Ga naar inhoud


naaktslakken bij het kattenvoer...wat kan ik eraan doen?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Hi hi wat slakken allemaal teweeg kunnen brengen, een schat aan informatie voor Gerard76.  De reden van die overvloed aan slakken, zijn de zachte winters van de laatste jaren. Je hoeft ook niet alle slakken te doden hoor, kippen lusten ze rauw, ik hoef ze alleen in de kippenren te gooien en in de kortste keren zijn ze verorberd. Van bruine naaktslakken kan je hoest siroop maken, lijkt vies maar was heel lekker, zou nog eens grootmoeders recept moeten opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Inderdaad heel wat nuttige info,waarvoor dank.

 

Gewoonlijk dan haal ik ze met een stoffer uit de voerbak en gaan ze weer de struiken in maar dat is dus dweilen met open kraan:-)

 

Heb gistermiddag een smal lijntje zout rond de bak gestrooid en het is alsof de duvel ermee speelt maar de hele avond geen slak gezien in de buurt van dat bakje.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant...   die beesten zitten volgens mij overal.

In Zweden heten naaktslakken "Mördarsniglar"  klinkt wat dramatischer :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakje met een beetje bier neer zetten. Slakken zijn dol op bier maar kunnen niet tegen de alcohol.

Dus bier van over de datum niet weggooien maar gebruiken om de slakken om zeep te helpen.

Hier hebben ze het vooral gemunt op de trompetbloemen die een dezer dagen zal moeten gaan bloeien, dus elke avond op jacht naar slakken om te voorkomen dat ze de bloemen opeten. (radler werkt niet is mijn ervaring)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat in het zomer seizoen?

 

Trouwens in de winter is dat ook een probleem wanneer je Leo 1949 moet geloven.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders kan je een kattenbak vullen met scherp grint, en de voederbak daarin zetten.

 

Kost ook het einde van de wereld niet, en is misschien op langere termijn makkelijker dan altijd een zoutspoor te gieten.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radler werkt niet.

 

Sinds wanneer heeft Radler iets met bier te maken? Kan je nagaan wat een bocht het is als zelfs je slakken het verdommen te drinken. :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer heeft Radler iets met bier te maken?

 

Hier op het flesje staat toch echt

ingrediënten:

50% bier + 50 % koolzuur houdend water waarvan 3% grapefruitsap

dus toch nog 50% bier.

Maar er is inderdaad ook Radler waar ze net zo goed een etiket met limonade op hadden kunnen plakken en wat meer zuurtjes water met prik is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...