Ga naar inhoud


cv ketel verliest druk


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Ik heb hier ( in Nederland ) een Vaillant ketel hangen Thermocompact 254 of 255, als ik het systeem op druk breng 1 1/2 bar, is na een dag of twee de druk alweer naar beneden. Ik heb er ook een vloerverwarming aan hangen maar daarvan heb ik de pomp uitgezet. De cv werkt wel naar behoren.

Als ik de cv heb bijgevuld en zet hem aan loopt de druk naar bijna 3 bar.

Ik heb ook het expansie vat gecontroleerd, en als je op de boven en onderkant klopt is er duidelijk verschil te horen, onderaan klinkt die leeg en boven aan vol. 

Iemand een idee wat er aan de hand is ? Oh ja als ik hem bijvul is de ketel al naar een paar seconden op druk.

 

Iemand een idee ?

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja daar dacht ik ook aan, maar als je zo hier een daar leest op internet, is hij niet kapot, maar dat had ik al vermeld. Als hij boven en beneden gelijk klinkt staat die vol met water, maar niet bij mij.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft hij geen ventiel, net nog even gekeken. Hij staat op een ondergrond, hij lijkt me wat zwaar dus kan inderdaad vol met water zitten.

aangepast door D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tikken wordt vooroorzaakt door een leiding die niet helemaal vast zit. Eigenlijk speelt het druk verlies al zo'n 5 jaar, maar nu houdt ik het een beetje in de gaten. Normaal als ik hem heb bijgevuld kijk ik er niet meer naar. Het is zo'n hangende ketel die helemaal weggebouwd is, dus normaal zie je hem dus niet. Tevens woon ik in Spanje, dus kijk er alleen maar naar als ik in de "zomer" in Nederland ben.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de pomp voor de vloerverwarming uit zet , voorkom je daarmee geen e.v. weglekken via dat gedeelte van het systeem .

Bij een  expansievat met te weinig expansie ruimte kan de druk in het systeem zo hoog oplopen dat het water door het overdruk ventiel geloosd word .

En dan moet je weer bijvullen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je expansie vat zit een ballon die met stikstof onder druk staat dit kan je nameten met een bandendrukmeter , op het type plaatje staat soms de druk vermeld , indien te laag laten bijpompen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...