Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb laatst een (2e hands) Xsarius pro2 satfinder gekocht. Inmiddels de eerste schotel met 4 lnb's en een 4/1 switch afgesteld. Eitje.

Nu heb ik zelf een schotel met een SAB 10/1 switch en daar 8 lnb's op aangesloten. Nou wil ik die ook graag opnieuw uitrichten met de Xsarius. Ik begrijp dat de Xsarius met diseqc 1.2 kan werken, en de SAB hier ook mee aangestuurd moet kunnen worden. Toch lukt het mij hiermee niet om de switch goed aan te sturen en van LNB te wisselen.  

Is dit wel mogelijk en zo ja, hoe kan ik dit voorelkaar krijgen?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Ik zet mijn meter op diseqc 1.1 kan ik zo veel satellieten er in zetten als ik wil

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik neem aan dat je de meter altijd ook zonder de switch ertussen aan een LNB kunt aansluiten?

Wat betreft diseqc 1.2: Kan de meter zelf diseqc 1.2 stuursignalen genereren, zoals GoTo pos 1/pos 2/ etc? Of alleen Go east/ Go west?

Ik weet niet precies op welke diseqc 1.2 opdrachten zo'n 10/1 switch precies schakelt, maar als dat alleen de GoTo memory position 1/2/3/ etc -opdrachten zijn, dan werkt die switch natuurlijk niet op GoEast of GoWest.

Maar dat heb ik nog nooit precies beschreven gezien, hoe zo'n 10/1 switch dat doet.

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Uiteraard kan ik de hem zonder tussenkomst van de switch direct op de lnb's aansluiten, maar met acht 8 koppen wordt dat wel een hele operatie...

De Xsarius kan Go To pos x signalen sturen. De vraag is dus inderdaad of de switch iets met die signalen kan. Met wat ik tot nu toe geprobeerd heb heb ik het nog niet voorelkaar gekregen, en weet dus niet of ik iets in de instellingen van de Xsarius niet goed heb zitten, of dat het uberhaupt niet kan...

VU+ Solo2,

VTI

Geplaatst:

Als de switch nu is ingesteld op diseqc 1.1, kan die natuurlijk niks met diseqc 1.2 opdrachten.

Kan je de Xsarius ook gebruiken zonder LNB-spanning, dat je hem ergens in de kabel tussen-monteert en je ontvanger de diseqc-sturing laat doen? Of biedt hij niet die mogelijkheid?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Nee, de xsarius heeft geen ingaande aansluiting...

Hoe kan ik die switch instellen van 1.1 naar 1.2?

VU+ Solo2,

VTI

Geplaatst:

De GD-10A? Moet met een aparte programmer, als ik dat zo even google.

In de winkel waar je 'm gekocht hebt zouden ze dat moeten kunnen doen (als je niet zelf zo'n programmer wilt kopen).

Groet,

A33

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen