Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb sinds enige tijd een Enigma box, om zowel IPTV te kijken als via de schotel.

Het IPTV werkt prima, een genot om zo`n mega aanbod te hebben....

Probleem is echter dat als ik via de schotel kijk, wat ik ook geregeld doe, nu o.a. de 8 feeds van de BBC Red Button voor de Olympische Spelen, de decoder om de zoveel minuten een foutmelding geeft "NCID Server not found, easy box error 5" en dit groot in beeld is op de tv als mede in de display van de ontvangen, hij telt van 15 terug naar 1, soms kan ik dit wegdrukken maar veelal bij aanzetten van de decoder, ook het booting duurt nogal lang, kan ik er de eerste 5 minuten niks mee.

Wie kent dit probleem, of weet de oplossing hiervoor?

Ik kom er zelf helaas niet uit.

Trouwens, wanneer of beter gezegd hoe vaak  worden de "kijkcodes" geactualiseerd bij het kijken middels OAT 5,2? want mis nu toch al tijdje onder andere TV OOst en Oranje TV?

Actualiseren is me tot op heden nog niet gelukt? Tip?

Geplaatst:

Wat is in hemelsnaam OAT 5.2??? Of bedoel je OpenATV 5.2??

Geplaatst:

Wat bedoel je met "kijkcodes"? Die worden door de smartcard geleverd bij iedere ECM aanvraag. Bij "onze" provider in NL is dat ruwweg iedere 3 seconden......

Geplaatst:

Eh sorry voor de onduidelijkheid, dacht laat ik wat cryptische omschrijvingen gebruiken vanwege het OpenATV gebeuren....

mocht toch niet hier???

ik mis een aantal vrijgeschakelde kanalen, waaronder voorgenoemde o.a. TV Oost, TV oranje, deze zouden toch gewoon moeten open gaan als ook de andere in NL pakketten zittende zenders via het Open ATV kijken? DE rest gaat wel open, en kan niet voorstellen dat Oost in zo`n zwaar gecodeerd pakket zit??

Geplaatst:

OpenATV is een firmware als ieder ander en mag gewoon op dit forum worden behandeld. Het "gratis" danwel "creatief" kijken middels een payserver is hier conform de huisregels taboe. Zolang je geen eigen kaart van Canal Digitaal bezit/gebruikt mag je deze zender(s)niet kijken!! Ook vragen hierover (het zogenaamd hengelen) worden niet geapprecieerd of beantwoord...

Geplaatst:

Wat bedoel je met "kijkcodes"? Die worden door de smartcard geleverd bij iedere ECM aanvraag. Bij "onze" provider in NL is dat ruwweg iedere 3 seconden......

werkelijk?  Ik zou nog maar is een keer goed kijken als ik jou was ;-)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

In de live-log van OScam komt bij mij rond de 3 seconden een ECM voorbij....

Geplaatst:

bij mij ook maar om de 10, en auto en motorsport HD 8, geen enkele om de 3

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Dan moet ik eens even een vergrootglas gaan pakken vrees ik......

Toch lastig als je ouder wordt :)

post-31054-0-35081300-1471335963_thumb.jpeg

Geplaatst:

Sorry voor de onduidelijkheid, Yep Open ATV 5.2

OpenAtv 5.2 wordt al langere tijd niet meer onderhouden...

Overstap naar 5.3 maken en dan nog maar eens de zenders laden.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Geplaatst:

@Debuurvrouw

De zenders worden wel geladen, maar geven geen beeld omdat de TS geen eigen kaart bezit en op "creatieve" wijze beeld verwacht...

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.