HG5812 Geplaatst: 12 oktober 2016 Geplaatst: 12 oktober 2016 Hallo. Bij mij valt (ook bij regen) altijd als eerste Arte HD op de hotbird uit. Supertennis HD houdt het Veel langer vol
Prawo Geplaatst: 12 oktober 2016 Geplaatst: 12 oktober 2016 (aangepast) Mijn vraag is dan: "zou dat door een betere afstelling van lnb/schotel zijn te verhelpen"? Oftewel "kan ik de professionele installateur er op aanspreken dat er wellicht beter werk is te leveren"? 12 oktober 2016 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
astro iris Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 Vandaag nog eens alles grondig bekeken en hier dan mijn bevindingen, Astra2 geen signaalvermindering, Astra3 heel lichte blokvorming op transponder History HD op transponder Eén HD heel lichte signaalvermindering (4%), maar geen blokvorming, op Astra1 geen signaalvermindering en tenslotte op de Hotbird, lichte signaalvermindering (2%) maar geen blokvorming., Eindresultaat; ik denk dat ik niet veel beter kan, best alles zo laten.
Prawo Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 Vandaag had ik om 12:25 een minuut volledige uitval bij Arte op Hotbird. Geen tijd gehad om andere zenders te bekijken. Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
astro iris Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 Het was op Arte Hotbird dat ik 2% signaalvermindering had maar verre van beelduitval, ik denk dat je toch best eens alles bekijkt (beter uitrichten).
Prawo Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 Dank je. Ik zal het bedrijf er op aanspreken. Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 oktober 2016 Moderator Geplaatst: 13 oktober 2016 Bedenk, dat die complete uitval te maken kan hebben met meer factoren als alleen de schotel uitrichting. Oversturing van de LNB of ontvanger kan ook uitval betekenen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Prawo Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 Maar de uitval betrof specifiek de toch al zwakke transponder van Arte en niet die van het ook regelmatig genoemde Supertennis. Een beetje monteur kan mij als leek hier dus leuk het bos in sturen? Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Snoopy Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 (aangepast) Straks bij mijn zus eens kijken welke boosdoener de Astra2 blokkeert. Sprietje bedankt voor de tabellen ! (die mast staat wel waterpas, de fotograaf had wat last van 'Pisa') 16 oktober 2016 aangepast door Snoopy
Moderator ceesv Geplaatst: 16 oktober 2016 Moderator Geplaatst: 16 oktober 2016 Wanneer het landschap er in de richting van de satellieten hetzelfde uitziet, hoef je geen blokkade te verwachten uit de omgeving. Maar open een nieuw onderwerp voor dit probleem. (Het lijkt erop dat de mast scheef staat.) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Snoopy Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 Die blokkade bestaat al een tijdje en wordt 's winters veel minder, we weten zeker dat er een eik voorstaat. De schotel staat niet voor niets op een mast.
Snoopy Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 (aangepast) Foto1 = Hier de bewuste eik met de Astra2 positie (rode cirkeltje), de Astra3 piept er 20 minuten later precies rechts langs. Foto2 = reflectie op triple head 16 oktober 2016 aangepast door Snoopy
Sprietje Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 Je kunt mooi op de onderste foto zien dat de zon vandaag een halve graad lager staat dan de satelliet. De zonreflectie die op de triple-lnb te zien is ligt boven het midden van de lnb.
RimaNTSS Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 Eenmaal per 11 seconden hebben opgenomen signaalniveaus tijdens 24 uur 13e October.All de gegevens worden gevisualiseerd op de bijgevoegde foto.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen