Ga naar inhoud


cv ketel verliest druk


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Ik heb hier ( in Nederland ) een Vaillant ketel hangen Thermocompact 254 of 255, als ik het systeem op druk breng 1 1/2 bar, is na een dag of twee de druk alweer naar beneden. Ik heb er ook een vloerverwarming aan hangen maar daarvan heb ik de pomp uitgezet. De cv werkt wel naar behoren.

Als ik de cv heb bijgevuld en zet hem aan loopt de druk naar bijna 3 bar.

Ik heb ook het expansie vat gecontroleerd, en als je op de boven en onderkant klopt is er duidelijk verschil te horen, onderaan klinkt die leeg en boven aan vol. 

Iemand een idee wat er aan de hand is ? Oh ja als ik hem bijvul is de ketel al naar een paar seconden op druk.

 

Iemand een idee ?

Als de druk gelijk op loopt na 3bar,is het expansie vat defect ,vervangen door een exmplaar met dezelfde capp.en voordruk ! en deze dient in de retoer leiding te zitten ,,indien dedruk na 2 dagen weer op nul staat heb je lekage ,of warmte wiselaar ,of elders in de cv inst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op het geluid van de onder- of bovenkant van het expansievat kan je als leek niet veel opmaken.

Tevens het ventiel aan de bovenzijde nooit indrukken (die ontluchten zoals ik hier eerder las), laat dit aan een expert (Con of een gelijkwaardige cv-monteur) over die daar de druk kan meten.

Indien de druk, bij het verwarmen van het water voor de radiatoren, zo snel oploopt kan je er gerust van uitgaan dat het expansievat niet goed meer is.

Als je die hebt vervangen en de installatie weer op druk hebt gebracht dan voor de zekerheid de koppelingen ook even nakijken vanwege de tijdelijk verhoogde druk in de leidingen.

 

 

post-51681-0-98265500-1471257971.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De flexcon die er aanhangt even opgemeten het is type 18, zonder ventiel, morgen moet de ketel zo wie even uit, ze komen een slimme gas en electriciteit meter monteren. Misschien krijg ik hem dan niet meer aan, maar zal zo wie zo even een installateur bellen deze week.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog cv had, hebben we hier wegens de warme winters niet nodig, moest ik ook af en toe bijvullen.

Je moet dit dus doen als er geen warm water in zit, elke radiator een beet je openzetten met klein kraantje boven aan, kan de evt. lucht er uit en als het dan toch nog fout gaat, heb je ergens een lek aan een koppeling.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het expansievat ook eens in de 2 jaar gewoon op druk brengen. En gebruik daar gewoon de luchtcompressor voor. 2Bar is al voldoende. Gelukkig de laatste jaren niet koud en gebruik de cv helemaal niet meer.

aangepast door Frans B

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...