65plusser Geplaatst: 4 augustus 2016 Geplaatst: 4 augustus 2016 Hallo allemaaloscam-status.tiff,ik weet niet of ik het hier mag vragen maar bij oscam webif zie bijlage bij address puntje en een 1 terwijl ik bij andere op het forum daar 127.0.0.1 zie staan misschien dat ik daardoor mijn interne share niet lukt, ik wil mijn kaart in de woonkamer delen met de slaapkamer?
henkvd1 Geplaatst: 4 augustus 2016 Geplaatst: 4 augustus 2016 Is het zelfde, heb je verder ook niet nodig, bv cccam protocol regels aanmaken in oscam.conf en een user aanmaken in oscam user in je server. oscam.conf [cccam]port = 35001reshare = 1version = 2.2.1 oscam.user [account]user = slaapkamerpwd = testgroup = 1keepalive = 1 en een cccam reader in je oscam.server van de client ( slaapkamer) met het ipadres van je server box , (port )35001 192.168.1.100,35001 user = slaapkamerpwd = test
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 het adres wat je opgeeft voor je webif, in de config is dat adres van jouw PC om toegang te krijgen naar de oscam server enkel die ene PC mag aan het webinterface een andere PC uit het net mag niet aan de Oscam configuratie komen ik beperk dat dus inderdaad tot mijn eigen PC met de toevoeging van een specifieke poort die je niet hoeft te wijzigen, maar moet kennen kun je dus het webinterface oproepen. de 127.0.0.1 is eigenlijk het fallback IP van de machine zelf waar de server op draait, ook die hoef je niet aan te passen. dat staat los van de port voor de Oscam client Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Gast Mimisiku Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 127.0.0.1 is de zogenaamde 'local host'. Dit fungeert als standaard IP host en wordt standaard geïnstalleerd door de TCP/IP stack. Heel technisch allemaal. Zie het maar als de IP 'driver' van je box.....ook al geef je je box een vast IP of via DHCP, dan nog is dit adres altijd bereikbaar. Dit speciale adres is ook niet routeerbaar.....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen