonen wel in het buitenland.

Waarom durven wij expat kijkers het niet aan?, het zou de doodsteek voor CD/TVV zijn en dan hebben we helemaal! niks meer.

Hetzelfde heeft zich ook in de UK voorgedaan,  je kunt via Sky duur kijken of gratis via Freenet of zo iets.

Maar dan heb je weer die beperkte footprint, de Engelsen die ik hier ken zijn maar al te jaloers dat ik wel naar mijn NL zenders kan kijken.  

Geplaatst:

Wat hebben we nu al gehad met die club, eerst de introductie van de duo lnb, waarbij men het zenderpakket doodleuk ging verdelen over 2 satellieten, geen enkele provider doet dat, behalve …

Ondertussen begon stilzwijgend de omschakeling naar 8PSK waarbij iedereen op kosten werd gejaagd voor een Mpeg4 ontvanger, om dan de meeste zenders in SD te blijven uitzenden.

Nu de belangrijkste zenders vrijwel allemaal op de astra 23. 5 zitten, en het boeltje wat genormaliseerd leek voor storingsvrije ontvangst (hier)

Komt men op de proppen met een interactieve ontvanger om in NL 2 extra zenders en in B eentje, te kunnen kijken, mits men over een snelle internetverbinding beschikt, waarbij men dan nog geoblocking toepast.

Zenders waarbij geen garantie bestaat dat ze volgend jaar nog in het pakket zullen zitten, terwijl het contract dat we er voor zullen afsluiten nog wel zal bestaan.

Nog vergeten: een kaartwissel,  de 2 en later 4 SID beperking , cam modules die elkaar in snel tempo opvolgden, samen met zo’n 100 tal zenderwijzigingen.

Dan is men verbaasd dat het klanten bestand jaar na jaar inkrimpt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Wat hebben we nu al gehad met die club, eerst de introductie van de duo lnb, waarbij men het zenderpakket doodleuk ging verdelen over 2 satellieten, geen enkele provider doet dat, behalve …

Ondertussen begon stilzwijgend de omschakeling naar 8PSK waarbij iedereen op kosten werd gejaagd voor een Mpeg4 ontvanger, om dan de meeste zenders in SD te blijven uitzenden.

Nu de belangrijkste zenders vrijwel allemaal op de astra 23. 5 zitten, en het boeltje wat genormaliseerd leek voor storingsvrije ontvangst (hier)

Komt men op de proppen met een interactieve ontvanger om in NL 2 extra zenders en in B eentje, te kunnen kijken, mits men over een snelle internetverbinding beschikt, waarbij men dan nog geoblocking toepast.

Zenders waarbij geen garantie bestaat dat ze volgend jaar nog in het pakket zullen zitten, terwijl het contract dat we er voor zullen afsluiten nog wel zal bestaan.

Nog vergeten: een kaartwissel,  de 2 en later 4 SID beperking , cam modules die elkaar in snel tempo opvolgden, samen met zo’n 100 tal zenderwijzigingen.

Dan is men verbaasd dat het klanten bestand jaar na jaar inkrimpt.

Ja, we blijven er maar instinken.

• Moderator
Geplaatst:

Hebben jullie ook al eens nagedacht over de reden van veel van deze veranderingen?

HD in MPEG-2 vraagt veel band breedte, dus transponder huur.

Wil je dus per satelliet toch een behoorlijk aantal zenders doorgeven tegen een redelijke prijs moet je wel overstappen op nieuwe technieken.

Je hebt (had) daarbij de keus een ontvanger van de provider in bruikleen te krijgen of je eigen ontvanger aan te schaffen.

Canaldigitaal heeft de laatste CI's kosteloos omgeruild.

Alleen de laatste move naar internet trek ik even niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...