Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Als ik mijn laptop uitzet en de volgende dag weer opstart staat de tijd en datum op de vorige dag .

Moet er een interne batterij worden vervangen en kan ik dat zelf doen.

Mvg

Geplaatst: (aangepast)

welk merk laptop heb 

welke besturing 

en staat de tijd nog zo ingesteld met W10

post-41606-0-87422300-1469974106_thumb.png

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Medion akoya  P8610   met windows vista     nu ongeveer  6 jaar oud

Ik voer nu eerst de volgende procedure uit om de klok en datum gelijk te stellen

U kunt de klok van de computer synchroniseren met de klok op een tijdserver op internet. Dit betekent dat de klok op uw computer geregeld wordt gelijkgezet met de klok op de tijdserver, zodat u er vrijwel zeker van kunt zijn dat de klok op uw computer de juiste tijd aangeeft. Gewoonlijk wordt de klok van de computer eenmaal per week gesynchroniseerd met de tijdserver. De klok kan overigens alleen worden gesynchroniseerd als uw computer is verbonden met internet.

Mvg 

Geplaatst:

hoogst waarschijnlijk het bios batterij defect..gelijk je al vermelde

maar hoe je die nu op een veilige wijze eruit moet halen ..weet ik niet 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Moderator
Geplaatst:

6 Jaar is een mooie tijd, en Windows Vista is ook niet meer van deze tijd.

Misschien tijd om de aanschaf van een nieuwe laptop te overwegen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bios batterij lijkt me onwaarschijnlijk dan moeten er toch foutmeldingen komen bij het opstarten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Als de batterij van de computer leeg is (laptop of pc maakt geen verschil) dan zou men steeds ook bij het opstarten de bios (cmos) opnieuw moeten instellen dan wel meldingen daarvan krijgen ...

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Geplaatst:

Kan ik misschien beter de laptop in de slaapmodus aan laten staan .

Gr Hans 

PS  Ik krijg nu wel soms een melding bij het openen van een email van een site   dat het certificaat niet meer geldig is ; deze melding kan je dan niet uitschakelen.

• Moderator
Geplaatst:

Of nieuwe software de klok gaat repareren?

Windows Vista ondersteuning is in 2012 geëindigd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Is een nieuwe computer+software dan niet goedkoper?

Geplaatst:

Beste,

Als ik mijn laptop uitzet en de volgende dag weer opstart staat de tijd en datum op de vorige dag .

Moet er een interne batterij worden vervangen en kan ik dat zelf doen.

Mvg

Ik acht de kans groot dat het de BIOS accu is. Een Youtube film van jouw merk laptop -maar niet precies jouw type- over vervanging van de accu vind je onder:

Je zou het kunnen proberen. Accu's zijn niet duur.

Geplaatst:

Beste ,

Ik wil misschien toch de aanschaf van een nieuwe laptop overwegen .

Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor internet en af en toe branden van een DVD .

Fotobewerking en andere zware toepassingen zoals gaming  doe ik niet.

Voor welke prijs kan ik een nieuwe laptop kopen ; ik had ergens gelezen dat de Medion E6421 een goede investering is.

En wat is het voordeel voor mij  als er een SSD harde schijf is ingebouwd die aanzienlijk duurder is.

Gaarne advies

Mvg 

Geplaatst:

Er bestaan programmaatjes die de tijd op de pc automatisch synchroniseren via het net, bij het opstarten,

The key to happiness. Stay away from idiots

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...