Ga naar inhoud


naaktslakken bij het kattenvoer...wat kan ik eraan doen?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Onze kat zit 's nachts in de schuur waar ook zijn voer en water staat.

 

Maar dat voer is ook interessant voor de naaktslakken die er dagelijks in zitten.

 

Nu zijn er wel korrels tegen te krijgen maar ik ben bang dat de kat ze binnen krijgt.

Het voerbakje staat nu op een paar stenen maar ook daar kruipen ze vrolijk op.

 

Iemand een idee hoe ik die slakken kan weren?

beetje knutselen of kant en klaar kopen

 

staand op heel dunne pootjes glijdt geen slak langs omhoog

hangend aan een balk of touw

aan de muur gaat ook

 

met een stuk draadijzer (wapeningsstaal buigen met je tanden en klaar is de betonvlechter)

 

het principe

los van de grond waar die slakken kruipen

 

p.s. je weet hoe ze in de tropen voedsel voor ongedierte beschermen, juist ze hangen het het aan een draad

 

schets beneden 90gr draaien

post-30989-0-11249300-1470674708.jpg

post-30989-0-95616800-1470674713.jpg

post-30989-0-19762400-1470674723.jpg

post-30989-0-72825000-1470675751_thumb.jpg

aangepast door Tonskidutch

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ook erg lekker wanneer met Pastis bereid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1 keer in Frankrijk geweest en ik was al niet onder de indruk van de Franse keuken. Maar dit verklaart alles.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze wel gegeten in Frankrijk (bigorneaux) en Ierland en vond ze wel aardig maar meer ook niet en een flink gepiel om ze met een speld uit hun huisje te halen. Zeeslakken overigens.

 

De hond eet ze wel, de katten niet. De naaktslakken in je tuin lusten trouwens ook wel andere slakken, iig. als ze dood zijn nadat ik er 's nachts op ben gaan staan. Die gevlekte heb ik eigenlijk alleen dooie zien eten, niets anders, maar dat zegt niet zoveel. De zwarte, bruine en die met huisjes mollen diverse bloemen in m'n tuin,

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd. heel apart elke keer, af en toe een krak en af en toe iets glads het hele traject. En soms krak,krak,krak achter elkaar.

Niet op blote voeten doen is mijn ervaring....

 

Ja, houdt op zeg .. Iedere keer als er een paar druppels hemelwater gevallen zijn komen die krengen tevoorschijn, en net zoals je zelf zei .. Het is dan net of je op eieren loopt, zelfs de hond vindt het ranzig, want die probeert ze ook te ontwijken :D

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...