Ga naar inhoud

Symlink picons

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Misschien een rare vraag... Ik heb de srp 220x160 picons vanuit de feed geladen. Deze vul ik aan met de Ziggo en Digitenne picons. Deze aanpassingen plaats ik in /picon. In de GUI worden ze dan ook prima weergegeven. Vandaag wilde ik gaan puinruimen. In de directory /picon stonden inmiddels ook subdirectories logo, tv en radio alsook de srp 220 x 160 directory. Alle 8000 picons uit deze srp 220 x 160 directory verplaatst naar /picon. Daarna de subdir srp 220 x 160 gewist. Plots werden de picons niet meer weergegeven. Klaarblijkelijk wordt opgeslagen waar de picons staan opgeslagen. Ik wil gewoon 1 directory waar alle picons staan... Hoe doe ik dit???

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat lost het probleem niet op helaas. Zodra je vanuit de feed de picons laad registreert de firmware dat het is opgeslagen in /picon/srp 220 x 160 ...... . Er moet dus een symlinkworden omgezet....

Geplaatst:

maak een scriptje, dat voor elke picon in /picon een symbolic link maakt in /picon/srp 220 x 160

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Niet handig... Het moet juist van /picon/srp 220 x 160 naar /picon

Geplaatst:

Niet handig... Het moet juist van /picon/srp 220 x 160 naar /picon

je symbolic link in /picon/srp 220 x 160 verwijst naar het plaatje in /picons; dus ik begrijp niet wat er 'niet handig' aan is.

Dat is net wat je wou...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Mijn 'probleem' is dat als ik de srp 220 x 160 subdirectory weghaal (nadat ik de picons heb verplaatst naar /picon) de picons niet meer worden getoond... 'Ergens' verwijst dus iets naar /picon/srp 220 x 160 i.p.v. simpelweg naar /picon

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Oké. Maar wat verklaart dan het fenomeen dat de picons niet meer worden weergegeven als ik ze vanuit de srp 220 x 160 subdirectory naar de /picon verplaats? Zodra ik dat doe en reboot is het uit met de pret....

Geplaatst:

Oké. Maar wat verklaart dan het fenomeen dat de picons niet meer worden weergegeven als ik ze vanuit de srp 220 x 160 subdirectory naar de /picon verplaats? Zodra ik dat doe en reboot is het uit met de pret....

Dat zal ergens in de instellingen van die plugin staan.

Dus, je zal dan even moeten kijken of er ergens in die plugin een bewerkbaar bestand is (ini/cfg/xml/....).

Anders zal je de maker moeten contacteren en vragen of hij zo vriendelijk wil zijn om dijn picons bij de rest te droppen...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Het is niet echt een plugin maar een dataset uit de feed. Net als een kanaallijst zeg maar.... Die heeft ook geen specifiek pad...

Geplaatst: (aangepast)

Bij mij staan de picon symlinks in /usr/share/enigma2
Daar kan ik verwijzen naar eender welke picon map locatie
met DCC_E2 bijvoorbeeld: rechtermuisknop - New Symlink - locatie en mapnaam invullen
of met telnet command: ln -s

voorbeeld:

ln -s /picon /usr/share/enigma2

symlink wordt zo aangemaakt in map /usr/share/enigma2 die verwijst naar de map /picon (locatie map waar de picons in zitten)

(Dit als voorbeeld; locaties zelf aanpassen)

aangepast door satmaat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...