Ga naar inhoud


Een Mutant HD51 UHD 4K of de Vu + solo 4 k


ronjans
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Maai met mij zijn er ook gebruikers die een UHD ontvanger hebben en vinden dat de gewone HD zenders er ook beter uitzien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat nu net bij HDMI de kabel geen invloed hebben op de beeldkwaliteit.

 

(Tenzij je een kabel koopt door elfjes geweven bij volle maan, welke tenminste 12 jaar ingespeeld is met paarse ruis.)

En die werkt alleen wanneer je hem aansluit met het signaal in de "inspeel" richting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant, laat je het de-interlacen door de receiver of tv doen?

 

Avc en Hevc decoder in de chip zijn 2 afzonderlijke Asic gedeeltes. Is er dan toch nog vooruitgang bij het Avc IP gemaakt. De chip is van Broadcom?

 

Zie je verbetering trouwens ook als 1080p content vanaf de hdd bekijkt? 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Mutant HD51 4K heb ik nu een paar weken staan en ik moet zeggen dat ie prima draait!

 

Bloedsnel en zeer stabiel.

 

Ik draai er naar volle tevredenheid OpenATV op, maar OpenPli is er ook.

 

Gezien het gigantische prijsverschil is de keuze dan toch snel gemaakt?

Het enige dat je bij de VU+ meer krijgt is het grafische display, tegen het normale VF display van de HD51, maar op normale kijk afstand heb je niets aan dat grafische display, ik vind het zelfs storend dat scherm onder je scherm (TV).

 

Michel

 

Ik heb deze box ook en ben er zeer tevreden over. Hij is inderdaad bloedsnel en zeer stabiel. Beeldkwaliteit is ook beter als bij een 1080P box, vooral in beeldverwerking. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua design legt de Mutant het duidelijk af t.o.v. de Vu solo 4k ook geen VTI mogelijkheid en wat zijn een paar euro tegenwoordig?

EN geen FBC-tuners ik weet niet of het mogelijk is deze wel te plaatsen?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vorige week gaf onze satelliet ontvanger Yumatu-HD de geest, na zeven jaar trouwe dienst.

Na enig opzoeken, hebben we de Mutant 51D aangeschaft.

De configuratie op vier satellieten verliep niet van een leien dakje. Om één of andere reden werd voortdurend een verkeerd LNB aangestuurd. Na een moeizame expert configuratie verliep eindelijk alles naar wens.

De zenders inladen verliep vlot, ook deze van TV-VLAANDEREN.

De kaartlezer bleek niet te werken.

Decoderen via CI-MODULE en kaartje bleek niet evident. Opnieuw zeer moeilijk te configureren.

Het beeld bleek OK, behalve de gecodeerde zenders van TV-VLAANDEREN (blokvorming).

Hopelijk kan dit objectief verslag van enig nut zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...