HG5812 Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Hallo. Ik heb een schotel met multirail waarmee ik 9.0E, 13.0E, 19.2E en 28.2E ontvang. Hiervoor gebruik ik 4 Inverto Black Premium single lnb's. Ik heb voor dit type gekozen, omdat ik hiermee voldoende ruimte heb om de lnb's te kunnen monteren. Heb met de lnb voor 13.0E iets moeten schipperen, omdat hij strak tegen de 9.0E aan zit. (De schotel is ca. 80 cm). Het signaal op de 28.2E blijft enigszins achter bij de andere 3 satellieten. Daarom heb ik voor die positie een Inverto Black Ultra single lnb aangeschaft. Echter, als ik die monteer blijft de diseqc "hangen" op de Astra 2 (over naar 19.2E bijvoorbeeld geeft dan "geen signaal"). Als ik voor alle posities de premium lnb's gebruik werkt het prima. Misschien nog van invloed: er wordt een combiner/splitter gebruikt om het DVB-t signaal over dezelfde kabel te sturen. De lengte van de kabel is zo'n 40/45 meter. Waar zit het probleem?
Sprietje Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 (aangepast) Tja, moeilijk te zeggen.Als de Inverto Black Ultra nu meer stroom zou consumeren, dan zou dat een verklaring kunnen zijn geweest maar volgens de specs verbruiken ze beide maximaal 125mA.Welke diseqc-switch gebruik je? 5 augustus 2016 aangepast door Sprietje
minplus Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Vermoedelijk een fout in de LNB. Zet hem eens op 19 oost als dat kan, dan weet je het zeker, lijkt me. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
satencom Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Een betere van kwaliteit diseqc-switch kopen, een triax of een spaun Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Ventura Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 (aangepast) Een Maximum 4/1 Uit mijn ervaring geven deze switch meer ongemak dan gemak. Met een professionele satelliet meter kan men dit snel testen op deze diseqc nog goed schakelt. 5 augustus 2016 aangepast door Ventura
HG5812 Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2016 Hallo. Waarschijnlijk toch de switch. Met een Smart Titanium LNB het zelfde probleem. Heb inmiddels een Spaun SAR411 besteld.
HG5812 Geplaatst: 12 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2016 Hallo. De Spaun geinstalleerd. Hiermee zoveel meer signaal op de Astra 2, dat een andere LNB niet nodig lijkt. Ook de andere satellieten geven meer signaal (en kwaliteit). Kennelijk toch een defecte switch.
alfagtv Geplaatst: 12 augustus 2016 Geplaatst: 12 augustus 2016 Spaun blijft de stabiele factor binnen een systeem. Goed opgelost. Visiosat G4 Quatro, Alps bste5-101b (4), Dreambox 800 hd se
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen