Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werk met Total Commander om aan die mapjes te komen. Heb dat al zoveel gebruikt. Er staat wel een mapje Media, maar dat is leeg op de VU. Het is het mapje hdd dat je moet hebben, maar dat is er niet meer.

(ik vergelijk dan met mijn DM800, dat is juist dezelfde struktuur, en daar is het wel nog in orde). Flashen doe ik als allerlaatste redmiddel smetje, want dat duurt hier wel een uurtje of meer omdat ik alle speciale instelling manueel moet instellen. K'heb geen vertrouwen in die automatische backups, laatste keer miserie mee gehad, die zitten tenslotte ook op een hard disk, en die werkt nu precies niet meer.

Maar ik heb nu gezien in Menu Harde Schijf dat de VU nog wel ziet dat er een HD is, maar misschien denkt dat die leeg is. En als ik opnieuw ga initialiseren, zijn zeker alle gegevens weg.

Misschien is er nog kans als ik morgen de HD aan een USB/ en laptop hang, dat er nog iets af te halen valt.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst:

Als je HDD op de Vu+ geinitialiseerd gaat de laptop deze zonder hulp niet zien. Je zult dan eerst exFat drivers moeten installeren om Linux ext3 of ext4 te kunnen lezen...

Als je OpenPli gebruikt kun je gewoon via het Menu, Systeem, harde schijf de disk laten controleren. Heb je geen specifieke Linux kennis voor nodig....

Geplaatst: (aangepast)

tik in

ftp://192.168.1.xxx in je webbrowser adresregel

zie je dan een VU+ met mappen

tik in

smb://192.168.1.xxx in je webbrowser adresregel

zie je dan een apparaat VUplus met /hdd en /config

gebruik DCC_E2 voor ftpen en of telnetten

VUPlus is zo open als een kerkdeur

ga je vooraf initialiseren dan is alles foetsie want dat is gelijk aan partitie wissen nieuwe aanmaken en formateren

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Mocht je beschikken over een docking station om de schijf even in te steken en dan zo aan te sluiten op de PC, kan je mogelijk de filetransfer al iets bespoedigen.

Dan zou je via FSProxy de schijf kunnen benaderen; deze tool wordt echter niet meer doorontwikkeld maar is nog wel te vinden.

Installeren en starten. Dit start als een service. Je kan dan via explorer de schijf benaderen door

\\fsproxy

in de adresbalk van windows explorer te typen.

Nadien kan je deze dan opnieuw initialiseren via je ontvanger.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Dank voor de tips. Op geen enkele manier was nog een hdd of media Map te vinden via de Solo . Maar ik was al bezig met schijf uit te bouwen en aan de PC te hangen via een usb interface. Ik heb hem gelukkig (nog niet) geinitialiseert op de VU Solo. Op de PC was de HD natuurlijk niet te lezen. Ook 2 tooltjes om Linux Ext3 te lezen werkten niet goed . Die gaven aan dat de bestanden 0 kbyte groot waren, dus leeg en onbruikbaar.! Maar zoals ik eerder zei, het gemakkelijkst is met Total Commander werken (zoals de vroegere Norton Commander) . Daar bestaat gelukkig een plug in voor Ext3 partities te lezen. En zowaar, met deze plugin (Ext4plugin), zijn de bestanden perfect te lezen , zoals in Windows verkenner, en ook te copiëren ! Die bestanden waren helemaal niet leeg, zoals het Linux tooltje aangaf. En filmpjes speelden na het copiëren naar PC nog perfect af. Dus ik heb de HD schijf grotendeels leeggehaald en op PC gezet. Maar er is duidelijk wel iets mis met het file-systeem. Enkele bestanden geven toch als leeg aan. Volgende stap is nu de HD controleren op fouten en zwakke of beschadigde plekken.  Heel goed tooltje daarvoor is HD Tune. Een slechte of verouderde Hard disk valt hiermee zo door de mand. Het duur wel vrij lang voordat elk plaatsje op de HD door de controle komt. Hij is nu na een uur halfweg, en er is nog geen enkele fout gevonden.

Morgen kan de HD terug in de VU Solo, en veilig geformatteerd of geinitialiseert worden. Ik ben al blij dat ik grotendeels mijn bestanden terug heb.

Geplaatst:

Vandaag heeft de HD bijna hele dag staan draaien voor controle op lees/schrijf fouten. Gaat maar traag op USB. Slechts één foutje op een sector op 2/3 van de HD gevonden.

Ga morgen kijken op dit nog op te lossen is, of dat HD moet vervangen worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...