mebo870 Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 en dan maar hopen dat ze geen GSO gebruiken. The key to happiness. Stay away from idiots
satkijker Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Op kanaal 631 van de zenderlijst moet NPO 1 zitten, welke zenders nog meer beeld geven weet ik niet ik heb geen abonnement van CD. Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd?
Sprietje Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Beste dejutterWat jij voorstelt kan helemaal niet.De lnb die nu gemonteerd is, is een quattro-lnb die aangesloten is op een multiswitch. Een duo-lnb bestaat er niet in quattro-uitvoering.Bovendien mag je als particulier helemaal niet aan die schotel komen. Die is van de vereniging van eigenaren of als het huurappartementen zijn van iemand anders.Het zou een mooie boel worden als iedereen zomaar aan een gemeenschappelijke installatie gaat rommelen.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2016 Moderator Geplaatst: 7 augustus 2016 In dit geval is satelliet ontvangst van Nederlandse programma's via deze gemeenschappelijke schotel installatie geen optie. De enige mogelijke manier Nederlandse tv te ontvangen is met behulp van DVB-T ofwel digitenne. Verhuizen is ook nog een optie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Frans B Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Misschien kan je het voor elkaar krijgen om en extra lnb te laten monteren. Er moet wel een kabel naar de multiswitch gelegt worden. Daar kan je dan kiezen voor een disecq die op jouw huiskabel aangesloten wordt, of jouw kabel loskoppelen van de multiswitch en dmv een F koppeling aansluiten op de nieuwe kabel. System Administrator (niet van deze site)
LBeam Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 (aangepast) Als je kijkt naar die schotel zie je dat het een LNB met 4 coax kabels er aan is. Dit is zeer waarschijnlijk een zogenaamde Quattro LNB, wat inhoudt dat er een multiswitch aan hangt. In dat geval zou er een extra Quattro LNB geplaatst moeten worden en zeer waarschijnlijk ook een andere multiswitch. Dat houdt dan ook in dat er 4 coax kabels erbij moeten worden aangelegd van de nieuwe LNB naar de multiswitch. De bekabeling in het gebouw naar de verschillende bewoners kan blijven bestaan. Je zou dus eens moeten gaan kijken waar die 4 coax kabels vanaf de schotel naartoe lopen, waarschijnlijk vindt je dan een multiswitch. Een andere manier om er achter te komen of er een multiswitch wordt gebruikt, is om te controleren hoeveel gebruikers er gebruik maken van deze schotel, zijn het er meer dan 4, zeer waarschijnlijk dat er ergens inde buurt van de schotel een multiswitch hangt. Als je die vindt maak er even een fotootje van? Ik ben het eens met Sprietje, je zou beter overleggen met de beheerder of die een upgrade van de installatie zou willen toestaan. En die upgrade gaat wel wat kosten als je dat laat doen door een gecertificeerd bedrijf. 7 augustus 2016 aangepast door LBeam
Frans B Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Voor de oplossing die ik aangeef is het echt niet nodig om een quattro lnb te plaatsen. De uitgang van de multiswitch koppel je aan de LNB1 input van de disencq, kabel van de nieuwe LNB aan de LNB2 input en de losgemaakte kabel op de receiver output. Dit heb ik al meerdere keren zo gedaan en werkt. System Administrator (niet van deze site)
Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2016 Moderator Geplaatst: 7 augustus 2016 Technisch gesproken werkt dat, echter of het ook te realiseren is, de beheerder dient wel mee te werken. En wanneer de installatie aangepast is krijg je soms klachten van de overige bewoners dat het beeld voor de ombouw bij hun beter was, en dat ze u nadeel ondervinden van de verandering. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
LBeam Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Voor de oplossing die ik aangeef is het echt niet nodig om een quattro lnb te plaatsen. De uitgang van de multiswitch koppel je aan de LNB1 input van de disencq, kabel van de nieuwe LNB aan de LNB2 input en de losgemaakte kabel op de receiver output. Dit heb ik al meerdere keren zo gedaan en werkt. Mee eens dat kan natuurlijk ook. Is misschien wel de beste oplossing, in ieder geval de goedkoopste. Maar dan zou er toch ook een LNB bij moeten worden geplaatst. En de vraag die dan komt is of de beheerder dat wil toestaan voor maar 1 aansluiting in het pand. Hopelijk voor Henri komen ze er uit.
Emekli Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 U had beter eerst info gevraagd en dan pas gekocht. Maar er zijn wel wetten of verdragen die voor heel Europa gelden. Daar staat in dat een ieder vrije toegang moet hebben om alles wat je niet via de kabel kunt ontvangen op een andere (satelliet) manier moet kunnen binnen halen. Dus vraag of er een LNB of eigen schotel mag bij geplaatst worden. Ik heb hetzelfde mee gemaakt, woonde in koop huis en buurman wilde geen allochtone toestanden, want zijn huis zou in waarde dalen. Heb toen de regionale krant er bij gehaald en was zelfs bijna in 'Spijkerman' van de VARA te zien. De buurman kreeg dus geen gelijk, omdat ik met die verdragen heb gezwaaid. Er is dus nog genoeg hoop dat er een oplossing komt, want jij staat sterker met die verdragen. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Henri10 Geplaatst: 8 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2016 Allen bedankt voor de info en medewerking! Ben nu bezig met het opzeggen van CD. Wie kan mij vertellen wat de beste oplossing is om toch nederlandse tv (hopelijk ook fox) in duitsland te ontvangen? Alvast bedankt van Dezember leek
Tonskidutch Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Ik woon sinds kort in kleve, duitsland. Heb mij gisteren een abonoment van CD aangeschaft, m7 receiver. Aangezien ik in een Appartement woon met een gedeelde schotelantenne kan ik tot op heden geen astra 3 ontvangen. Dus helaas ook geen CD. Nu is mijn vrag, zijn er andere mogelijkheden Oma astra 3 te ontvangen? Bvd henri de Hausverwaltung aanbieden dat je de kosten uebernimst voor een tweede LNB op 23,5 Oost en eigen Coax Kabel naar uw apartement simpel en afdoende met een installateur die je niet de hoofdprijs vraagt moet het m.b.t. de hardware voor 100 euro klaar zijn Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Tonskidutch Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 op je eigen foto zie ik 3 kabels (herkenbaar) dus zal het een Quattro LNB zijn voor ein Mehrfamilienhaus het lijkt op een 80cm Technisat ruim voldoende voor de multifeed houder daar met een multifeed ook 23,5 oost ernaast past en die, die willen de duitse bewoners niet en kan dus 1:1 aan jouw per coax geleverd worden Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Frans B Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Idd. na goed inzoomen op de foto lijkt het om 3 kabels te gaan. dus heel eenvoudig om te bouwen. wil je alleen maar astra 3, dan is een extra LNB met montagebeugel voldoende. wel de kabel natuurlijk omzetten, System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Het is een Technisat Satman 850 plus met een schotelafmeting van 81x87cm met een f/D-verhouding van 0,67.De schotel is dus kleiner dan een Triax 88 maar dankzij de f/D-verhouding van 0,67, is er een normale lnb met een kop van 60mm naast te zetten. Ze moeten dan met de koppen tegen elkaar staan.Als multifeedhouder kun je volgens mij de Wentronics 2-fach nemen, zie bijlage want ik zie op de foto voldoende ruimte om die achter de lnb-klem te plaatsen.Is die ruimte misschien net 1-2mm te klein, dan kun je ook nog de SAB GK2 A024 lnb-houder nemen, zie bijlage.De kop van de Astra 23,5 die er dus links naast geplaatst moet worden (als je in de schotel kijkt) (koppen tegen elkaar) in Kleef en moet 13mm hoger staan dan de kop van de Astra 19,2.De skew van de Astra 23,5-lnb moet op 6 graden ingesteld worden, d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je in de schotel kijkt.Er moet dus een coaxkabel van de single-lnb naar de ruimte getrokken worden waar de multiswitch staat.Heb je geen behoefte aan de Astra19,2, dan jou coaxkabel die naar je woning gaat loskoppelen van de multiswitch en verbinden aan de coax die van de bijgeplaatste lnb komt.Wil je de Astra 19,2 er bij ontvangen, dan moet er nog een 2/1 diseqc-switch tussen gezet worden.Op de ingangen van de diseqc-switch sluit je op poort 1 de Astra 19,2 aan die uit de multiswitch komt en op poort 2 de coaxkabel van je nieuwe Astra 23,5-lnb. Op de uitgang van de diseqc-switch sluit je de coax aan die naar je woning gaat.Op deze manier wordt er helemaal niets aan de bestaande installatie veranderd en ook de schotel niet versteld. Ze kunnen je dus nooit de schuld geven dat er aan "hun" installatie iets veranderd is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen