Ga naar inhoud


Een Mutant HD51 UHD 4K of de Vu + solo 4 k


ronjans
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten


Wat vooral opvalt is de de TV fabrikanten ver voor lopen op de Televisie providers, terwijl de ene al met 8K bezig is zij de andere nog niet van SD kwaliteit af,en wie is weer de dupe.

 

De dupe ben je echt niet, ik heb geen UHD ontvanger maar de Samsung TV is wel UHD.

 

Alles wordt upgescaled naar UHD en ofschoon het geen echte UHD is, zie je toch een zeer groot verschil met HD en vooral SD.

Dus het is echt geen weggegooid geld.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb voldoende eigen content in 4k resolutie.

De spiegel reflex foto's kijk je tegenwoordig ook op je scherm, en mijn videocamera's zijn ook 4k.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
  • Oplossing

De Mutant HD51 4K heb ik nu een paar weken staan en ik moet zeggen dat ie prima draait!

 

Bloedsnel en zeer stabiel.

 

Ik draai er naar volle tevredenheid OpenATV op, maar OpenPli is er ook.

 

Gezien het gigantische prijsverschil is de keuze dan toch snel gemaakt?

Het enige dat je bij de VU+ meer krijgt is het grafische display, tegen het normale VF display van de HD51, maar op normale kijk afstand heb je niets aan dat grafische display, ik vind het zelfs storend dat scherm onder je scherm (TV).

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mutant HD51 4K heb ik nu een paar weken staan en ik moet zeggen dat ie prima draait!

 

Bloedsnel en zeer stabiel.

 

Ik draai er naar volle tevredenheid OpenATV op, maar OpenPli is er ook.

 

Gezien het gigantische prijsverschil is de keuze dan toch snel gemaakt?

Het enige dat je bij de VU+ meer krijgt is het grafische display, tegen het normale VF display van de HD51, maar op normale kijk afstand heb je niets aan dat grafische display, ik vind het zelfs storend dat scherm onder je scherm (TV).

 

Michel

 

 

hoi Michel, thanks for dit antwoord, ik lees ook dat je Kodi op de Mutant kan installerent? heb je daar ervaring mee?

 

Ron

aangepast door ronjans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg die Vu solo 4k terwijl ik geen 4k tv heb. Maar die ontvanger is wel veel sneller en zuiniger dan de ET 9000 die ik nu heb. En beter beeld op SD en HD kanalen. Ook die FBC tuners lijken me handig, zodat ik alle transponders van Canal Digitaal op 23.5 tegelijk kan gebruiken. Geen conflicten meer met opnames dus.

 

Ik was vergeten hier op te reageren, maar die extra tuners zijn een grote plus, als je nu nog conflicten hebt met diverse zenders tegelijkertijd opnemen, dan weet ik het ook niet meer.

En ik blijf er bij, ik heb helaas nog nooit van Mutant gehoord, hoeft daarom niet slecht te zijn.

Mutant wordt op deze site vermeldt als overige en hoort dus niet bij de meest verkochte boxen denk ik dan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

hoi Michel, thanks for dit antwoord, ik lees ook dat je Kodi op de Mutant kan installerent? heb je daar ervaring mee?

 

Ron

 

Alleen een tijd geleden met de mutant HD2400 en ik vond het niets. Ben een grote Kodi fan, maar de combinatie vond ik (toen) slecht gerealiseerd.

 

Kodi draait wat mij betreft nog steeds het beste op een Nvidia Shield Android TV.

 

Ik was vergeten hier op te reageren, maar die extra tuners zijn een grote plus, als je nu nog conflicten hebt met diverse zenders tegelijkertijd opnemen, dan weet ik het ook niet meer.

En ik blijf er bij, ik heb helaas nog nooit van Mutant gehoord, hoeft daarom niet slecht te zijn.

Mutant wordt op deze site vermeldt als overige en hoort dus niet bij de meest verkochte boxen denk ik dan.

Ohh, eigenlijk kan je dus helemaal geen oordeel vellen want je hebt de twee nooit in de praktijk kunnen vergelijken. ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alleen een tijd geleden met de mutant HD2400 en ik vond het niets. Ben een grote Kodi fan, maar de combinatie vond ik (toen) slecht gerealiseerd.

 

Kodi draait wat mij betreft nog steeds het beste op een Nvidia Shield Android TV.

 

 

Ohh, eigenlijk kan je dus helemaal geen oordeel vellen want je hebt de twee nooit in de praktijk kunnen vergelijken. ;)

 

In zekere zin kan je wel vergelijken, op deze site en andere, de site's die ik lees, staat ie nooit bij de bekenden, maar bij overige of helemaal niet.

Dus support houdt dan ook niet over, ik kraak hem dus niet af, maar ga liever voor iets wat bekend is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk eerder dat jij gewoon een heel erg gekleurde persoonlijke voorkeur hebt voor je eigen receiver/merk, terwijl ik probeer naar de kwaliteiten van de individuele receivers te kijken.

 

Ik heb zelf al heel erg lang een Mutant HD2400 en kwam van een Dreambox DM8000 en heb in de tussentijd vele andere receivers getest. De Mutant HD2400 was de eerste receiver die ik als een meer dan volwaardige vervanger van de DM8000 kon zien en ik ben er dan ook zeer over te spreken.

 

De HD51 is (in vergelijking tot de HD2400) een totaal andere receiver met een totaal andere chipset, maar hij bevalt echt uitstekend en wordt door alle belangrijke image bouwers goed ondersteund. Als ik dan nogmaals naar het enorme prijsverschil kijk, denk ik dat er werkelijk geen enkele reden is voor een VU+ te gaan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat mensen nooit echt goed kunnen vergelijken. Uiteraard wel de technische specs, maar goed, die zeggen ook niet alles hoe het plaatje er bij jou thuis uit gaat zien.

De meesten hebben toch meestal slechts 1 receiver... en vaak een voorganger die vervangen werd omdat die het niet meer deed. Maar hoe vergelijk je dan, vraag ik me af.

Voor mij blijft beeldkwaliteit nog steeds de belangrijkste eigenschap van een receiver...  dat is waarom ik dan ook in 2009 voor de Technisat ging, die werd op beeldkwaliteit als een van de beste receivers getest door "Sat und Kabel", een blad wat intussen ook niet meer bestaat.

 

Je kan wel vergelijken als je eens bij iemand anders een opstelling ziet, maar dan wil dat nog niet zeggen dat het icm jouw tv ook zo goed of zo slecht zal zijn...  

 

Ik vind het altijd erg moeilijk om de 'juiste' receiver uit te kiezen.

Daarom lees ik hier ook altijd mee met dit soort discussies...  maar ik zie inderdaad telkens uiteraard de persoonlijke voorkeuren naar voor komen, en er wordt volgens mij erg weinig over beeldkwaliteit gepraat.

 

Of op dit board iets bij 'overige' staat of een eigen rubriek heeft, heeft totaal niets met de kwaliteiten van een receiver te maken...  het is meer een afspiegeling van het merk waarover veel postings zijn... en dat kan evengoed een erg slechte receiver zijn, omdat er veel problemen mee zijn...   ook de M7 sets hebben een eigen rubriek.......  en daar lees ik erg vaak negatieve reacties over.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat mensen nooit echt goed kunnen vergelijken.

Ik was wel in de "gelukkige" psoitie om dit wel te doen. Heb er een halve dag aan besteed...

3 verschillende ontvangers: DM8000, ET9500 & HD51.

 

Alle inputs op de TV exact gelijk gezet en alle beeld-verslechteraars uitgezet. TV is een 37" Samsung Full HD TV van 3 jaar oud.

 

Elke bron SD, HD, 1080i en 1080p, 720P enz, steeds geeft de HD51 veel beter beeld. Het heeft mij iig erg verbaasd waartoe m'n TV in staat is.

 

Heb verder de UHD domo's bekeken en die zien er beter uit dan welke bron ook die ik ooit heb gezien op m'n HDTV.

aangepast door Mrbeam

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...