Ga naar inhoud


Een extra grijze kaart voor de zekerheid, onzin of niet


Miauw

Aanbevolen berichten


Hangt ervan af... Als CDS besluit om Seca3 af te schakelen heb je ook aan je tweede/derde grijze kaart niets meer.....

Die gaan dat niet zomaar uitschakelen en je laten zitten he . Elk geregistreerd abo zal wel op en of andere manier op de hoogte gebracht worden met een soort omruiling . Dat is altijd zo al geweest!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilseonline

Wat bedoel je nu met "Een extra grijze kaart voor de zekerheid"
Bedoel je hiermee dat als je hoofdkaart het onverhoopt niet meer doet dat je dan terug kunt vallen op je extra kaart waar je maandelijks €5,- voor betaald.
Is dat niet een dure extra zekerheid? Het gebeurt waarschijnlijk vele jaren niet of nooit dat dit zich voor doet.
Dan kun je ook wel een extra satellietontvanger aanschaffen voor het geval je problemen krijgt of een extra lnb of diseqc-switch.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilseonline

 

Wat bedoel je nu met "Een extra grijze kaart voor de zekerheid"

Bedoel je hiermee dat als je hoofdkaart het onverhoopt niet meer doet dat je dan terug kunt vallen op je extra kaart waar je maandelijks €5,- voor betaald.

Is dat niet een dure extra zekerheid? Het gebeurt waarschijnlijk vele jaren niet of nooit dat dit zich voor doet.

Dan kun je ook wel een extra satellietontvanger aanschaffen voor het geval je problemen krijgt of een extra lnb of diseqc-switch.

 

 

Nee, voor als CI+ dicht gaat en ik toch een tweede kaart aangesloten wil hebben, ik bedoel het dus niet als vervanger van de oranje kaart.

 

Deze kaart kost tegenwoordig geen € 4,50 per maand, maar 9 euro per maand, HDTV zit er tegenwoordig verplicht bij i.p.v. SD.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon het bovenstaande even niet afmaken, dus even een berichtje er onder:

 

De vraag is of het zin heeft om als de CI+ module op HD-Light zoals ik het nog steeds noem geactiveerd wordt, of ik het abonnement nog moet aanhouden, want dan komen andere aanbieders in beeld.

 

Ik heb zelf wel internet thuis, maar dat komt via wifi van mijn buurman met toestemming, echter zit ik ook vaak op andere locaties, dus internet thuis vindt ik nog niet nodig.

 

Een grijze kaart als extra kan handig zijn, maar een oranje kaart ook als de mijne stuk gaat, ik heb het nog nooit met mijn Seca2 kaartje mee gemaakt, maar die zat altijd op de zelfde plaats. Als CI+ ingeschakeld gaat worden, dan is de kans aanwezig dat ik wel de kaart regelmatig ga wisselen van huiskamer naar slaapkamer en weer terug, hoe hard deze slijt weet ik niet, maar er zijn volgens mij veel meer oranje seca3 kaarten dan grijze.

 

Ik wil later als mijn hoofd wat rust krijgt het alternatieve ontvangen ontdekken, dus kaart delen in huis, ik lees veel topics, het is mij niet altijd duidelijk, maar dan stel ik ook mijn vragen.

 

Als ik naar de alternatieve ontvangers ga kijken, dan is het ook handig als ze eenvoudig het internet op kunnen zodat je ermee kan surfen op je TV als ze mogelijk waardeloos worden door CI+, dan heb ik wel eigen internet nodig. Via het internet valt een hoop te bekijken, dus de vraag is of Canaldigitaal dan nog zinvol is.

 

Ik ben wat traag met beslissen, dan ontken ik ook niet, maar dat heeft zo z'n redenen.

 

Ik gebruik de satelliet alleen voor thuis, heb een M7 SAT801, ook leuk om ook andere buitenlandse zender te kunnen ontvangen, echter die zijn FTA​. De commerciëlen kijk ik vrijwel nooit, echter de muziekzenders zijn wel welkom.

 

Is een reserve oranje kaart handig? Oranje kaarten kan je overnemen met een overname formulier, die zullen niet snel uitsterven, maar of CanalDigitaal ze dan nog wilt aansluiten, dat is een ander verhaal.

 

Is een grijze kaart als reserve handig? (9,50 naast de 10 euro per maand extra en de nodige aansluitkosten die ongeveer 3 maanden kost) Even simpel gezegd, het kost dan 19,50 per maand, aansluitkosten niet meegerekend.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CI+ ooit actief wordt, is het dan niet beter van de CI+ module en de kaart van ontvanger te verhuizen en niet enkel de kaart?

Zo slijt je contactpunt op de kaart zelf niet.

 

 

Maar naar mijn aanvoelen is het niet nodig om zo maar een extra kaart te beginnen zoeken, en die als reserve te hebben mocht je huidige kaart defect raken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel handig zijn als je meer dan 4 opnames tegelijkertijd wil doen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...