Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Prima betoog Joop, nogmaals, ik zou er moe van worden om in jouw schoenen te staan, mooi dat jij dit leuk vind.

 

Hoop dat jij de gang naar de rechter kan en wil maken namens het forum? Voor alle gemaakt kosten heb je tijden plezier van een paar extra kaarten en volledige ondersteuning (zolang het duur natuurlijk want met die oelewappers van M7 weet jet het nooit).  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door de software aanpassing ontstaat er nog een andere beperking met deze ontvangers.

Tot nu toe kon je deze ontvangers gebruiken om zonder abonnement naar de vrije zenders te kijken. Je kon hiervoor een oud afgedankt eerste generatie kaartje gebruiken want zonder kaartje werken deze ontvangers niet.

Nu na de update niet meer en het zou best wel eens kunnen dat er net zoveel mensen zijn die met deze ontvangers fta kijken dan mensen die hiermee de SmartWi of Clone+ gebruiken.

 

Voor de update van de 7121 had ik met de zwarte kaart die begint met 100. nog beeld op 631-632 maar na de update ziet de ontvanger de kaart niet meer. Dus ook geen beeld op vrij te ontvangen zenders. Terwijl de M7SAT801 wel beeld geeft op vrij te ontvangen zenders zonder kaart in de gleuf.

Zelfs met een uitgeschakelde oranje kaart die begint met 128. geen beeld op vrij te ontvangen zenders. Dan komt de melding om heractivatie aan te vragen wat natuurlijk zinloos is.

aangepast door gps
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erwinnaar

 

Ik ben niet getroffen (al jaren enigma). Daarnaast kan ik het niet vanwege private reden (laat mij wel vrij om tot op zekere hoogte vrijheid te nemen vingerwijzingen te geven). Maar geen enkele reclame er zijn zat verzekeraars die dit heel goed kunnen. Vaak hebben mensen zo'n verzekering zonder het te weten. Kijk eens je polissen en leden voordelen na. (off topic Nl is oververzekerd ken mensen die 3 rechtsbijstandsverzekeringen hebben zonder het te weten. Hoe bedoel je geld over de balk smijten en vervolgens klagen jij weet de weg jij kan het zelf oplossen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de update van de 7121 had ik met de zwarte kaart die begint met 100. nog beeld op 631-632 maar na de update ziet de ontvanger de kaart niet meer. Dus ook geen beeld op vrij te ontvangen zenders. Terwijl de M7SAT801 wel beeld geeft op vrij te ontvangen zenders zonder kaart in de gleuf.

Volgens CD kan je de oude kaarten die beginnen met 100 gratis omruilen voor een oranje kaart en dan werkt ontvanger terug.. Trouwens zou CD reeds in begin van dit jaar dit gemeld hebben aan de desbetreffende klanten, dat ze dit konden doen. Nog even bijkomende info, men spreekt inderdaad over "actieve kaarten".

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha de consumentenbond inschakelen, nog niet zo lang geleden beperkte men eensklaps het aantal sids tot maximaal 2.

Er is toen hulp gevraagd aan de consumentenbond, hebben die dat mooi van zich afgeschud.

Hun uitleg was simpel, ze treden enkel op als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelikheid tav de garantie op de smartwi.
Je hebt garantie op de apparatuur van de smartwi oftewel de hardware dat zou met de bijbehorende software de werking van het kaartsplitten mogelijk maken.
Maar mocht C+ software matig dit (kunnen) blokken heb je daar geen garantie op en heb je simpel gezegt pech.

Waarom word er hier negatief gesproken over de mensen die zeg maar positief zijn over C+.
Ik denk dat veel mensen wel positieve dingen kunnen melden over C+ maar evenzoveel ook negatieve.
Maar waarom negatief de hoofdtoon laten zijn, de mensen met positieve ervaringen mogen dit toch ook melden.

<offtopic commentaar op de man verwijderd>

De meest grote groep komt niet op sat sites en zal tevreden zijn met hun boxjes en gaan gewoon met de tijd mee die gedicteerd word door C+ maar ook dat is weer een keuze die van hun dus.
Laten we eens ophouden met stemmingmakerij tegen C+ het is zinloos oneerlijk en helemaal niet nodig, ook wij met elkaar zijn afhankelijk van ze we hebben immers een schotel.

aangepast door wiz
off topic commentaar op de man verwijderd

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via contacten met Testaankoop (Belgie - tegenhanger van de Consumentenbond) is mij duidelijk geworden dat CDS eigenlijk kan doen wat het wil.  Je hebt het recht om hier niet mee eens te zijn.  Maar de enige optie die je hebt is opzeggen van het contract.

 

Heb dan maar eens de algemene voorwaarden van KPN geraadpleegd.  (KPN omdat dit een concurrent is van CDS).  En in hun algemene voorwaarden staat eigenlijk hetzelfde.

De relevante artikels heb ik hieronder gekopieerd.

 

3.5 KPN is gerechtigd redelijke voorwaarden te stellen voor de technische aspecten met betrekking tot de verbinding, aansluiting en hardware van de Klant.

5.3 De Klant is niet gerechtigd zelf wijzigingen in de Voorzieningen aan te brengen (inclusief wijzigingen in meegeleverde of in de Voorzieningen geïmplementeerde software) of deze te verplaatsen of te beschadigen, dan wel deze door anderen dan KPN te laten aanbrengen of te laten verplaatsen, behoudens met instemming van KPN.

7.1 KPN streeft naar een zo hoog mogelijke beschikbaarheid, kwaliteit en beveiliging van de Dienst. KPN geeft echter geen garanties ter zake.

7.2 De Dienst wordt door en voor rekening van KPN onderhouden. Ten behoeve van onderhoud kan KPN tijdelijk (een deel van) de Dienst buiten gebruik stellen.
KPN zal dit tot een minimum beperken en dit tijdig aan de Klant mededelen, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is.

8.1 KPN is gerechtigd de technische eigenschappen van de Dienst of van het Elektronisch communicatienetwerk te wijzigen om (i) te voldoen aan bij of krachtens de wet gestelde regels, en/of (ii) aan de eisen van de tijd en de stand van de techniek te blijven beantwoorden. KPN spant zich in deze wijzigingen uit te voeren zonder dat dit gevolgen heeft voor de gebruiksmogelijkheden van de Klant en de door hem gebruikte Randapparaten. Indien dat niet mogelijk is en een wijziging redelijkerwijs voorzienbare fi nanciële consequenties heeft voor de Klant zal de wijziging niet eerder plaatsvinden dan één maand nadat deze is bekendgemaakt of zoveel langer als redelijkerwijs mogelijk is.

18.6  De Klant is gerechtigd de Overeenkomst zonder schadeplichtig te worden te ontbinden in geval van wijziging van deze Algemene Voorwaarden en/of
tarieven als bedoeld in artikel 22 van deze Algemene Voorwaarden en bij wijziging van de dienstverlening als bedoeld in artikel 8 van deze Algemene Voorwaarden, indien deze wijzigingen objectief ten nadele van de Klant strekken. De Klant is niet gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden indien de wijziging noodzakelijk was om te voldoen aan bij of krachtens de wet gestelde regels.

22.2 Behoudens het gestelde in het vierde lid gelden dergelijke wijzigingen ook ten aanzien van reeds bestaande overeenkomsten waarop deze Algemene
Voorwaarden van toepassing zijn verklaard, tenzij KPN aangeeft dat dat niet het geval is.

22.4 Indien een Klant een wijziging, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking
tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de wijziging van kracht wordt. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.

 

 

 

 

Je kunt dan wel een dienst opzeggen, maar als TV zult willen blijven kijken moet je een contract aangaan bij een provider die ongeveer hetzelfde in zijn voorwaarden heeft staan.  Tenzij je genoegen neemt met FTA zenders.

 

Is dit klantvriendelijk:  Neen, driewerf neen.

Is dit wettelijk:  Ja, driewerf ja

 

Gezien deze voorwaarden van KPN (een Nederlands bedrijf), moet ik besluiten dat de de Belgische situatie niet anders is dan de Nederlandse

Een rechter gaat oordelen over de wettelijkheid.  En aan deze situatie is wettelijk niets verkeerd.

Klantvriendelijkheid is wat anders, maar daar oordeelt een rechter niet over.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stinge

 

Mijn prive is niet uw zaak. Maar ter info uw suggestie is niet correct en kon er niet meer naast zitten.

 

Ophitsen en stemmingmakerij is niet mijn definitie van mensen op hun rechten wijzen.

 

Mbt heten kolen uit het vuur halen, mij dunkt dat ik mijn aandeel heb geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit een grote kern van waarheid in... Canal Digitaal heeft (nog) als grote +. dat je vrije hardware kunt gebruiken waardoor je ongecodeerd op kunt nemen en zaken die voor jou leuk of interessant zijn kunt bewaren/archiveren. Het pakketaanbod (over de hoogte van de abo-kosten valt te discussiëren) is voor zo'n klein landje ook best groot..

Nadelen van Canal Digitaal liggen meer op het administratieve vlak... Uiteraard gecombineerd met de arrogantie die een monopolist helaas meent te moeten uitstralen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 3 kastjes "Philips 7141"niet meer uitgeschakeld.....alles werkt nog normaal. Dus in mijn geval ook m'n 3 Clone+ Kaarten..overigens heb ik al meerdere jaren dat ik soms de clonekaart uit mijn ontvanger moet trekken en weer terugplaatsen omdat hij het even niet meer doet. De led-lampen op de kaart branden dan niet meer en het beeld bevriest. Ik vermoed dat het komt door alle andere signalen in the air waardoor de gevraagde code van m'n kastjes elkaar niet bereiken..die staan met een vrij zicht op slechts 4 meter uit elkaar. Maar ik weet dus niet of de update voor de 7141 volgens informatie Canal digitaal op 25-8 nog wel doorgaat.

Volgens info Canal digitaal is de update - Philips DSR 7121: 18-8, DSR 8121: 23-8 , M7 DSR 8141: 24-8 en de M7/ Philips DSR 7141: 25-8

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de voorwaarden van KPN staat er niks bij over leen of koop apparatuur.

 

Echter dezelfde algemene voorwaarden (met wel andere bewoording) vind ik terug in de algemen voorwaarden TVV en CDS.  Ook geen enkele vermelding van kopen en/of huren.  Deze voorwaarden zijn dus op beiden van toepassing.

 

Maar hieraan kun  je concluderen wat een kluwen dit word als je dit door een rechter laat beoordelen.

Je zult eerst moeten aantonen dat die voorwaarden niet gelden voor een koop apparaat - Veel succes.

 

Versta me niet verkeerd:  Ik vind deze situatie uiterst irretant en niet getuigende van enige klantvriendelijkheid.

Maar een gerechtelijk actie is hoogst onzeker.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...