Ga naar inhoud


CanalDigitaal: geen HD zenders te zien


afl79
Ga naar oplossing Opgelost door Tripleboy,

Aanbevolen berichten

Ik heb er ook twee kunnen omruilen en ik moest er nog veel moeite voor doen om het gedaan te krijgen dat ik er maar één wilde omruilen. Die witte modules werken namelijk niet samen met een SmartWi, vandaar.

Maar ik denk dat het er aan ligt met welk argument je aan komt bij CanalDigitaal.
Ik vertelde dat ik de zender Mezzo HD niet meer kon ontvangen met de module met Wereldbol en met het familie-pakket heb je daar wel recht op.
Heb je maar het basis-pakket, dan geldt dat argument niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 dB is onmogelijk op een Technisat receiver.

Als ALLE blokjes opgevuld zijn bij Kwaliteit kom je hooguit op 10 dB uit... die Linux receivers hebben andere waarden, en kan je niet vergelijken.

 

attachicon.gifDSC00301.JPG

 

attachicon.gifDSC00302.JPG

 

 

Raar, ik heb er 2 kunnen omruilen, en voor die Technisat ik kom op bepaalde zenders toch op 12db hoor.

 

Misschien moet je dan toch je schotel beter uitrichten als 12 dB mogelijk blijkt te zijn is nog wat winst voor je te halen.

TS geeft echter aan een signaal kwaliteit te hebben van 6.4 dB en dat is dan ook voor een Technisat decoder ruim onvoldoende.

Bovendien zie je in de balk geen enkel groen blokje maar wordt er wel een waarde van 6.4 dB aangegeven.

Maar dat kan een bugje in de software van de Technisat decoder zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoogste wat ik ooit eens haalde was 11.6 DB, maar dan werd de kleur weer geel ipv groen... Ik heb er destijds over gepraat op een Duits forum, en daar werd ook gesteld dat die bepaalde Technisat eigenlijk nooit hoger dan 11 (mocht) komen...  De receiver van de TS is wel een andere dan de mijne... daar zal waarschijnlijk ook een verschil in zitten.

Het is ook zo dat je de meters in principe nooit ziet tijdens normaal gebruik... je moet er bewust naartoe gaan om ze te zien.

Maar ik zal bij gelegenheid nog eens kijken of er iets meer uit te halen is...  het is intussen ook al weer 7 jaar geleden dat ik alles afstelde...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...